Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-28@16:40:50 GMT

توضیح دادستان کل کشور درباره "رقص یک زن در رشت"

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۴۶۴۳۴

توضیح دادستان کل کشور درباره 'رقص یک زن در رشت'

فرارو- دادستان کل کشور گفت: دستگاه قضائی مصمم است که مقتدرانه با فساد و مفسد بیرون از قوه قضائیه هم برخورد کند، بنابراین چند روز گذشته، یک مدیر وزارت نفت که در یک حرکت خائنانه مقدار زیادی ارز را با تبانی یک صراف قصد داشت به خارج منتقل کند، شناسایی و با همکاری دستگاه اطلاعاتی در هنگام خروج بازداشت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در آئین تودیع و معارفه دادستان مرکز استان همدان، اظهار کرد:  منشأ برخی از این فساد‌ها نفسیات است و کسانی که ایمان ضعیف دارند ممکن است با پول و یا امکانات مادی متزلزل و دچار سستی شوند و باید مراقبت کرد که دچار وسوسه شیطانی نشویم، اما منشأ دیگری از بروز این فساد‌ها در بحث نفوذ است.

وی اضافه کرد: البته اخیراً خبر سربسته‌ای درباره شناسایی و متلاشی کردن یک شبکه جاسوسی سی‌آی‌ای منتشر شد که جزئیات آن بعداً منتشر می‌شود و نمی‌دانید که با این اقدام سربازان گمنام چه ولوله‌ای به سازمان سی‌آی‌ای افتاده و آن‌ها را به وحشت انداخته است، در این حرکت اطلاعاتی بسیاری از جاسوسان دشمن شناسایی شدند و اطلاعات بسیار خوبی از آن‌ها به دست آمد که یک ضربه بسیار سنگین به بدنه اطلاعاتی دشمن پرمدعی بود بنابراین باید از برادران عزیز اطلاعاتی تشکر و قدردانی ویژه داشت.

منتظری عنوان کرد: همه مردم باید بدانند امروز بحث بی‌حجابی که کشف حجاب رخ می‌دهد که یک مسأله عادی نیست که مثلاً یک خانم بگوید نمی‌خواهم حجاب داشته باشم چرا وقتی چنین اتفاقی رخ می‌دهد ما به آن‌ها می‌گوئیم که هر انسانی دو نوع زندگی دارد، یکی زندگی شخصی و دیگری زندگی اجتماعی است. طبیعتاً در زندگی شخصی افراد، هیچ کسی حق ورود به حریم اشخاص را ندارد، اما زندگی اجتماعی فرق دارد و افراد نمی‌توانند در رابطه با زندگی اجتماعی خود بگویند هر چه دلم بخواهم می‌پوشم، می‌گویم و می‌نوشم.

هر کسی نمی‌تواند بگوید هر جور دلم می‌خواهد می‌پوشم

وی ادامه داد: اینجا یک جامعه اسلامی است و هزاران شهید داده شده است تا این نظام برپا و باقی بماند پس هر کسی نمی‌تواند بگوید که من هر جور دلم می‌خواهد می‌پوشم بلکه باید در جامعه ضوابط آن رعایت شود. بله هر کسی در زندگی شخصی آزاد است، اما در زندگی اجتماعی باید به قوانین و مقررات پایبند بماند. این گونه نیست که پشت فرمان ماشین است که بگوید که حریم خصوصی خودم است، خیر پشت فرمان حریم خصوصی نیست. ما پشت فرمان و داخل اتومبیل را حریم خصوصی نمی‌دانیم و نیروی انتظامی هم موظف است در برخورد با جرم در فضای عمومی برخورد کند بنابراین رعایت ضوابط اجتماعی برای همه حتی در ماشین هم لازم است.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: توصیه ما به افراد این است که آن‌هایی که به مبانی دینی اعتقادی ندارند اگرچه در زندگی شخصی‌شان مجاز به هر کاری هستند، اما در زندگی اجتماعی باید قوانین را رعایت کنند و اگر رعایت نکنند مرتکب جرم شده‌اند.

وی افزود: در عین حال ما تأکید کرده‌ایم که نمی‌خواهیم با این افراد برخورد خشن شود و گفته‌ایم که با ارشاد و تذکر و پیامک با آن‌ها مدارا شود، اما اگر کسی جسارت را به بیش از حد رساند باید با آن برخورد کرد. مثلاً خانمی که با آن وضعیت نامناسب در خیابان‌های یکی از شهر‌های یکی از استان‌ها شروع به ناهنجاری و رقص کرده و بعداً می‌آید و می‌گوید که مشروب خورده بودم؛ بنابراین اگر قرار باشد هر کس از این فساد‌ها انجام دهد، جامعه اداره نمی‌شود.

