Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@02:11:32 GMT

ادعيه مجرب

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۴۵۶۵۲

ادعيه مجرب

خبرگزاري آريا -
دعاي مجرب چيست؟
همه ما گاهي در شرايطي قرار گرفته ايم که به جز خدا اميدي نداريم و تنها اوست که يار و ياور ما در حل مشکلات است . در چنين مواقعي جز ياد و ذکر و خواندن دعا چيزي به خاطرمان نمي رسد و راهي به جايي نداريم . دعاهاي سريع الاجابه اگر با خلوص نيت خوانده شوند، راه گشاي بسياري از مشکلات بوده ويقينا نتايج خوبي براي آرامش دل پريشان حال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دعاهاي مجرب
مُجَرّبات کلمه اي عربي بوده و جمع مجرّب است. معني فارسي آن هم آزموده شده هاست. در اصطلاح علوم غريبه و بخصوص در دعا نويسي، اين کلمه به اعمالي اطلاق مي شود که بارها آزموده شده و موثر بودنشان مورد تأئيد اساتيداين علم قرار گرفته است.
بعنوان مثال ممکن است شما در يک کتاب قديمي به آيه اي از قرآن مجيد برخورد کنيد که نويسنده مدعي شده قرائت آن آيه به تعداد خاص و در ساعات و روزهاي خاصي در برطرف کردن فقر و فاقه موثر است و در اثبات ادعاي خود نام اساتيد خود و يا بزرگاني را که به اين عمل متمسک شده و نتيجه گرفته اند را ذکر مي کند. چنين چيزي اگر واقعيت داشته باشد جزو مجربات به حساب مي آيد.
آيا اعمالي که به نام مجربات خوانده مي شود حقيقت داشته و مؤثر واقع مي شوند؟
از نظريک مسلمان وبخصوص يک فرد شيعه،قرآن مجيد و کلام پيامبر(ص) وائمه معصومين (ع) سه منبعي هستند که هرگز در درستي آنهانمي توان شک کرد. بنابراين اگردر قرآن آمده باشد که خواندن نمازباعث افزايش رزق و روزي افراد مي‌گردد ديگر حجت تمام است، زيرا قرآن کلام خداست.
اما اگر مطلبي در قرآن نيامده ولي از طرف پيامبر (ص) و يا يکي از ائمه معصومين (ع) نقل شده و به انجام آن تأکيد شده باشد، از آنجا که به فرموده قرآن سخن پيامبر کلام خداست وسخنان ائمه نيز چنين است، پس هيچ فرقي در کلام پيامبر يا امام و نص صريح قرآن وجود ندارد.
همچنين اگر بخواهيم از جنبه‌اي ديگر موثر بودن دعاهاي مجرب را اثبات کنيم بايد بگوييم واقعيت اين است که در حال حاضر تمام دانشمندان علم فيزيک اين مطلب را پذيرفته اند که بين تمام اجزاي عالم يک ارتباط هوشمندانه اي وجود دارد. ما در جهاني زندگي مي کنيم که تمام اجزاي آن زنده و با شعورند. حروف و اعداد هم جزئي از اين جهانند؛ لذا آنها هم شعور داشته و به اذن خدا مي توانند در زندگي ما مؤثر واقع شوند.
هر حرف يا عددي از نظر قدرت دروني مي تواند واجد يکي از اين سه صفات باشد: قدرت مثبت، قدرت منفي، قدرت خنثي. اساتيد علوم غريبه ازاين مسائل بخوبي آگاهند،لذا وقتي که شخصي مشکلي دارد و براي حل آن به يک استاد علوم غريبه مراجعه مي کند، وي به تناسب آن مشکل اسمي از اسماء الهي را که خنثي کننده آن مشکل است بعنوان ذکر به فرد مي دهد تا با استفاده روزمره از آن مشکل خود را به اذن خدا حل کند.
حتي اين مسئله که شخص در چه ساعاتي و چند بار و در چه وضعيتي بايد آن ذکر را به کار ببرد از روي حساب و کتابي دقيق تعيين شده وبه فرد داده مي شود و اينگونه است که با استفاده ازذکرگاهي اوقات نتايجي درحد معجزه حاصل مي گردد.
آيا مجربات حقيقت داشته و موثرند؟
3 دعاي مجربي که بدون شک مستجاب مي شود
در دين مبين اسلام و در نزد امامان و پيامبران دعا اهميت زيادي دارد، آنچنان که آن بنده هاي مخلص خداوند شب و روز در حال دعا کردن بودند. پيامبر و امامان تا جايي که فرصت داشتند دعاهاي مختلفي را به مردم ياد داده و براي نسلهاي بعد به يادگار گذاشتند.
پيامبر اکرم درباره دعاي سريع الاجابه که بي ترديد مستجاب مي شود مي فرمايند:
ثلاثُ دَعَوَاتٍ مُسْتَجَابَاتٍ لا شَکَّ فِيهِنَّ :دَعْوَةُ الْوَالِدِ , وَدَعْوَةُ الْمَظْلُومِ , وَدَعْوَةُ الْمُسَافِرِ
سه دعا بي ترديد مستجاب است :دعاي مظلوم، دعاي مسافر و دعاي پدر براي فرزندش
امام صادق (ع) مي‌فرمايند:
ثلاثُ دعوات لا يحجُبنَ عَنِ اللهِ تَعالي:دُعاءُ الوالِدِ لِوَلَدِه إِذا بَرَّهُ و دعوتُهُ عليهِ إذا عَقَّهُ، و دعاءُ المظلومِ علي ظالِمه و دعاؤُهُ لمن اِنتَصَر لهُ مِنهُ، و رجلٌ مؤمنٌ دَعا لِاخٍ لَه مؤمنٌ واساهُ فينا ، و دعاؤُه عليه إذا لم يُواسهُ مع القدرةُ عليه، و اِضطرارُ أخيه إليه
سه دعاست که از پروردگار در حجاب نمي ماند و قطعاً مستجاب مي گردد: (نخست) دعاي پدر و مادر در حق فرزندي که نسبت به والدين خود نيکوکار باشد؛ و دعاي ايشان آنگاه که در حق فرزند نفرين نمايد. (دوم) نفرين مظلوم نسبت به ظالم، و دعاي او (مظلوم) در حق کسي که انتقام وي را از ستمگر بستاند و (سوم) دعاي مومن آنگاه که دعاي مرد مؤمن در حق برادر مؤمن خود که به خاطر ما، او را کمک مالي کرده باشد و نفرين او در حق برادرش که به وي محتاج شده و او مي توانسته است نيازش را برطرف سازد و نکرده است.
گردآوري: بخش مذهبي بيتوته


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۵۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«عمه فائقه» یوسف پیامبر بعد از ۲۰ سال چه شکلی شده است؟ /عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،زهرا سعیدی که نقش «عمه فائقه» را سال ۸۳ در سریال یوسف پیامبر بازی کرد، در حال حاضر ۷۱ ساله است. در ادامه تصاویری از تیپ و چهره او را بعد ۲۰ سال مشاهده می کنید.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899222

دیگر خبرها

  • جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران
  • باورهای توحیدی امیرمؤمنان(ع) در دعای کمیل
  • «عمه فائقه» یوسف پیامبر بعد از ۲۰ سال چه شکلی شده است؟ /عکس
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • ترتیل صفحه 239 کلام الله مجید+ صوت
  • دعای دفع حشرات؛ مفید برای از بین بردن مورچه، ملخ، موش و…
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است
  • ترتیل صفحه 238 کلام الله مجید+ صوت
  • کدام دعا نماز را باطل می‌کند؟
  • قاچاقی یکی از مداح ها را به آسایشگاه خودمان آوردیم /مرشد گفت مرد حسابی اگر تو روسیاه هستی چرا پای ما را وسط می کشی؟