Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ادامه این یادداشت آمده است؛

در رخداد اخیر و در شرایطی که کوچکترین خبر ، اظهار نظر، تحلیل و... از سوی دو طرف منازعه، می توانست تاثیر تعیین کننده‌ای بر تغییر محیط داخلی و تصمیم‌گیری هر یک از طرفین داشته باشد، خبر جعلی رویترز مبنی بر ارسال پیام تهدیدآمیز آمریکا به ایران توسط عمان خیلی سریع در فضای افکار عمومی داخلی منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویترز رسانه‌ای است که نشان داده در شرایط خاص، حتی به قیمت تنزل به جایگاه "فیک نیوز" از هیچ اقدامی برای تغییر معادله بازی بر ضد حریف فروگذار نمی‌کند.

اگرچه این خبر بلافاصله از سوی مقامات مسئول ایرانی و با فاصله چند ساعته از سوی آمریکا تکذیب شد اما بازتاب خام خبر رویترز از سوی برخی رسانه‌های داخلی از وجود نقیصه نگران کننده در توجه به "دروازه بانی هوشمند" خبر می‌دهد .

در چنین️ شرایطی موضوع "دروازه بانی هوشمند" برای مداومت بر تامین اهداف ملی و همچنین تبدیل نشدن به تریبون حریف در ردیف ارزشهای راهبردی قرار می‌گیرد.

نقش و کارکرد رسانه‌ها پس از بروز رخدادهایی از این دست به صورت قهری از اطلاع رسانی صرف، فاصله گرفته و به عنوان بخشی تعیین کننده در تامین اهداف طرفین منازعه ارتقاء می‌یابد.
رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران در طول 10 سال گذشته رشد قابل ملاحظه ای داشته اند که به طور قطع فرصتی بسیار ارزشمند برای کشور تلقی می‌شود لیکن بدلیل تفوق رشد کمی بر ابعاد کیفی، حوزه "اطلاع رسانی راهبردی" در کشور همچنان درگیر چالش‌های حرفه‌ای است.

2727

کد خبر 1272485

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۶۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در این دیدار احمدیان و قاسم الاعرجی ضمن مرور میزان اجرای توافق امنیتی، مقرر کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هرچه‌ زودتر تشکیل جلسه دهند.

الاعرجی در این دیدار با راهبردی دانستن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق در اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.

مشاور امنیت ملی عراق در این ملاقات همچنین از نقش جمهوری اسلامی ایران در تأمین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات منطقه تقدیر کرد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • تشریح برنامه کاری احمدیان در روسیه
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود/ علت چیست؟
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • سخنگوی وزارت خارجه : آمریکا در ۳ هفته اخیر پیام‌های متعددی را از کانال‌های مختلف دیپلماتیک به ایران ارسال کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • ببینید | روایت سخنگوی وزارت خارجه از محتوای پیام‌های جدید آمریکا به ایران
  • احضار سفیر سوئیس به سپاه؟ | پاسخ سخنگوی وزارت خارجه
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه
  • تجاوز دیگری صورت بگیرد قاطع‌تر پاسخ می‌دهیم