Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: فرا رسیدن فصل فراغت دانش آموزان از تحصیل، اوقات شاد و لذت بخش را در کنار خانواده به دنبال دارد که در صورت برنامه ریزی صحیح بر اساس شناخت درست از اوقات فراغت، می تواند فرصتی بی نظیر برای خانواده ها باشد.

بیشتر خانواده ها به فراخور شرایط خود برای نحوه گذران اوقات فراغت فرزندانشان برنامه های گوناگونی را تدارک می بینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله مهم ترین و پرمخاطب ترین نهادهای تربیتی به شمار می روند که هر ساله هزاران نوجوان و جوان با حضور در برنامه های فرهنگی، تفریحی و آموزشی آن ها، اوقات فراغت خود را در این مراکز سپری می کنند.

به گفته حجت الاسلام دکتر«حبیب رضا ارزانی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور حدود 24 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در ایام تابستان و از یکم تیرماه به پایگاه های اوقات فراغت تبدیل می شوند و در شش محور  قرآن و عترت(ع)، آموزش و توانمندسازی، شبکه سازی و فضای مجازی، کتاب و کتابخوانی، هنر و فعالیت های اجتماعی برنامه های فرهنگی و مذهبی برای جوانان و نوجوانان با شعار« اخلاق، نشاط و معنویت» برنامه برگزار می کنند.

فعالیت و اثر بخشی مناسب این کانون ها در ایام اوقات فراغت باعث شده تا ستادهای استانی کانون های فرهنگی هنری مساجد تقویت و بهینه سازی عملکرد این مراکز را به عنوان یک دغدغه اصلی دنبال کنند.

۴۳۵ کانون میزبان نوجوانان و جوانان اردبیلی

در همین راستا «نادر سقاء»، با اشاره به برگزاری برنامه های اوقات فراغت در 435 کانون فرهنگی هنری مسجد استان اردبیل گفت: با بهره گیری از ظرفیت دیگر دستگاه ها تلاش کردیم که با سازمان هایی همچون آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تفاهم نامه همکاری به امضا برسانیم.

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: همچنین طبق رایزنی های صورت گرفته با برخی از دستگاه ها قرار شد، سالن های اقامتی آن دستگاه ها با تخفیف ویژه در اختیار بچه های مساجد این استان قرار بگیرد و پیش بینی می کنیم که دو هزار نفر در برنامه های اردویی کانون های فرهنگی هنری مساجد شرکت کنند. ضمن اینکه بعد از پایان ایام اوقات فراغت از کانون های برتر در این زمینه تقدیر به عمل می آید.

 جشنواره نغمه های مسجد در جنوب کرمان

در همین زمینه «مجید خوبی زاده» نیز با اشاره به تدارک برنامه های اوقات فراغت تابستانی در 380 کانون فرهنگی هنری جنوب کرمان اظهار کرد:بحث قرآن و عترت، آموزش و توانمندسازی مدیران و اعضای کانون های مساجد استان، دوره های آموزشی درسی و کمک درسی، دوره های  کارآفرینی و پرورش قارچ از جمله این برنامه های تابستانی کانون های مساجد این استان است، ضمن اینکه با امضای تفاهم نامه همکاری با مرکز فنی و حرفه ای استان تلاش داریم، دوره های آموزش تعمیرات تلفن همراه و دوره های فنی را برای اعضای کانون های مساجد برگزار کنیم.

خوبی زاده با اشاره به تشکیل ۴۰ قرار گاه فرهنگی در کرمان جنوب، گفت: این قرارگاه ها در ارتباط و تعامل با کانون ها برنامه هایی را در کانون های مساجد برگزار می کنند. همچنین در راستای گسترش و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بنا داریم در طول ایام تابستان مسابقات فرهنگی و کتابخوانی برگزار و در حوزه هنری هم در قالب جشنواره «نغمه های مسجد» با راه اندازی گروه سرود بنا داریم برای مربیان گروه های سرود دوره های آموزشی برگزار کنیم.

«سینما و تابستان»در همدان

بنابراین گزارش،«حمیدرضا ناهیدی فر» هم با اشاره به برگزاری برنامه های اوقات فراغت در 517 کانون فرهنگی هنری مسجد استان همدان، اظهار کرد: : با شرکت سیاحتی «گنج نامه» نیز هماهنگی های لازم به منظور برپایی اردوهای سیاحتی برای اعضای کانون های مساجد صورت گرفته است. ضمن اینکه چهارشنبه هر هفته نیز برنامه «سینما و تابستان» برای اکران فیلم های مناسب برای کودکان و نوجوانان اجرا می شود. 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان همدان با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری با مرکز فنی و حرفه ای استان به منظور برگزاری برنامه های مشترک با کانون های فرهنگی هنری مساجد، افزود: با مرکز هوش برتر نیز در زمینه آموزش چرتکه به کودکان تفاهم نامه همکاری به امضا رسیده است.

ناهیدی فر تصریح کرد: با شرکت سیاحتی «گنج نامه» نیز هماهنگی های لازم به منظور برپایی اردوهای سیاحتی برای اعضای کانون های مساجد صورت گرفته است. ضمن اینکه چهارشنبه هر هفته نیز برنامه «سینما و تابستان» برای اکران فیلم های مناسب برای کودکان و نوجوانان اجرا می شود.

