Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس اول کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس در واکنش به اعمال فشار به وزیر برای انتصابات از سوی نمایندگان مجلس گفت: اینطور نیست که وزیر خود را مدیون نمایندگان مجلس برای رای اعتماد بداند، مجلس به برنامه وزیر رأی می‌دهد. ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ محمود نگهبان سلامی در یک برنامه تلویزیونی با موضوع «چالش‌های پیش‌روی وزیر آینده آموزش و پرورش» اظهار‌ کرد: سنگ‌ بنای توسعه هر کشور، آموزش و پرورش آن است و با توجه به اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش، انتخاب وزیر می‌تواند بسیار مهم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در حوزه آموزش باید مولفه‌های اساسی را مدنظر داشته باشیم وزیر جدید باید روی مشکلات این حوزه تمرکز و آنها را حل کند؛ بحث مربوط به "معلم" و "دانش‌آموز" جزء اولویت‌های اساسی است، اعمال مدرک تحصیلی دوم فرهنگیان و مشکلات معیشتی و بسیاری موارد دیگر موجب کاهش انگیزه معلمان شده است.

سلامی ادامه داد: یکی از مباحث مغفول مانده، اقتصاد آموزش و پرورش است؛ تامین امور رفاهی، بیمه و بازنشستگی از جمله حیطه‌هایی است که باید برای ارتقای رضایت فرهنگیان به آنها توجه نشان داد.

وی با اشاره به اینکه اگر وزیر فرد توانمندی باشد و حرفی برای گفتن در هیئت وزیران داشته باشد، می‌تواند قدمی برای آموزش و پرورش بردارد، در واکنش به اظهارات عمادی، معاون سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش مبنی بر اعمال فشار به وزیر برای انتخاب مدیران و معاونان و در کل استفاده از اختیاراتش در حیطه انتصابات گفت: اینطور نیست که وزیر خود را مدیون نمایندگان مجلس برای رای اعتماد بداند مجلس به برنامه وزیر رای می‌دهد و انتظار است که عملیاتی شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به اینکه آیا وزیر از این حیث تحت فشار است؟ گفت: خیر، اینطور نیست؛ به‌عنوان مثال یکسال قبل وزیر آموزش و پرورش برای مدیرکلی یک استان سه نفر را معرفی کرده بود که این سه نفر به جلسه ای در کمیسیون آموزش آمدند و برنامه هایشان را اعلام کردند؛ همکاران ما نظر مشورتی دادند اما وزیر خودش تصمیم گرفت.

وی در پاسخ به اینکه چرا وزیر باید برای این کار از نمایندگان مشورت می‌گرفت؟ عنوان‌ کرد: این عمل مسبوق به سابقه نبوده و فقط آقای بطحایی خواست نظر مشورتی نماینده‌ها را بگیرد، مجلس ناظر است و مدیرکل تعیین نمی‌کند؛ الان هم نماینده مجلس این کار را نمی‌کند؛ وزیر در آن‌ زمان با توجه به شرایط خاص استان افراد مطرح را معرفی کرد البته شخصی که وزیر منصوب کرد هم مورد نظر نماینده‌ها نبود؛ ما همچنین بحثی را با وزرای دیگر نداشتیم انجام دادن یا ندادنش فرقی نمی‌کرد؛ شاید وزیر می‌خواسته منتی بر سر نمایندگان بابت این دریافت مشورت بگذارد.

نایب رئیس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس پیشنهادی به رئیس جمهور نمی‌دهد و ما گزینه‌های مختلف وزارت را در حد گمانه‌زنی‌های مطرح، می‌شنویم و آنطور نیست که مجلس پیشنهاد‌دهنده باشد، عنوان کرد: یکبار باید کمک و مشکل بودجه آموزش و پرورش حل شود، باید فرد قوی و توانمندی انتخاب شود که مورد وثوق دولت باشد و گفتمان آموزش و پرورش به عنوان گفتمانی ملی مطرح باشد.

وی در واکنش به اظهارات دیگر عمادی، معاون سابق وزارت آموزش و پرورش مبنی بر عدم اجرای برنامه‌های مهارت آموزی و عدم توجه به آن در بودجه‌ریزی‌های کلان وزارت آموزش و پرورش گفت: ما که در کمیسیون بیشتر نظارت می‌کنیم، بخش اجرا بر عهده وزارت است؛ به هرحال آقای بطحایی ایشان را به عنوان معاون انتخاب کرده‌اند. نمی‌دانم چطور آمدند و معاون شدند، آیا توصیه‌ای و تحت فشار بوده یا طور دیگری اما حالا که آمدند باید برنامه‌های مدنظر ایشان را اجرا می‌کردند.

همچنین عمادی در واکنش به این اظهارات گفت: اینها در حوزه نگرشی، سیاست‌گذاری و بودجه‌ریزی است؛ تنها یک رکن مهارت آموزی، مربوط به بخش اجرایی است.

 زرافشان؛ معاون سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز در این باره توضیح داد که خود وزیر و معاونینش در چارچوب قانون بودجه حرکت می‌کنند و اگر بودجه تخصیص یابد می‌توانند فعالیت کنند و اختیارات معاونین وزیر در همین حد است، ابتدا داشتن برنامه ویژه و حمایت نهادها اصل است و بعد خود افراد.

اگر این سه شرط را تعیین نکردید، وزیر نشوید/ شعبده‌بازی‌ بودجه‌ای دولت برای معلمانچشم‌انداز نیروی انسانی در آموزش و پرورش بحرانی است/ می‌گویند همین تعداد معلم هم زیاد است!انتقاد از سخنان حاجی بابایی/ پیگیری افزایش حقوق دانشجو‌معلمان ادامه دارداولین اظهارنظر سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره نظام رتبه‌بندی معلمان

انتهای پیام/

R1014132/P/S2,22/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت آموزش و پرورش محمود نگهبان سلامی معلمان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش معلمان وزارت آموزش و پرورش معلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۵۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش شورای نگهبان به ادعای یک نماینده درباره جریمه بی‌حجابی

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است» درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» تاکید کرد: تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و شورای نگهبان ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان ندارد.

هادی طحان نظیف با اشاره به آخرین وضعیت فرآیند بررسی لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان گفت: این لایحه چندین مرتبه میان مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد بوده و آخرین اصلاحات این لایحه نیز در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است»، اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است و پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، مجدداً در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» با تاکید بر اینکه تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و ما ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان نداریم، عنوان کرد: ایراداتی که نسبت به لایحه عفاف و حجاب داشتیم نیز همین موارد را شامل می‌شود. ما در اظهارنظر نسبت به مصوبات وارد مباحث کارشناسی مجلس نمی‌شویم بلکه در جا‌هایی که مصوبه خلاف شرع و قانون اساسی باشد، ورود می‌کنیم.

منبع: ایسنا

tags # بی حجاب ، حجاب اسلامی سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت خواهد بود
  • اسماعیلی : حداقل امتیاز یک و یک دهم برای معلمان خرید خدمات در نظر گرفته خواهد شد/ آزمون داخلی برای جذب معلمان خرید خدمت برگزار خواهد شد+ فیلم
  • کمیسیون‌های مجلس به آموزش و پرورش توجه کنند
  • واکنش شورای نگهبان به ادعای یک نماینده درباره جریمه بی‌حجابی
  • واکنش شورای نگهبان به ادعای یک نماینده درباره جریمه بی حجابی
  • تغییرات کابینه در سال ۱۴۰۲/ چه کسانی از دولت جدا شدند؟
  • طرح نماینده مجلس برای FATF، برجام و سند ۲۰۳۰: آنها را بومی کنیم!
  • نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند ۲۰۳۰ را در کشور بومی کنیم!
  • جلالی، نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند 2030 را در کشور بومی کنیم!
  • پذیرش ۱۴۸۰ خانوار در ستاد‌های اسکان آموزش و پرورش