Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-18@23:01:54 GMT

سلامت روان قاتل امام جمعه کازرون تایید شد

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۴۷۷۴۲

به گزارش ایسنا، سعید غلامزاده شنبه اول تیرماه در یک کنفرانس خبری گفت: قاتل امام جمعه فقید کازرون بر اساس یک برنامه از پیش طراحی شده، حجت الاسلام خرسند را به شهادت رسانده است حال آنکه بیمار روانی قادر به برنامه ریزی و طراحی برای انجام یک کار نیست.

وی همچنین گفت: سال گذشته تعداد ۳۷۸ نفر در استان فارس به دلیل خودکشی فوت کردند که این آمار در مقایسه با سال قبل از آن حدود ۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامزاده با تصریح اینکه پزشکی قانونی در اعلام آمار خودکشی، ممنوعیتی قائل نیست، تاکید کرد که دلیل اصرار بر نپرداختن به این موضوع، تأثیرات روانی انتشار اخبار خودکشی بر جامعه است.

وی تعداد افراد فوت شده براثر خودکشی در ۲ ماه اول امسال در استان فارس را ۶۳ نفر ذکر و خاطرنشان کرد که این عدد در مقایسه با سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.

غلامزاده، گفت: آمار اعلامی از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی مربوط به اقدام به خودکشی است و آمار پزشکی قانونی تنها محدود به افرادی است که براثر خودکشی فوت کرده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی فارس با اشاره به اینکه مرگ بر اثر خودکشی در مردان بیشتر از زنان است، گفت: در آمار سال گذشته از جمع ۳۷۸ نفری که اقدام به خودکشی کردند، ۲۸۶ نفر مرد و مابقی زن بوده‌اند و بیشترین آمار مربوط به گروه سنی ۱۸ تا ۳۰ سال است.

غلامزاده در مورد کاهش سن خودکشی در سال‌های اخیر هشدار داد و یادآور شد که کوچک‌ترین فردی که در فارس بر اثر خودکشی فوت کرد، یک دختر کلاس اول راهنمایی بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس همچنین با تصریح اینکه آمار فوت شدگان بر اثر سیل روز ۵ فروردین شیراز، دقیق اعلام شده است، گفت: در آن حادثه اسفبار، ۲۱ نفر کشته شدند که شامل ۷ مرد، ۷ زن و ۷ کودک بود و تنها ۷ نفر از آنان مسافر بودند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۷۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد روان در جاده های فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، حمید احمدی گفت: بر اساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار و گشت‌های شعب راهداری سراسر استان، در حال حاضر همه  جاده های استان باز و تردد در آن‌ها به روال عادی در جریان است.
وی بیان کرد: هم‌اکنون شاهد نزول بارش رحمت الهی به صورت پراکنده در  مسیرهای منتهی به شیراز، داراب، زرین دشت، سروستان، خرامه، کوار، مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد، محدوده خسرو شیرین آباده، فسا، استهبان، نی ریز، جهرم، فیروزآباد، قیر و کارزین و فراشبند هستیم که به دلیل ماهیت بارش‌های بهاری شدت و ضعف آن‌ها در ساعت‌های مختلف متفاوت است.
احمدی بیان کرد: در شبانه روز گذشته، کل تردد ثبت شده بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ١٤٣ تردد شمار فعال در  جاده های برون شهری، در مقایسه با دیروز،  ٣ درصد کاهش را نشان می‌دهد. 
رئیس مرکز مدیریت راه‌های فارس ادامه داد: همچنین در شبانه‌روز گذشته اوج تردد بین ساعات ٧ تا ٨ صبح دیروز و  در مسیر مرودشت - شیراز و کمترین تردد در  جاده یاسوج - اقلید بین ساعات ١۴ تا ۱۵ ثبت شده شده است.

دیگر خبرها

  • افزایش درصد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲
  • افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی غرب فارس در کازرون
  • فعالیت سامانه خود ارزیابی روانشناختی در حوزه سلامت روان
  • انتخابات پرحاشیه کشتی تایید شد
  • بروز رسانی علت نوسانات سامانه نسخه الکترونیک
  • قتل خانوادگی در شیروان/ دستگیری قاتل در کمتر از یک ساعت
  • قتل خانوادگی در شیروان/ دستگیری قاتل ظرف یک ساعت
  • تردد روان در جاده های فارس
  • حجاب در خدمت سلامت روان جامعه