Web Analytics Made Easy - Statcounter

از آنجایی که پس از گذشت چندین سال هنوز شرکت‌های فضایی اسپیس‌ایکس و بوئینگ با مشکلات فنی برای آماده‌سازی کپسول‌های ارسال فضانورد به فضا مواجه هستند به نظر می‌رسد انتظار ناسا بیش از این نیز ادامه داشته باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، هنگامی که ناسا قراردادهای توسعه وسایل نقلیه‌ای که بتوانند فضانوردان را به ایستگاه فضای بین‌المللی برسانند به بوئینگ و اسپیس‌ایکس اعطا کرد، امیدوار بود تا سال ۲۰۱۷ آن را انجام دهند، اما هر دو شرکت با چالش‌های فنی مواجه شدند و تاکنون مجبور شده‌اند پرواز عملیاتی کپسول‌های خود را به تعویق بیاندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش جدید دیوان محاسبات آمریکا(GAO) حتی از ناسا خواسته است که خود را برای تأخیرهای بیشتر آماده کند، چرا که هیچکدام از این دو شرکت به برآورده کردن تمام نیازهای ناسا برای ارسال فضانوردان نزدیک نیستند.

در گزارش دیوان محاسبات آمریکا آمده است: دیوان محاسبات همچنان معتقد است که در صورتی که این تاخیرها تا پس از سپتامبر ۲۰۲۰ ادامه یابد، ناسا باید یک برنامه احتمالی را برای اطمینان از دسترسی مستمر به ایستگاه فضایی در نظر داشته باشد. ناسا به طور کلی با یافته‌های GAO موافق است.

ناسا همین الان هم قصد دارد صندلی‌های بیشتری را تا ماه سپتامبر سال آینده در فضاپیمای سایوز روسیه خریداری کند تا دسترسی مستمر به ایستگاه فضایی را تداوم بخشد. اما به نظر می‌رسد دیوان محاسبات از این سازمان خواسته که این خرید را برای پس از سپتامبر نیز تمدید کند.

گزارش دیوان محاسبات می‌گوید هر دو شرکت بوئینگ و اسپیس‌ایکس هنوز باید یک دسته از مشکلات فنی را از جمله نیازهای ایمنی حل کنند تا کپسول‌هایشان بتواند گواهینامه دریافت کند. هر دو شرکت باید چندین آزمایش چتر نجات را انجام دهند تا نشان دهند که کپسول‌هایشان می‌توانند با خیال راحت بر زمین فرود آیند.

در حالی که اسپیس‌ایکس به تازگی در ماه مارس توانست کپسول خود موسوم به "دراگون" را بدون سرنشین به ایستگاه فضایی متصل کند، اما پس از بازگشتش به زمین و در حالی که شرکت در حال آزمایش موتورها و سیستم فرار اضطراری آن بود منفجر شد.

اسپیس‌ایکس گفت که این حادثه به دلیل بروز یک ناهنجاری اتفاق افتاده است اما به جزئیات آن اشاره نکرد.

"جیم برایدنستاین" مدیر ناسا اخیراً تأیید کرد که این حادثه موجب تغییر دوباره در برنامه ناسا و اسپیس‌ایکس شده است.

در ابتدا اسپیس‌ایکس قصد داشت تا یک آزمایش هفت روزه با سرنشین را در همین تابستان انجام دهد، اما سند ناسا نشان می‌دهد که این آزمایش تا ۱۵ نوامبر به تعویق افتاده است.

در عین حال، تاریخ پرتاب آزمایشی بدون سرنشین کپسول بوئینگ موسوم به "استارلاینر" ۱۷ سپتامبر تعیین شده است و اولین پرواز سرنشین‌دار آن نیز بستگی به موفقیت در آزمایش اول دارد.

سخنگوی بوئینگ در واکنش به گزارش دیوان محاسبات آمریکا گفت که این شرکت در همین تابستان اولین پرتاب "استارلاینر" را انجام می‌دهد.

