Web Analytics Made Easy - Statcounter

صورت‌های مالی بانک تجارت منتهی به اسفند ۹۷ بیست و یکم خرداد ماه منتشر شد، گزارشی که پس از انتشار آن، اظهارنظرهای غیرتخصصی و خلاف واقع مبنی بر مداخله بانک‌ها، از جمله بانک تجارت در بازار ارز و سودهای حاصل از خرید و فروش ارز مطرح شد.

به گزارش ایسنا، امیر مسعود رزازان نایب رئیس هیأت‌مدیره بانک تجارت در گفت‌وگویی به جنبه‌هایی از این گزارش به ویژه در بخش درآمدهای ارزی این بانک در سال ۹۷ پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رزازان نایب رئیس هیأت مدیره بانک تجارت در تشریح جزئیات درآمدهای ارزی این بانک گفت: از کل درآمد حاصل از مبادلات ارزی، حدود ۹۱ درصد آن مربوط به مابه‌التفاوت تسعیر اقلام پولی دارایی‌‎ها و بدهی‌های ارزی، در راستای استانداردهای حسابداری بوده و تنها بخش اندک و کمتر از ۹ درصد از آن مربوط به خرید و فروش ارز آن‌هم طبق ضوابط و مقررات ابلاغی و در اجرای دستورالعمل‌های بانک مرکزی ج. ا. ا بوده است.

وی درآمد حاصل از تسعیر بانک تجارت را ناشی از وجود وضعیت مثبت ارزی طی سال‌های اخیر عنوان کرد و افزود: این وضعیت مثبت ارزی به هیچ عنوان ناشی از خرید ارز نبوده، بلکه بدلیل اعطای تسهیلات ارزی به بنگاه‌های تولیدی کشور بابت واردات مواد اولیه و ماشین آلات مورد نیاز آنها ایجاد شده است. بنابراین با افزایش نرخ ارز، مابه التفاوت تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی، طبق استانداردهای حسابداری منجر به ایجاد درآمد حاصل از تسعیر می‌شود که هیچ‌گونه ارتباطی به خرید و فروش ارز ندارد و البته این درآمد، درآمد غیرنقدی است و تا زمان وصول تسهیلات و مطالبات ارزی، به حیطه وصول درنخواهد آمد و حسب تکلیف ضرورت دارد این درآمدهای ارزی برای شفاف سازی تمامی ذینفعان اعلام شود.

نایب رئیس هیأت‌مدیره بانک تجارت اظهار کرد: بانک تجارت نه تنها هیچ‌گونه مداخله غیرقانونی در بازار ارز کشور نداشته بلکه از آغاز ایجاد نوسانات ارزی تاکنون، نقش مثبت و پررنگی در کمک به بانک مرکزی ج. ا. ا به منظور مهار تلاطمات ارزی و حذف معاملات مسموم دلالان و سفته بازان داشته است.

وی در ادامه ضمن استقبال از نقدها و نظرات کارشناسی متقن و سازنده، از فعالان و تحلیگران عرصه اقتصادی کشور درخواست کرد تا با توجه به پیچیدگی‌های فعالیت‌های بانکداری و صورت‌های مالی بانک‌ها، از ارائه هرگونه تحلیل‌های غیرواقعی، غیرتخصصی و مبتنی بر حدس و گمان که موجب تضییع خدمات و زحمات خدمتگزاران مردم در نظام بانکی کشور و همچنین تشویش اذهان عمومی می‌شود خودداری کنند.

رزازان افزود: بانک تجارت از ۴ دهه گذشته با تأمین مالی صدها هزار پروژه و طرح خرد و کلان در سراسر کشور، بویژه طرح‌های زیربنایی شامل طرح‌های حمل و نقل عمومی (مترو و آزاد راه‌ها)، نفت و گاز و پتروشیمی، آب و نیرو، صنایع و معادن، نوسازی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی، نوسازی ناوگان حمل و نقل و… عمدتاً به صورت ارزی تلاش داشته تا نقش مؤثری در توسعه و اشتغال کشور و خدمتگزاری به هموطنان ایفا کند و بی‌شک در آینده نیز مصمم‌تر از قبل در این مسیر پر افتخار گام بر خواهد داشت.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بانک بانک تجارت درآمدهای بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۵۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محل هزینه‌کرد درآمدهای مالیاتی از ارکان دولتی مشخص می‌شود

 سید محمد هادی سبحانیان طی حکمی، حمید بهزادی بخش را در راستای اصلاح فرآیندها و نحوه مالیات ستانی به نفع اقشار مختلف مردم با رویکرد تکریم مودیان، اهتمام به عدالت محوری، انقلابی‌گری، مردم‌داری، فساد ستیزی و قانون مداری در راستای تحقق اهداف دولت مردمی و حل مشکلات مردم، به عنوان «دستیار مردمی سازی» منصوب کرد.

از جمله اهداف مهم طول خدمت وی که در این حکم انتصاب آمده است می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

· دریافت گزارش دقیق از ارکان دولت در خصوص محل هزینه کرد درآمدهای مالیاتی و ارائه موثر آنها به افکار عمومی کشور

· طراحی و اجرای طرح‌های تحولی به منظور ایجاد سهولت در فرایندهای مالیات ستانی برای اقشار مختلف مردم

· ارتقای شفافیت پیش بینی پذیری و استاندارد کردن فرآیندهای انجام امور برای اقشار مختلف مردم در مراجعه به سازمان

· شتابدهی و تقویت رسیدگی به مشکلات عموم مردم مراجعه کننده در جهت ارتقای اعتماد به سازمان امور مالیاتی کشور

· مشاوره و همکاری با بخش‌های مختلف سازمان برای ارتقا استانداردهای محیطی و تعاملی سازمان امور مالیاتی کشور در مواجهه با مودیان

گفتنی است حمید بهزادی بخش پیش از این‌ مشاور هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت و کمیسیون‌های تلفیق بودجه سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران
  • بانک تجارت؛پیشتاز در تسهیلات تکلیفی
  • درآمد ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت از وصول معوقات و فرارهای مالیاتی
  • تغییر رویکرد بانک‌های استان بوشهر به توسعه محوری
  • محل هزینه‌کرد درآمدهای مالیاتی از ارکان دولتی مشخص می‌شود
  • تاسیس بانک مشترک ایران-پاکستان فعلا معلق مانده است
  • قرارگیری خریداران ارز در زیر چتر مالیاتی
  • گلایه تولیدکنندگان از عدم تخصیص سهمیه ارزی از سوی بانک مرکزی/ با دست خودمان تولید را زمین‌گیر نکنیم
  • لزوم شفافیت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی
  • تاکید رییس سازمان بازرسی بر شفافیت زنجیره تولید، مصرف و فروش نفت