Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@12:24:14 GMT

۱۶۰۰ حکم جایگزین در خراسان جنوبی صادر شد

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۴۷۹۳۸

۱۶۰۰ حکم جایگزین در خراسان جنوبی صادر شد

علیرضا صیفی روز شنبه در نشست خبری همزمان با فرا رسیدن هفته قوه قضاییه افزود: از آمار پرونده های مورد بررسی ۴۶ هزار و ۲۲۲ پرونده در دادگستری و ۲۴ هزار و ۳۲۹ پرونده در شوراهای حل اختلاف استان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: حکم های جایگزین نقش مؤثری در کاهش جمعیت کیفری خواهد داشت که یکی از سیاست های دستگاه قضا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صیفی با بیان اینکه پرونده های وارد شده به دستگاه قضا در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، ۱۴ درصد افزایش داشته است، گفت: درصد مصالحه در شورای حل اختلاف ۳۲ درصد و پنج هزار پرونده در دادگاه‌های تجدید نظر به ثبت رسیده است.

وی اظهار داشت: در این مدت ۱۹۹ پرونده مهم و حساس و چهار پرونده قتل عمد در دادگستری استان مورد رسیدگی قرار گرفته که از پرونده های قتل ۲ پرونده مختوم به حکم و ۲ پرونده در دست بررسی است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۸ هزار و ۹۸۳ پرونده وارد دادگاه‌های عمومی استان شده است افزود: متوسط زمان رسیدگی به این پرونده‌ها ۲۶ روز بوده است.

وی با بیان اینکه پنج هزار و ۶۳۴ پرونده هم در دادگاه‌های انقلاب استان مورد بررسی قرار گرفته تصریح کرد: متوسط زمان رسیدگی به این پرونده‌ها ۱۷ روز اعلام شده است.

مواد مخدر در صدر جرایم خراسان جنوبی

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه مواد مخدر بیشترین آمار جرایم در استان را به ثبت رسانده است، گفت: در سال گذشته ۹ هزار و ۱۹۰ پرونده مربوط به مواد مخدر بوده و ضرب و جرح عمدی و سرقت در رتبه‌های بعداز آن قرار دارند.

وی مطالبه وجه، دعاوی خانوادگی و تقاضای اعصار را از اولویت پرونده‌ها در دعاوی حقوقی بیان کرد و افزود: پارسال میانگین پرونده‌های طلاق نسبت به سال ۹۶، ۲۵ درصد کاهش داشته که کانون‌های مشاوره دستگاه قضا بی تأثیر نبوده است.

صیفی ادامه داد: در سال گذشته ۹۵۳ پرنده در دادگاه‌های خانواده مربوط به طلاق توافقی، ۴۶۳ پرونده مربوط به تقاضای طلاق به درخواست زوجه و ۱۵۹ پرونده مربوط به درخواست زوج بوده که نسبت به سال ۹۶، ۲۵ درصد کاهش داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها و مبارزه با احتکارکنندگان و قاچاقچیان کالاهای ضروری در دستور کار سال ۹۸ دادگستری استان قرار دارد، گفت: تعطیلی و برخورد با قلیان خانه‌هایی که زمینه خرید و فروش مواد مخدر را فراهم می‌کنند و اختلال گران نظم و اخلاق از جمله سگ گردان‌ها و گردشگر نماها از مهمترین دستورالعمل‌ها است.

یکم تا هفت تیر به مناسبت شهادت مظلومانه آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام خمینی (ره) به دست منافقین در هفتم تیر ۱۳۶۰، هفته قوه قضاییه گرامی داشته می شود.

۳۲۱۵* ۶۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری حقوقی و قضایی هفته قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۷۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد

معاون قضایی دادگستری خوزستان و رئیس توسعه حل اختلاف این استان گفت: پرونده اختلاف خانوادگی منجر به قتل با تلاش اعضای شعبه ویژه قتل شورای حل اختلاف دزفول و با رضایت اولیای دم به صلح و سازش ختم شد. - اخبار استانها -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم ازدزفول، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی بیان کرد: چهار ماه پیش درگیری و نزاع خانوادگی در مسجد سلیمان منجر به قتل یک خانم و تشدید اختلاف بین اعضای خانواده شد.

وی ادامه داد: درخواست مکرر بستگان این خانواده از رییس دادگستری دزفول برای ورود به موضوع موجب شد تا این پرونده در دستور کار شعبه 12 شورای حل اختلاف این شهرستان قرار گیرد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد اعضای شعبه حل اختلاف دزفول با اعضای این خانواده گفت: خوشبختانه با تلاش‌های جهادی و خداپسندانه، اولیای دم با رضایت ثبتی و بدون هیچگونه دریافت دیه، قاتل را بخشیدند.

وی ادامه داد: بین اعضای این خانواده برادری، صمیمیت و رفع کدورت ایجاد و این پرونده و چندین پرونده مرتبط با صلح و سازش مختومه شد.

حجت الاسلام بهبهانی گفت: شورای حل اختلاف خوزستان با ایجاد مراکز صلح یار در استان تلاش دارد تا با ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی در کاهش جمعیت زندانیان، توسعه آرامش و امنیت در استان گام بردارد.

به گزارش تسنیم، بر اساس اعلام رییس کل دادگستری خوزستان، 235 پرونده قصاص نفس در این استان، سال گذشته به صلح و سازش ختم شد که این رقم نسبت به سال 1401 با 90 فقره پرونده، 161 درصد پیشرفت داشته است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • رشد ۲۰۶ درصدی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در استان
  • اصل پیشگیری از تکرار جرم در صدور احکام جایگزین حبس لحاظ شود
  • کشف پرونده فساد ارزی ۸۰۰ هزار یورویی در اردبیل/ کیفرخواست صادر شد
  • کیفرخواست پرونده متهمان فساد ارزی ۸۰۰ هزار یورویی صادر شد
  • رسیدگی به بیش از ۱۶۰۰ پرونده تخلفات حمل و نقل جاده‌ای سیستان وبلوچستان
  • دولت سیزدهم در تأمین زیرساخت های خراسان جنوبی، اقدامات شایسته‌ای داشته است
  • ۱۶۰۰ کیلومتر از محور‌های خراسان جنوبی بازگشایی و لایروبی شد
  • معرفی رییس کل جدید دادگستری استان