Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادعای حاجی‌بابایی مبنی‌بر تغییر در قانون بودجه برای افزایش حقوق کارکنان دولت را تکذیب می‎کند و می‎گوید: این طرح از ابتدا، اشکالات زیادی داشت.

ایرنا نوشت: به‌تازگی حمیدرضا حاجی‎بابایی، نماینده مردم همدان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در یک مناظره تلویزیونی مدعی می‌شود که بند ی تبصره ۱۲ قانون بودجه، تقلبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در این باره می‌گوید: مردم! بدانید آقایان در کمیسیون به‌صورت زیرکانه از در پشتی مجلس، بندی را به قانون بودجه اضافه کردند که در صحن علنی مجلس قرائت نشده و رأی هم نیاورده، لذا غیرقانونی است. آنان با این اقدام خواسته‌اند هم افزایش حقوق ۴۰۰ هزار تومانی داشته ‎باشند و هم ۴ میلیونی. کلمه «مستمر» نیز در این بند، وجود نداشته که بعداً اضافه شده‎ است.

غلامرضا جعفرزاده‎ ایمن‌آبادی، نماینده مردم رشت و دیگر عضو کمیسیون برنامه و بودجه، ادعای حاجی بابایی را تکذیب می‌کند و می‌گوید: طرح افزایش حقوقی که خود ایشان ارائه کردند، اشکالات اساسی زیادی داشت. من همان موقع به او گفتم که کار شما کارشناسی نیست، البته من و آقای حسینی، نماینده اراک نیز انشایی را به رئیس مجلس تقدیم کردیم مبنی‌بر اینکه حتی انشای این طرح، حقوقی نیست بنابراین اشکالات زیادی را ایجاد خواهد کرد اما بالاخره تصویب شد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه همچنین اضافه می‌کند: البته آقای حاجی‌بابایی و دیگرانی که این طرح را مطرح کردند، نیت خیرخواهانه‌ای داشتند، اما کارشان هیجانی و پراشکال بود.

او ادامه می‌دهد: دولت اشتباهی مرتکب نشده است، بلکه این طرح خودش ایراد داشت و ما از اول هم گفتیم که این ایرادات می‌تواند باعث سوء‌استفاده شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: برنامه و بودجه مجلس حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۶۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون، توضیحاتی درباره آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان داد.

به گزارش مهر، ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست این کمیسیون عنوان کرد: نشست امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) کمیسیون اجتماعی با محوریت و موضوع بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با حضور رئیس سازمان تأمین اجتماعی کشور، معاونان این سازمان و رئیس کانون بازنشستگان کارگران برگزار شد.

وی ادامه داد: در جریان این نشست بحث مختلفی درباره وضعیت و شرایط اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در اجرای قانون برنامه هفتم توسعه انجام شد؛ با توجه به اینکه هنوز برنامه هفتم توسعه ابلاغ نشده است، مسؤولان سازمان تأمین اجتماعی منتظر ابلاغ رسمی این قانون هستند تا بر اساس آن بتوانند حکم‌ها را اجرا کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: البته بر اساس قانون، احکام برنامه هفتم توسعه از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم‌الاجرا است، بنابراین هر زمان که قانون ابلاغ شد، معوقات ماه (های) گذشته بازنشستگان هم پرداخت خواهد شد؛ اما از آنجا که تا به الان حکمی ابلاغ نشده، هنوز مشخص نیست که این مناسبات و تنظیمات و متناسب‌سازی حقوق بر چه اساسی خواهد بود.

اسماعیلی در ادامه گفت: در جریان این نشست بحث مفصلی پیرامون این موضوع صورت گرفت که کمک حال بازنشستگان تأمین اجتماعی باشیم. قرار بر این شد که اگر در این یک ماه زمان باقی‌مانده مجلس یازدهم احکام ابلاغ و متناسب‌سازی اعمال شود، مجدداً جلسه‌ای برگزار کنیم و وضعیت و شرایط احکام را بررسی کنیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حاجی دلیگانی، نماینده مجلس: طرح نوری که در فراجا در حال اجراست، مناسب است و از آن حمایت می کنیم
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو
  • همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است
  • طغیانی: اصلاح موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره رفع موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی
  • توضیحات طغیانی دررباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی