Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، اقدام جمعی هماهنگ جامعه جهانی را برای مقابله با چالش‌هایی که جهان با آن‌ها روبرو است، خواستار شد.

او  در سخنرانی خود در کاخ ملل در آخرین روز از یکصد و هشتین نشست کنفرانس بین‌المللی کار، از اعضای جامعه جهانی خواست برای مرتفع کردن چالش‌هایی که فرا روی جهان قرار دارد دست به یک اقدام جمعی هماهنگ بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دبیر کل سازمان ملل متحد تاکید کرد: «جامعه جهانی برای مقابله با چالش‌های موجود بیشتر از هر زمان دیگری به پاسخ‌های مشترک نیاز دارد. با این حال چندجانبه گرایی در جهان بیشتر از هر زمان دیگری آماج حملات و انتقادات قرار گرفته است. مشکلات ما امروز بیشتر و پیچیده‌تر از گذشته شده‌اند، اما پاسخ‌های ما انسجام و وحدت لازم را ندارد.»

او تاکید کرد جهان امروز در دوره‌ای واقع شده که با تغییرات بی‌سابقه‌ای در زمینه‌های مختلف از جمله آب و هوا، جمعیت، فناوری، جامعه و بسیاری از مقوله‌های دیگر روبرو است. لازم است که جامعه جهانی با بسیج و هماهنگ کردن تلاش‌های خود و با خوشبینی نسبت به آینده این چالش‌ها را از پیش رو بردارد.

برگزاری یکصد و هشتین نشست کنفرانس بین‌المللی کار با یکصدمین سالگرد تاسیس سازمان بین‌المللی کار همراه شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان ملل آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۸۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از چین در حال غرق شدن است

به گفته پژوهش‌گران، نزدیک به نیمی از شهرهای بزرگ چین در حال غرق شدن هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، نویسندگان این مقاله که در مجله ساینس (Science) منتشر شده است، دریافتند که ۴۵ درصد از زمین‌های شهری چین با سرعتی بیشتر از سه میلی‌متر در سال و ۱۶ درصد از زمین‌ها با سرعت بیش از ۱۰ میلی‌متر در سال، نه تنها به دلیل کاهش سطح آب‌های زیرزمینی، بلکه به دلیل افزایش وزن ساخت و ساز روی آن‌ها در حال فرونشست هستند.

با توجه به جمعیت شهری چین که در حال حاضر بیش از ۹۰۰ میلیون نفر هستند، گروهی از پژوهشگران به سرپرستی آئو زوروی (Ao Zurui) از دانشگاه ساوث چین نرمال می‌گویند: حتی فرونشست بخش کوچکی از زمین در چین می‌تواند به تهدیدی اساسی برای زندگی شهری تبدیل شود.

فرونشست زمین در حال حاضر سالیانه بیش از ۷.۵ میلیارد یوان (۱.۰۴ میلیارد دلار) خسارت به چین وارد کرده است و در قرن آینده، تقریباً یک چهارم از زمین‌های ساحلی این کشور می‌توانند در واقع پایین‌تر از سطح دریا بیایند و صد‌ها میلیون نفر را در معرض خطر بیشتری از طغیان و سیلاب قرار دهند.

رابرت نیکولز در مرکز تحقیقات تغییرات آب و هوایی تیندال در دانشگاه ایست آنگلیا می‌گوید: این واقعاً نشان می‌دهد که این برای چین یک مشکل ملی است و فقط در یک یا دو مکان نیست و این یک نمونه کوچک از آن چیزی است که در سراسر جهان در حال رخ دادن است.

شهر شمالی تیانجین که بیش از ۱۵ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند، به عنوان یکی از در معرض خطرترین شهر‌ها شناخته شده است. سال گذشته ۳۰۰۰ ساکن این شهر پس از یک فاجعه زمین‌شناسی ناگهانی تخلیه شدند که پژوهشگران علت آن را تخلیه آب‌های زیرزمینی و همچنین ساخت چاه‌های زمین‌گرمایی می‌دانند.

بسیاری از مناطق قدیمی دارای زغال‌سنگ در چین نیز در نتیجه استخراج بیش از حد آسیب دیده‌اند، به طوری که مقامات اغلب مجبور می‌شوند بتن را به ستون‌های در حال فروپاشی تزریق کنند تا زمین را تقویت کنند.

این مشکل به چین محدود نمی‌شود. یک مطالعه جداگانه که در ماه فوریه منتشر شد نیز نشان داد که حدود ۶.۳ میلیون کیلومتر مربع از زمین در سراسر جهان در معرض چنین خطری است. اندونزی در میان کشور‌هایی است که بیشترین آسیب را متحمل شده‌اند و بخش بزرگی از پایتخت آن جاکارتا اکنون زیر سطح دریا قرار دارد.

نیکولز می‌گوید شهر‌های آسیب‌پذیر می‌توانند از توکیو درس بگیرند، چرا که توکیو تا زمانی که برداشت آب‌های زیرزمینی را در دهه ۱۹۷۰ ممنوع نکرده بود، حدود ۵ متر دچار فرونشست شده بود.

وی افزود: به فرونشست باید خیلی جدی نگاه کرد، اما نمی‌توان جلوی وقوع همه آن را گرفت، بنابراین درباره سازگاری و ساخت آب‌بند صحبت می‌کنیم.

بر اساس یک مطالعه در سنگاپور در سال ۲۰۲۲، از ۴۴ شهر ساحلی اصلی جهان که از این مشکل رنج می‌برند، ۳۰ شهر در آسیا قرار دارند.

مت وی کارشناس ژئوفیزیک در دانشگاه رود آیلند می‌گوید: این یک مشکل مربوط به شهرنشینی و رشد جمعیت و حاصل از تراکم جمعیت بیشتر، استخراج آب بیشتر و فرونشست بیشتر است.

دیگر خبرها

  • همه تاریخ خوان باشیم و تاریخ را بدانیم
  • ببینید | تشویق ایسلندی هماهنگ بازیکنان تیم ملی و هواداران پس از صعود به جام جهانی
  • نیمی از چین در حال غرق شدن است
  • انقلاب اسلامی به یک چالش برای استکبار تبدیل شده است
  • توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری
  • میل مضر تکیه‌زدن بر رأس هرم
  • اهمیت مسئله جمعیت به درستی در جامعه تبیین شود
  • نیاز ایران به تصمیم گیری های استراتژیک و سرنوشت ساز در سیاست خارجی
  • کشف ۲۸۳ پیکر در گور جمعی در محوطه مرکز درمانی ناصر در غزه
  • چرا خلبانان و مهمانداران نمی‌توانند به خودشان عطر بزنند؟