منتظری بیان کرد: در این زمینه دستگاه قضائی با همکاری نیروی انتظامی و ضابطان تصمیم دارد با این گونه فساد‌ها چه در خیابان و چه در سواحل دریا و چه در مجامع عمومی برخورد قاطع کند و باید تأکید مجدد کنم که قوه قضائیه و نیروی انتظامی در برخورد با بی‌حجابی و کشف حجاب کوتاه نخواهد آمد.

دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنانش به موضوع وظایف اساسی دادستان‌ها اشاره کرد و گفت: دادستان‌ها سه وظیفه اساسی دارند که باید به آن‌ها رسیدگی کنند؛ یکی رسیدگی به تظلم‌خواهی و مراجعات شهروندان است که باید ضمن رسیدگی به تظلم وارده با ارباب رجوع‌ها هم برخورد مناسب صورت گیرد و با حوصله و صبر به آن‌ها پاسخ دهند.

وی ادامه داد: وظیفه دیگر دادستان درباره حقوق مردم است، یعنی مواردی است که در آن شاکی خصوصی وجود ندارد و حقوق عموم مردم مطرح است. خوشبختانه دو سال است که این موضوع جدی گرفته شده و اقدامات خوبی انجام شده است و در همین جا از دادستان جدید همدان می‌خواهم که بحث حقوق عامه به صورت جدی دنبال کنند. یعنی با دستگاه‌های ذیربط جلسه گذاشته شود و بر رعایت حقوق عامه تأکید شود تا خدای ناکرده حقی از حقوق عامه ضایع نشود. معتقدیم که نباید در برخورد با تضییع حقوق عامه کوتاهی کرد.

منتظری تصریح کرد: نظارت بر دادسرا‌ها وظیفه دیگر دادستان‌ها هست که باید نسبت به آن وظیفه‌مند باشند؛ یعنی دادستان‌ها باید دائماً به دادسرا‌ها سرکشی کنند و شرایط را رصد کنند تا اقدامات دادسرا‌ها به نحو مناسبی انجام شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: دادستان کل کشور بی حجابی حجاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۶۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان کل کشور: با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم

هشتمین جلسه ستاد مرکزی پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی‌ به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی به عنوان رئیس ستاد و با حضور تمامی اعضاء برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام موحدی دادستان کل کشور با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند سال گذشته اظهار داشت: مردم ایران زیر بمباران تبلیغاتی دشمنان، آگاهانه و با احساس مسئولیت در پای صندوق‌های رأی حضور یافته و بحمدالله انتخابات در امنیت کامل برگزار و مقدمات تشکیل مجلس بعدی را فراهم ساختند.

وی گفت: این امنیت با لطف خدا و با تلاش تمام نیروهای انتظامی،‌ اطلاعاتی و بسیج مردمی حاصل گردید که جای تقدیر از همه دست اندرکاران این حوزه دارد.

رئیس ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی افزود: در انتخابات اخیر شاهد یک همکاری و هماهنگی خوب بین مسئولان مختلف دستگاه‌های ذی‌ربط در سراسر کشور بودیم و بحمدالله این تجربه هم به تجربیات قبل افزوده شد.

 موحدی در بخش دیگری از سخنان خود پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای در دبیرخانه‌ ستاد مرکزی را داده و گفت: ما در بخش‌هایی در حال نظام‌سازی هستیم و اگر نقاط ضعفی در بخشی از کارها باشد باید با همفکری آن را رفع نمود. برخی از ضعف‌ها و اشتباهات شاید اجتناب‌ناپذیر باشد که باید آنها را برای آینده رفع کنیم؛ لذا پیشنهاد می‌کنم در دبیرخانه، کمیته‌ای تشکیل شود و با گرفتن گزارش آماری و تحلیلی به بررسی نقاط ضعف و نقاط قوت پرداخته شود. سپس از همه موارد گزارش جامعی تهیه و به بخش‌های مختلف ارائه گردد تا برای انتخابات‌ بعدی از تجربیات کسب شده استفاده شده و آسیب‌ها کاهش یابد.

 موحدی ادامه داد: با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی در این خصوص بودیم. همچنین با توجه به قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف و تبذیر جلوگیری شد.

وی با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات در برخی استانها تصریح کرد: در حوزه‌هایی که انتخابات به دور دوم کشیده شده است باید ستادهای استانی و شهرستانی کماکان فعال باشند و به وظیفه نظارتی خود عمل کنند. پیش‌بینی ما این است که در این دوره مشارکت مردمی بیشتر باشد، چرا که حلقه رقابت تنگتر شده و انتخاب کاندیداها آسان‌تر است. در خیلی از حوزه‌ها از جمله تهران هم دستگاه‌های الکترونیکی مستقر می‌شود و زمان کمتری برای رأی دادن صرف خواهد شد.

دادستان کل کشور خطاب به دادستان‌های سراسر کشور عنوان کرد: به تخلفات مهم در شعب ویژه، با سرعت رسیدگی کرده و در مواردی که قانون تکلیف کرده یا اجازه می‌دهد در حد لزوم اطلاع‌رسانی مناسب صورت پذیرد. چراکه اینگونه اقدام کردن در قانون‌مندتر شدن جامعه اثرگذار بوده و به ارتقاء نظم عمومی و امنیت روانی جامعه کمک می‌کند.

 موحدی در ادامه این جلسه به وظایف و اختیارات منتخبین در قانون اساسی هم اشاره کرده و گفتند: اصل ۷۱ تا ۹۰ قانون اساسی به اختیارات نمایندگان پرداخته است و می‌توان گفت بسیاری از امور داخلی و خارجی کشور با اجازه و تصویب نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی رقم می‌خورد. به عبارتی مجلس حق دارد در تمام امور کشور قانون وضع کند.

وی تصریح کرد: باید دانست که یک نماینده مجلس صرفا نسبت به حوزه انتخابیه خود تکلیف ندارد؛ بلکه او در واقع نماینده کل ملت ایران است. لذا اینکه امام خمینی (ره) فرمود: "مجلس در رأس امور است" یک حقیقت است و نیز اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند: «مجلس باید ریل گذاری کند و مشکلات را حل کند» کاملا انتظار به حقی است.

رئیس ستاد مرکزی پیشگیری از تخلفات انتخاباتی خاطرنشان کرد: امروز مردم چشم به اقدامات منتخبین خود در مجلس شورای اسلامی دوخته‌اند. البته که مجلس فعلی هم نباید در این مدت باقیمانده از عمر خویش تعطیل و نیمه تعطیل شود، بلکه باید فعالیتش چند برابر شده و لوایح و طرح‌های عقب مانده را در حد امکان بصورت جهادی پیگیری کرده و به سامان برساند تا دین خود را به ملت و خانواده شهدا ادا نماید.

دادستان کل کشور ادامه داد: منتخبین کنونی هم باید تا زمان تشکیل مجلس بعدی با همفکری و شناخت مسائل و موضوعات مرتبط، مشکلات موجود را بررسی و در جهت تحقق شعار سال جاری یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» برای حل مشکلات کشور طرح و ایده داشته و با آمادگی کامل وارد مجلس شده و فرصت خدمتگزاری به مردم را ازدست ندهند.

وی در پایان گفت: مردم عزیز کشورمان از منتخبان خود انتظارات مهم و مختلفی دارند.‌ لذا در جنگ اقتصادی تحمیلی کنونی درنگ و فوت وقت اصلا جایز نیست.

گفتنی است در ادامه این جلسه، نمایندگان وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، سخنگوی ستاد انتخابات کشور، معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل، مدیرکل امور مجلس قوه قضائیه و سایر اعضا به ارائه گزارشی از چگونگی برگزاری انتخابات پرداخته و برای هرچه بهتر برگزار شدن دور دوم انتخابات، پیشنهادات خود را مطرح کردند.

همچنین اصغر جهانگیر دبیر ستاد مرکزی پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی، گزارشی از روند طی شده در انتخابات اسفند ۱۴۰۲  و برنامه‌های دبیرخانه برای دور دوم انتخابات ارائه کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیا می شود با حداقل حقوق در آمریکا زندگی کرد؟ + فیلم
  • با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • تأثیر قانون شفافیت مالی در انتخابات مجلس از زبان دادستان کل کشور
  • دادستان کل کشور: با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟ + جزئیات و جدول حقوق
  • کمیته امنیت روانی اردبیل در دادستانی تشکیل می‌شود
  • حقوق کارگران 1403 تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته‌ است؟ به همراه جدول
  • دستگیری باند قاچاق انسان در تایباد
  • تاکید دادستان اصفهان بر رعایت حرمت ماه رمضان
  • بازدید معاون دادستان کل کشور از اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی اصفهان