نشست های تبیین سیره رضوی در ۴۸۰ کانون کرمانشاه

حجت الاسلام «افشین کلات پور» هم اعلام کرد که سلسله نشست هایی فرهنگی تبیین سیره رضوی در ایام دهه کرامت واوقات فراغت در ۴۸۰ کانون استان که پایگاه اوقات فراغت تابستانی هستند، برگزار می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمانشاه به برگزاری حلقه های صالحین ویژه بانوان اشاره کرد و گفت: این برنامه به منظور تبیین سیره و شخصیت حضرت معصومه(س) به عنوان الگویی برای دختران نسل جوان برگزار می شود، ضمن اینکه برنامه های ورزشی و مذهبی و تئاتر خیابانی در ایام اوقات فراغت تابستان و دهه کرامت در کانون های فرهنگی هنری مساجد مورد توجه قرار می گیرد.

هشت همایش در هشت هفته

حجت الاسلام «مصطفی ذوالفقاری» هم با اشاره به برگزاری برنامه های اوقات فراغت تابستان در ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری استان مرکزی گفت: در ایام اوقات فراغت جشنواره استانی «سرود رضوی» در استان مرکزی همزمان با دهه کرامت برگزار می شود.

مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان مرکزی با بیان اینکه برنامه های اوقات فراغت در  بیش از 300 کانون فرهنگی هنری استان مرکزی برگزار می شود، تاکید کرد: همزمان با اجرای برنامه های اوقات فراغت «هشت همایش در هشت هفته» برگزار می شود که بر اساس آن برنامه های فرهنگی، هنری، قرآنی و برنامه های شاد و نشاط آور برگزار می شود و شناسایی گروه های سرود مورد توجه قرار می گیرد.

دفترچه خدمات فرهنگی و رفاهی

«محمدرضا مظاهری» هم از برگزاری برنامه های اوقات فراغت تابستان از اول تیرماه در 422 کانون فرهنگی هنری مساجد استان چهار محال و بختیاری خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار دفترچه خدمات فرهنگی و رفاهی ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در طرح اوقات فراغت بچه های مسجد تهیه شده است که بر این اساس خدمات ویژه ای همراه با تخفیف یا به صورت رایگان برای اعضای کانون های مساجد استان اختصاص می یابد.

 مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: دفترچه های خدمات فرهنگی و رفاهی ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد به منظور ارایه خدمات در زمینه های اردویی، فنی و حرفه ای، بیمه، مربی، رفاهی و اسکان، چاپ، حمل و نقل، کامپیوتر و اینترنت، ورزشی، هنری، کامپیوتر و جوایز به مخاطبان تهیه شده است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۶۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۶۶ هزار و ۷۸۰ جلد کتاب به مراکز کانون پرورش فکری

به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از ۶۶ هزار و ۷۸۰ جلد کتاب توسط معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در فروردین ۱۴۰۳ به مراکز فرهنگی هنری این نهاد در ۳۱ استان کشور ارسال شد.

درس‌نامه فهم زبان قرآن (جلد اول و دوم) از انتشارات گنج معرفت، قصه‌های قشنگ قدیمی (۶ قصه از گلستان سعدی)، همراه با معصومین (۱۰ قصه از امام رضا) و همراه با معصومین (۱۰ قصه از امام سجاد) همگی از انتشارات قدیانی و لینالونا، یاد یار و دیار (خاطرات تلخ و شیرین جابربن‌عبدا… انصاری) هر دو از انتشارات دفتر نشر فرهنگ اسلامی از جمله کتاب‌هایی است که به مراکز کانون سراسر کشور ارسال شده است.

همچنین «شیرین بیان، مجموعه همیشه بهار، آرش کمانگیر، پاورقی جلد ۱ تا ۵ و تمشک‌های شیرین، جنگل پشت پنجره، خاطرات چهل تیکه، زال، ضحاک، قند و نبات، کتابم با سواد است، گردآفرید، من خیالم تخت است، هفت‌خوان رستم، بازی بازی نوازش، بهار از کوچ برگشت، پنج و ده دقیقه، در گلوی ساعت شنی، شیشه‌ی عطر خدا، کسی ساز باران نمی‌زد» همه از انتشارات کانون از دیگر کتاب‌ها و نشریه‌هایی به شمار می‌رود که در مراکز فرهنگی هنری کانون تقسیم شده است.

سال ۱۴۰۲ نیز کانون بیش از ۳ میلیون جلد کتاب از انتشارات خود و سایر ناشران کودک به تمامی مراکز فرهنگی هنری در استان‌ها ارسال کرد و این روند به صورت پی‌درپی دنبال دارد.

کد خبر 6078983 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • جشن عملیات وعده صادق در کانون‌های مساجد آذربایجان غربی
  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است
  • تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد
  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند
  • تجلیل سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از هنرمندان
  • ارسال ۶۶ هزار و ۷۸۰ جلد کتاب به مراکز کانون پرورش فکری
  • فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران
  • استقبال ۵۰ هزار نفر از برنامه‌های جشنواره بهار معنویت در مشهد
  • ۱۵۰۲ عضو جدید به کانون های مساجد خراسان شمالی اضافه شدند