Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: توهین به اشخاص عادی، ایراد صدمه غیرعمدی، سرقت، ضرب و جرح عمدی، تهدید و کلاه‌برداری و همچنین خیانت در امانت از موارد مهم اتهام در سال گذشته بوده است. ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزای تسنیم از اصفهان، علی اصفهانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به پرونده‌های ورودی به دادسراهای اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: در سال گذشته 111 هزار پرونده به دادسراهای اصفهان وارد شده و 103 هزار پرونده نیز خروجی داشته‌ایم ضمن این‌که در 3 ماه نخست امسال 55 هزار و 786 فقره پرونده به دادسراهای اصفهان وارد شده و خروجی پرونده‌ها نیز در این مدت 57 هزار و 151 مورد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌ که 33 درصد از پست‌های قضایی دادسراهای استان بلاتصدی است، تصریح کرد:  تقریبا با دو سوم قاضی امور را پیگیری می‌کنیم و در بخش‌های اداری 57 درصد پست خالی داریم.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با بیان این‌که توهین به اشخاص عادی، ایراد صدمه غیرعمدی، سرقت، ضرب و جرح عمدی، تهدید و کلاه‌برداری، خیانت در امانت از موارد مهم اتهام در سال گذشته بوده است ادامه داد: در 3 ماهه نخست امسال، توهین، سرقت مستوجب تعزیر و صدمه بدنی در رده‌های اول تا سوم موارد اتهام قرار داشته است.

وی گفت: اقدامات خوبی در جلوگیری از تعطیلی کارخانجات صورت گرفته که در این موضوع از تعطیلی کارخانه کاشی نیلو و پلی اکریل جلوگیری به عمل آمده است تا از بیکاری کارگران کارخانه کاشی نیلو و کاشی اصفهان جلوگیری شود.

اصفهانی بیان کرد: دستگاه قضایی در سال رونق تولید تمام تلاش خود را برای حمایت از کارخانجات تولیدی انجام می‌دهد تا کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی با تولید اقلام داخلی رونق گرفته و نیاز مملکت را برطرف کنند.

وی با بیان این‌که اقدامات موثری در ارتباط با کنترل مجرمان حرفه‌ای و خطرناک صورت گرفته است گفت: در همین ارتباط یک بانک اطلاعاتی در کشور ایجاد شده است که اطلاعات این افراد در همه کشور قابل دسترس باشد.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان به سگ‌گردانی و مزاحمت‌های خیابانی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: نامه‌ای به شهردار اصفهان در مورد سگ‌گردانی در پارک‌ها ارجاع و اعلام شده است که تابلوهایی در پارک‌ها نصب شود تا از سگ‌گردانی جلوگیری شود، درباره مزاحمت‌های خیابانی این اقدام یک اقدام مجرمانه‌ای است که طبق ماده 618 قانون مجازات اسلامی مجازات سنگینی برای این افراد در نظر گرفته شده است.

توضیحات دادستان اصفهان درباره اتفاقات دیدار سپاهان و پرسپولیساعلام 10 جرم اول پرونده‌های دادگستری یزد‌‌وزیر دادگستری‌: تمام درها باید پیش روی تولیدکنندگان باز باشد

اصفهانی به مسئله محیط زیست اشاره کرد و گفت: این مسئله بسیار مهم و حیاتی است اما وظیفه اصلی دادستانی پیشگیری از وقوع جرم است اما در این عین حال مسئله محیط زیست نیز باید مورد توجه قرار گیرد، در این قضیه هشدارهای متعددی به مراجع ذی‌ربط داده شده است.

وی ادامه داد: اگر در مسائل زیست محیطی تخلفی صورت گیرد و حتی منجر به قتل شود دادستانی ورود پیدا می‌کند و اقدامات لازم را صورت می‌دهد.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان درباره خانه‌هایی که به مسافران اجاره داده می‌شود و نظارت بر این خانه‌ها اظهار داشت: اخیرا تعداد خانه‌های مسافر در سطح شهر اصفهان افزایش پیدا کرده است و در مواقعی خاص مانند ایام نوروز و ایام تعطیل سال، مشکل کمبود هتل به‌وجود می‌آید که در این قضیه نبود خانه‌های مسافری غیرممکن است و باید مکان و افرادی که این گونه خانه‌ها را اجاره می‌دهند در یک چارچوب خاص بررسی شوند، ساماندهی و نظارت بر این خانه‌ها با کمک نیروی انتظامی باید به خوبی انجام شود تا مشکلات امنیتی و مسائل خاص اخلاقی صورت نگیرد.

اصفهانی درباره پرونده کودک‌آزاری در اصفهان و کاشان گفت: در این زمینه 2 مورد کودک‌آزاری منجر به فوت داشتیم که در زمان تکمیل پرونده جزئیات آن اعلام می‌شود. 

وی درباره رعایت شأن وکلا اظهار داشت: در هفته گذشته راجع به همین قضیه با حضور مسئولان قوه قضائیه جلسه‌ای برگزار شد و شان وکلا باید مانند شان قضات حفظ شود که در این زمینه اقدامات موثری در حال انجام است.

انتهای پیام/ح

R41346/P/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۷۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد/ کاهش کمینه دما در اصفهان

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به بارش‌های شبانه‌روز گذشته تا صبح چهارشنبه ۲۹ فروردین، اظهار داشت: بیشترین میانگین بارشی از شهرضا با ۱۲ میلیمتر، سمیرم ۹.۷ میلیمتر، مبارکه ۸.۴ میلیمتر، زرین‌شهر ۷.۷ میلیمتر، شهر اصفهان ۵.۳ میلیمتر، کبوترآباد ۴.۳ میلیمتر، نجف آباد ۳.۴ میلیمتر و ورزنه ۲.۴ میلیمتر بوده است.

وی ادامه داد: خروجی مدل‌های هواشناسی نشان دهنده خروج تدریجی سامانه ناپایدار تا اواسط وقت امروز از استان و پایدار شدن شرایط جوی تا اواسط روز جمعه ۳۱ فروردین است.

به گفته رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، امروز به ویژه در مناطق جنوب و جنوب شرق استان، بارش پراکنده و گاهی وزش باد به نسبت شدید و تند باد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

امینی با بیان اینکه به تدریج از بعدازظهر امروز کاهش ابر را شاهد هستیم، گفت: از فردا پنجشنبه تا بعدازظهر جمعه جو پایدار خواهد بود اما از عصر جمعه به تدریج با گذر امواج ضعیف شاهد ناپایداری تا اوایل هفته آینده خواهیم بود.

به گفته وی، ناپایداری‌ها به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب مورد انتظار است.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای کمینه طی ۲۴ ساعت آینده بین یک تا ۲ درجه کاهش می‌یابد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۸ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۶ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

امینی اضافه کرد: آران و بیدگل با بیشینه دمای ۲۶ درجه سلسیوس بالای صفر و بویین میاندشت با کمینه دمای سه درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.

کد خبر 6081267

دیگر خبرها

  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد / کاهش کمینه دما در اصفهان
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد/ کاهش کمینه دما در اصفهان
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • پرونده تخلف رییس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید
  • پلمب ۶۸ واحد صنفی در زنجان
  • جریمه مشاور املاک متخلف در مشهد
  • ۶۸ واحد صنفی در زنجان پلمب شد
  • نتانیاهو به دریافت «هدیه ممنوعه» از میلیاردر آمریکایی متهم شد
  • کمک عربستان و امارات به اسرائیل برای مقابله با حملات سپاه؟
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود