Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام دقیقی‌شاهرودی با تاکید بر به‌روز کردن شیوه‌های تبلیغ دین با توجه به رشد روزافزون فناوری‌های ارتباطی، گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، سازمان تبلیغات باید به نسل جوان توجه ویژه کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «حسین دقیقی شاهرودی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف  خبرگزاری شبستان که به مناسبت فرا رسیدن یکم تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) انجام شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی موجب گسترش تبلیغات دینی در کشور شده است، اظهار کرد: بعضی می گویند چرا با وجود گسترش دستگاه ها و نهادهای تبلیغی و فرهنگی در کشور، شاهد افول برخی از محاسن اخلاقی و در مقابل افزایش برخی از مظاهر فساد در جامعه هستیم، پاسخ این است که برخی از این دستگاه ها روش های تبلیغی خود را به‌روز نکرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این عضو جامعه وعاظ افزود: تعدد دستگاه های تبلیغی و فرهنگی و نبود مرکز  فرماندهی مشخص در این حوزه، یکی از مشکلات مهم است که باید مسئولان مربوطه تدبیری برای این موضوع که ضربات مهلکی نیز بر فرهنگ سازی در کشور وارد آورده، اتخاذ کنند. وحدت رویه در هر حوزه ای به ویژه حوزه فرهنگ که برداشت های مختلف درباره آن وجود دارد، ضروری است.

 

این کارشناس حوزه فرهنگ و سیاست بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی که مجموعه ای انقلابی است و خدمات بسیاری نیز برای کشور داشته است، باید با درک شرایط فرهنگی کشور، اصطلاحا پوست اندازی کند و این موضوع نباید به تغییرات مدیریت محدود شود بلکه باید ساختارها و روش ها نیز متحول شوند.

 

دقیقی شاهرودی تاکید کرد: الحمدالله حجت‌الاسلام والمسلمین قمی، روحانی متدین، انقلابی، باسواد و کاربلدی است که طی مدت حضور در سازمان تبلیغات اسلامی، تحولات و تغییرات سازنده ای ایجاد کرده و ان شاءالله این موضوع موجب پویایی بیشتر در میان مبلغان کشور و به تبع آن، اقبال بیشتر مردم به دستاوردهای فرهنگی و تبلیغی نظام جمهوری اسلامی شود.

 

امام جماعت مسجد روح الله ادامه داد: انقلاب اسلامی برآمده از مساجد، حوزه های علمیه و هیات های مذهبی است بنابراین دستگاه های متولی و پشتیبان در مدیریت این مراکز دینی، علمی و فرهنگی باید مقتضیات زمان را در اداره آنها لحاظ کنند. برای نمونه وقتی فضای مجازی وارد تک تک خانه های ایران شده و از پیر و جوان از طریق آن با همدیگر ارتباط پیدا می کنند، نمی توان به روش های سنتی تبلیغ که البته در جای خود بسیار ارزشمند و مفید هستند، بسنده کرد.

 

این کارشناسl مذهبی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، توجه ویژه ای به نسل جوان نشان داده اند، اضافه کرد: سازمان تبلیغات اسلامی و سایر مراکز مشابه باید در برنامه ریزی های خود بیشترین توجه را به جذب بیشتر این گروه سنی و ایجاد تربیت دینی در آنان کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین دقیقی شاهرودی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری درباره محور بودن مساجد در انجام فعالیت های قرآنی، خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، دفتر تبلیغات اسلامی و سایر مراکز دینی، فرهنگی و تبلیغی کشور باید زمینه اجرای برنامه های مختلف در مساجد و تحت مدیریت و نظارت ائمه جماعات را فراهم کنند.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد خطبه نماز جمعه نماز جمعه دهه کرامت استان بوشهر خبرگزاری شبستان بیرجند کانون های مساجد تبلیغ دین سازمان تبلیغات اسلامی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۸۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرگزاری صداو سیما به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور ستاد انتخابات کشور، کلیات برنامه زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را منتشر کرد.

براین اساس زمان تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها و طرفداران آنان از ساعت ۰۰:۰۰ روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت تا ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت خواهد بود.

ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها و طرفداران آنان هم از ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) آغاز می‌شود.

اخذ رأی از واجدین شرایط هم روز ۲۱ اردیبشهت انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ویزای زیارتی یا گردشگری برای کشورهای عضو شانگهای برقرار شود
  • اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران برگزار شد
  • بالغ بر ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران رسید
  • اعطای دبیرخانه دائمی دانش سنتی محیط زیست کشور به چهارمحال و بختیاری
  • آغاز همایش ملی دانش سنتی محیط زیست کشور در دانشگاه شهرکرد
  • اجرای طرح فرهنگی آرایشگران قرآنی در ۷۱ آرایشگاه زنانه قم
  • شناخت جامعه هدف برای تولید محتوا اهمیت دارد
  • واکنش رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به حمله ایران علیه مواضع رژیم صهیونیستی
  • وظیفه امروز مومنین عالم تشخیص راه حق و جهاد در این مسیر است