Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، امیر حسین نقشینه گفت: طی هفته جاری با افزایش دما در کشور رو به رو هستیم و در مناطق جنوب غرب و غرب کشور افزایش دما محسوس‌تر است.
 
نقشینه افزود: این افزایش دما برای اهواز به ۵۰ درجه خواهد رسید، اردبیل ۳۰، تبریز ۳۶ درجه، تهران ۴۱، زنجان ۳۶، سنندج ۴۰، قم ۴۲ ، همدان ۳۷، یاسوج ۳۸ و یزد به ۴۲ درجه خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور میانگین دمای هوای کشور حدود ۶ درجه گرمتر خواهد شد.
 
وی ادامه داد: این افزایش دما فقط برای ایران نیست و در اروپا هم شاهد این افزایش دما خواهیم بود.
 
این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه افزود: طی این هفته با بارندگی اغلب در بعد از ظهر‌ها و اوایل شب نیز مواجه خواهیم شد.  برای امشب شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان با بارندگی مواجه خواهند شد.
 
وی در ادامه بیان کرد: برای فردا بعد از ظهر و فردا شب ارتفاعات البرز شرقی شامل استان های گلستان، شرق مازندران و سمنان شامل بارندگی خواهند شد.
 
وی در ادامه درباره وضعیت هوای تهران گفت: برای امشب تهران ارتفاعات شرق منطقه فیروزکوه احتمال رگبار خفیف همراه با رعد و برق برای امشب وجود دارد.
 
نقشینه در ادامه گفت: باد شدید برای شمال شرق، جنوب شرق و شرق کشور تا اواسط هفته نیز خواهیم داشت به ویژه منطقه زابل که پیش بینی احتمال طوفان هم داشته ایم. طوفان گرد و خاک در زابل در سیستان و بلوچستان می تواند باعث ایجاد اختلال در جاده های مواصلاتی شود و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا را داشته باشیم هم برای شرق کرمان هم برای خراسان جنوبی و هم برای سیستان و بلوچستان احتمال طوفان وجود دارد.
 
این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه بیان کرد: استان سمنان، قم، اصفهان، یزد، تهران، قزوین، البرز و استان مرکزی هم در بعضی ساعات با وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک پیش بینی می شود.
 
نقشینه افزود: احتمال افزایش وقوع آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع برای این هفته برای زاگرس، مراتع زاگرس، مراتع البرز وجود دارد که باید تمهیدات لازم به عمل بیاید.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۴۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج‌شنبه و جمعه این استان‌ها بارانی هستند

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از نفوذ سامانه بارشی در برخی استان‌های کشور خبر داد.

صادق ضیائیان برای پنجشنبه ۹ فروردین در نواحی مرکزی، برخی نقاط شمال شرق و شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز و برخی نقاط غرب کشور بارش‌های پراکنده را پیش بینی کرد.

ایسنا نوشت: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: جمعه ۱۰ فروردین نیز در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، برخی نقاط استان‌های یزد، کرمان، اصفهان و در روز شنبه در برخی نقاط استان فارس و روز یکشنبه در شمال غرب، غرب و استان‌های غربی خزر بارش خواهیم داشت.

به گفته ضیائیان، تا روز شنبه در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید هم گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود؛ خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان نیز تا جمعه مواج می‌باشد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۹ فروردین‌ماه) کمی ابری گاهی افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۱۰ فروردین‌ماه) صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد، با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان گفت: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۳۵ و ۳۳ درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای ۲- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

tags # اخبار هواشناسی سایر اخبار اولین انسان روی زمین چند سال پیش به دنیا آمد؟ (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • احتمال بارش باران و وزش باد در همدان
  • پنج‌شنبه و جمعه این استان‌ها بارانی هستند
  • افزایش احتمال وقوع تصادف در معابر خلوت تهران
  • پایداری هوای زنجان تا هفته آینده
  • رگبار باران و برف در ۹ استان واقع در نیمه شمالی کشور
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ های کشور
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌های کشور
  • افزایش دمای هوای صبحگاهی در همدان 
  • هشدار آتش سوزی در عرصه های طبیعی و جنگلی گیلان
  • بارش‌ها تا پایان هفته همچنان ادامه دارد