وی افزود: امنیت اولویت شماره یک ما است و بر روی انجام یک پرواز آزمایشی مداری بدون سرنشین ایمن و موفقیت آمیز متمرکز هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسپیس ایکس استارلاینر بوئینگ کپسول دراگون ناسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۸۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق خورشیدی فضایی یک قدم به واقعیت نزدیک تر شد

 یک آزمایش اثبات شده در آزمایشگاه برای اولین بار نشان داده است که چگونه انتقال برق خورشیدی از فضا می‌تواند محقق شود.

به گزارش ایرنا از «اسپیس»، این آزمایش اثبات شده که توسط شرکت استارتاپ انگلیسی «اسپیس سولار» انجام شده است، یک دستگاه خاص پرتوافکن را آزمایش کرده که می تواند بطور بی‌سیم برق را بطور ۳۶۰ درجه انتقال دهد.

این کار برای نیروگاههای بالقوه فضایی در آینده دارای اهمیت خواهد بود زیرا که موقعیت (آن نیروگاه) نسبت به خورشید و زمین در طول روز به علت چرخش زمین تغییر می‌کند.

این آزمایش یک بخش کلیدی از مفهوم نیروگاه خورشیدی مستقر در فضای CASSIOPeiA است که در حال توسعه یافتن توسط شرکت اسپیس سولار است. این شرکت پیش بینی کرده است که نیروگاه CASSIOPeiA میتواند تا یک دهه آینده در فضا استقرار پیدا کند و چندین گیگاوات انرژی پاک با بهره‌وری‌ بالاتر از نیروگاههای خورشیدی بر روی زمین فراهم سازد. بر خلاف پنل‌های خورشیدی بر روی زمین، یک نیروگاه برق خورشیدی در فضا می‌تواند بطور مداوم و بدون وقفه برق تولید کند.

«مارتین سولتا» مدیر اجرایی این شرکت در بیانیه‌ای گفت: ما بسیار هیجان زده شدیم که توانستیم مرحله بعدی در توسعه این فناوری‌مان را به اثبات برسانیم. آزمایش موفقیت آمیز این فناوری پرتوافکنی انرژی ۳۶۰ درجه‌ای یک لحظه مهم و تاریخی در ماموریت ما برای متحول کردن انرژی خورشیدی فضایی است.

نیروگاه CASSIOPeiA در مدار زمین هم‌ گرد (geostationary) در مسیری حدود ۳۶ هزار کیلومتر بالای زمین قرار خواهد گرفت. یک فضاپیما در این ارتفاع به نظر در بالای یک منطقه مشخص بر روی زمین ثابت است.

هر چند نمونه آزمایش شده در آزمایشگاه تنها نیم متر پهنا داشت اما نیروگاه اصلی در نهایت یک ساختار گسترده با پهنایی در حدود ۱.۷ کیلومتر خواهد بود. این نیروگاه متشکل از پنل‌های بزرگ و سبک و مجموعه‌ای از آینه‌ها در فضا توسط ربات‌ها سر هم خواهد شد و انتقال تمام قطعات آن به فضا مستلزم استفاده از ۶۸ راکت‌های نسل بعدی «استارشیپ» شرکت اسپیس ایکس خواهد بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پرواز‌های خارجی به دبی همچنان تعلیق است
  • برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی
  • کاروان جدید ماهواره های « استارلینک » به مدار زمین رفتند
  • برق خورشیدی فضایی یک قدم به واقعیت نزدیک تر شد
  • برخورد قانونی دیوان محاسبات اردبیل با تضییع کنندگان بیت المال
  • مقایسه‌ بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا + اینفوگرافیک
  • گزارش‌های جدید دیوان محاسبات در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی کشور قرار گرفت
  • مردم رکن قوی و کارآمد نظارتی دیوان محاسبات هستند
  • گزارش‌های دیوان محاسبات در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • ارائه گزارش های تحلیلی منابع و مصارف به مسئولان اقتصادی