Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام موسوی، از وصول پرونده شهادت امام جمعه کازرون به دادگستری خبر داد و گفت: ۱۲ تیر حکم قاتل امام جمعه صادر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید کاظم موسوی»، امروز (شنبه 1 تیر) در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرارسیدن هفته قوه قضائیه، گفت: یاد و خاطره شهدای انقلاب و فاجعه هفت تیر را گرامی می دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کل دادگستری فارس با تاکید بر اینکه دادگستری فارس در یک سال گذشته خدمات زیادی به فارس ارائه کرده است، افزود: در صدد هستیم از حیث ساخت و ساز یک اتفاق جدیدی روی بدهد.

 

وی بر لزوم ایجاد تحول در همه حوزه ها تاکید کرد و اظهارداشت: دادگستری فارس در یک سال گذشته بیش از 776 هزار پرونده در بخش های مختلف مورد رسیدگی قرار گرفته است و این در حالی است کمتر از 600 قاضی در فارس وجود دارد.

 

عالی ترین مقام قضایی فارس، آمار پرونده ها آماری کمر شکن خواند و اضافه کرد: کسانی که مهریه ندارند و به هردلیلی مهریه ندارند که هیچ راهی برای پرداخت مهریه ندارند آزاد شدند و تنها اکنون 27 نفر به خاطر مهریه در زندان ها هستند.

 

وی با اشاره به اینکه پنج هزار نفر از زندانیان فارس به خاطر عفو رهبری آزاد شدند، تاکید کرد: برنامه های کاری ما یک ساله هستند و در ارتقا امنیت استان را در یک سال آینده مورد توجه قرار دادیم که زمینه برای سرمایه گذاری در فارس فراهم شود.

 

حجت الاسلام موسوی گفت: رونق تولید و حفظ حقوق شهروندی از دیگر اولویت های ماست و بازرسی ها در زمینه حفظ حقوق شهروندان در نظر گرفته ایم.

 

رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به اینکه مبارزه با فساد از دیگر اولویت هاست که در مقابل فسادهای داخلی و بیرونی ایستادگی می کنیم، افزود: کاهش اطاله دادگستری از دیگر اولویت هاست از این رو برای همه پرونده ها زمان در نظر گرفته ایم.

 

وی گفت: پرونده های مسن هم در بازه 6 ماهه تا یک ساله بسته می شوند.

 

این مقام قضایی با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع جرم یکی دیگر برنامه های این سازمان است، افزود: پرونده های متعددی هم ایجاد شده که در شورای حل اختلاف و دادگستری در سالی که گذشت، قریب یک میلیون پرونده وارد شده و به همین میزان هم خارج شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه پرونده شهادت امام جمعه کازرون به دادگستری واصل شده است، اضافه کرد: وی در شب 23 ماه مبارک رمضان، در حین ورود به منزل با چهار ضربه چاقو به شهادت رسید و چهار روز بعد از شهادت پرونده به دادگستری واصل شد و 12 تیرماه زمان رسیدگی به پرونده است و امیدوارم حکم صادر شود و در همین تیرماه قاتل به سزای عمل خود برسد.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه دیدار با نماینده ولی فقیه در فارس، تجلیل از دستندرکاران برنامه های حقوقی و جزایی صدا و سیما، دیدار با خانواده معزز شهدا و ایثارگران و عیادت از همکاران قضایی که دچار بیماری های صعب العلاج، از جمله برنامه های هفته قوه قضائیه است، تاکید کرد: بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و دیدار با صنعت گران در راستای رونق تولید را خواهیم داشت.

 

وی اضافه کرد: دیدار مردمی در روز جمعه، بازدید از بخش های مختلف قضایی، زیارت قبور شهدا و برگزاری همایش «قوه قضائیه و افشای حقوق بشر آمریکایی» از دیگر برنامه های هفته قوه قضائیه است.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس خبرگزاری شبستان نماز جمعه اردبیل استان بوشهر اوقات فراغت بیرجند خطبه نماز جمعه قتل امام جمعه کازرون امام جمعه کازرون شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۴۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح و سازش بیش از 12 هزار و 800 فقره پرونده در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: ۱۲ هزار و ۸۵۷ فقره پرونده و اختلاف در قالب پویش "به حرمت علی(ع) می بخشم" در استان به سازش ختم شد.

ناصر عتباتی افزود: این پویش از پنجم بهمن ماه گذشته مصادف با سالروز ولادت امام علی (ع) آغاز شده بود و تا روز شهادت آن در ۲۳ فروردین ادامه داشت.

عتباتی اظهار کرد: از دیگر برکات این پویش، سازش ۱۱ فقره پرونده قتل عمد منجر به قصاص نفس و آزادی ۳۹۷ زندانی با گذشت شکات از شکایت خود بود.

وی گفت: این میزان سازش در قالب پویش "به حرمت امام علی (ع) می بخشم" نشان از ارادت مردم استان به اهل بیت (ع) است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی اضافه کرد: امیدواریم با برگزاری همچون پویش های فرهنگی شاهد سازشهای بیشتر در آذربایجان‌غربی باشیم.

دیگر خبرها

  • امام جمعه آبادان: از فردا به کم حجابان به شکل گسترده‌تری تذکر لسانی داده شود
  • امام جمعه آبادان : از فردا به کم حجاب ها به شکل گسترده‌تری تذکر لسانی داده شود
  • تاکید شهدا بر «ولایت مداری» است
  • طناب دار بر گردن عامل جنایت برج سپید | توقف حکم ۲ قاتل و یک متجاوز در لحظه آخر
  • عمل صلح یاران بسیار ارزشمند است
  • سردار قاآنی پیام صادر کرد +جزئیات مهم
  • افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی غرب فارس در کازرون
  • رفسنجان، طولانی ترین مسیر کاروان پیاده روی صادقیه در کشور را اجرا می کند
  • صلح و سازش بیش از 12 هزار و 800 فقره پرونده در آذربایجان‌غربی
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد