Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@10:06:36 GMT

چگونه باتری گوشی را قوی کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۴۸۵۰۲

چگونه باتری گوشی را قوی کنیم؟

گوشی‌های موبایل امروزه یکی از لوازم ضروری زندگی هر شخص می‌باشد. چنانچه این وسیله ارتباطی دچار مشکل شود، ممکن است از طرف باتری آن باشد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام فروشگاه لوازم یدکی امداد موبایل، در ادامه راه‌های جلوگیری از خرابی باتری گوشی آمده که می‌خوانیم.

چند نکته‌ی مهم برای جلوگیری از خراب شدن باتری گوشی

شارژرهای بی‌کیفیت یکی از اصلی‌ترین دلایل خراب شدن باتری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شارژرها باعث می‌شوند تا ولتاژ و جریان لازم به باتری نرسد و در نتیجه کیفیت باتری افت می‌کند.

از شارژر اصل استفاده کنید و مطمئن باشید مقاومت الکتریکی کمی دارد. اگر باتری شما قابلیت فست‌شارژ دارد سعی کنید از شارژرهای معمولی استفاده نکنید.

دقت داشته باشید که کابل شارژر آسیب ندیده باشد. چون آسیب‌دیدگی کابل و یا پاره شدن آن باعث می‌شود تا باتری ناقص شارژ شود.

وقتی گوشی را به شارژ می‌زنید بهتر است از آن استفاده نکنید چون دمای باتری بالاتر می‌رود و باتری داغ می‌کند و سلول‌های الکترولیتی موجود در آن دچار آسیب می‌شوند. از قرار دادن گوشی حین شارژ در جاهای گرم مانند نزدیک شوفاز و بخاری هم خودداری کنید.

آیا کالیبره کردن باتری گوشی جواب می‌دهد؟

روش کالیبره کردن به این صورت است که شما باتری گوشی را کاملاً خالی می‌کنید تا خودش خاموش شود. وقتی که گوشی خاموش شد آن را در حالت خاموش به شارژ می‌زنید تا کاملاً پر شود. اما آیا این روش جواب می‌دهد؟

اگر از بخواهیم یک پاسخ علمی برای آن ارائه کنیم باید بگوییم که جواب نمی‌دهد. چرا که مکانیزم باتری‌های جدید لیتیوم یونی به گونه‌ای است که صرفاً از طریق سلول‌ها انتقال یون انجام می‌شوند و چیپ‌های هوشمندی که داخل گوشی قرار دارند که با این کار تأثیری در کیفیت آن‌ها به وجود نمی‌آید. با اینکه این روش عملاً تأثیری در تقویت باتری ندارد. اما می‌توانید آن را امتحان کنید.

از نظر سخت‌افزاری روش خاصی برای تقویت باتری وجود ندارد اما بیایید روش‌هایی برای تقویت باتری گوشی به شما ارائه کنیم تا بتوانید مدت زمان بیشتری با آن کار کنید.

۱- پیکسل‌های صفحه را غیر فعال کنید

می‌دانید که بیش از ۷۰ درصد از مصرف باتری صرف روشن نگه‌داشتن صفحه نمایش گوشی می‌شود. کم کردن نور و روشنایی صفحه نمایش یکی از راه‌هایی است که همه‌ی ما آن انجام می‌دهیم تا باتری کمتری مصرف شود. اما راه دیگری هم وجود دارد که نیازی به کم کردن نور صفحه ندارید. می‌توانید پیکسل‌های صفحه را خاموش کنید.

نرم‌افزارهای زیادی وجود دارند که از طریق آن‌ها می‌توانید. پیکسل‌های صفحه را غیرفعال کنید. این نرم‌افزارها با تغییر چیدمان پیکسلی صفحه قسمت‌هایی از صفحه که چندان به کار نمی‌آید را غیرفعال می‌کنند و مدت زمان استفاده از باتری را بالاتر می‌برند. نگران نباشید. کیفیت صفحه نمایش افت نمی‌کند. حتی می‌توانید در این حالت فیلم هم تماشا کنید و شاید اصلاً متوجه تغییراتی که ایجاد شده، نشوید. اما مصرف باتری کاهش می‌یابد. یکی از بهترین نرم‌افزارها برای این کار Pixoff می‌باشد.

۲- اپلیکیشن‌هایی که بیش از حد باتری مصرف می‌کنند را رصد کنید

برخی اپ‌ها مصرف باتری وحشتناکی دارند. حتی با اینکه از آن‌ها استفاده نمی‌کنید اما در پس‌زمینه بخشی از حافظه‌ی در حال فعالیت گوشی را اشغال می‌کنند و باعث مصرف بیش از حد گوشی می‌شوند. می‌توانید از مسیر زیر به این اپ‌ها دسترسی داشته باشید و در صورت لزوم آن‌ها را متوقف کنید و یا اگر نیازی به آن‌ها ندارید و یا اپلیکیشن‌های جایگزین برای آن‌ها می‌شناسید بهتر است آن را از گوشی‌تان پاک کنید.

Setting > Battery Menu > Battery Usage

در این مسیر می‌توانید مصرف باتری اپ‌های مختلف را بررسی کنید و اپ‌های پرمصرف را متوقف کنید. این کار تأثیر بسزایی در مصرف باتری شما خواهد داشت.

۳- وای‌فای، بلوتوث، لوکیشن و سینک گوشی را کنترل کنید

وقت‌هایی که از اینترنت استفاده نمی‌کنید بهتر است اینترنت گوشی یا اتصال وای‌فای را خاموش کنید تا حافظه‌ی در حال فعالیت گوشی اشغال نشود و مصرف باتری بالاتر نرود. مخصوصاً اگر بیرون از خانه هستید و نیازی به اینترنت ندارید حتماً اینترنت گوشی را غیرفعال کنید.

بسیاری از اپلیکیشن‌ها نیاز به فعال‌سازی لوکیشن دارند. وقتی لوکیشن گوشی فعال می‌شود تا زمانی که شما به صورت دستی آن را غیرفعال نکنید روشن می‌ماند و روی عملکرد باتری تأثیر منفی دارد. یکی دیگر از مواردی که بسیار قابل توجه است AutoSync گوشی می‌باشد که نوتیفیکیشن‌ها را مدیریت می‌کند مواقعی که چندان نوتیفیکیشن‌های مهمی ندارید بهتر است قابلیت سینک را هم در حالت غیرفعال قرار دهید.

۴- انیمیشن‌ها و افکت‌های تصویری صفحه نمایش را غیرفعال کنید.

اگر روی صفحه اصلی گوشی خود افکت‌های تصویری هنگام کار کردن با گوشی اجرا می‌شوند بهتر است آن‌ها را خاموش کنید چون باتری زیادی مصرف می‌کنند. خود گوشی معمولاً امکاناتی برای این کار ندارد. اگر از اپ‌های جانبی برای ایجاد این افکت‌ها استفاده می‌کنید در قسمت تنظیمات باطری قطعاً خواهید دید که میزان مصرف باتری آن‌ها بسیار زیاد است.

۵- حالت دارک مود شارژ کمتری مصرف می‌کند.

Dark Mode به حالت سیاه صفحه گفته می‌شود. در حالت دارک مود از پیکسل‌های کمتری استفاده می‌شود و معمولاً مصرف باتری کمتر است. در ضمن برای مکان‌های تاریک و یا شب‌ها که در تاریکی از گوشی استفاده می‌کند حالت شب بسیار مناسب‌تر است چرا که چشم شما هم کمتر اذیت می‌شود.

جمع بندی

هیچ روشی برای درست کردن باتری خراب وجود ندارد. یعنی اگر باتری گوشی‌تان کارایی‌اش افت کرده تنها کاری که می‌توانید این است که با انجام برخی کارها از مصرف زیاد باتری جلوگیری کنید و یا اینکه باتری گوشی‌تان را تعویض کنید. افراد معمولاً روش دوم را انتخاب می‌کنند. اما اگر همچنان احساس می‌کنید می‌توانید با باتری گوشی‌تان کار کنید از روش‌هایی که در بالا گفته شد استفاده کنید تا عمر باتری شما بیشتر شود و بتوانید مدت زمان زیادی از آن استفاده کنید.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امداد موبایل باتری گوشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۸۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیء عجیبی که از فضا بر سقف خانه‌ای فرود آمد/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حدود دو هفته قبل، استوانه‌ای فلزی با وزن حدود یک کیلوگرم سقف خانه‌ای در ایالات‌متحده را سوراخ کرد. به‌نظر می‌رسید که این قطعه فلزی یک زباله فضایی مربوط به پالت باتری رهاشده در سال ۲۰۲۱‌ باشد. ناسا از همان روز بررسی روی این قطعه را آغاز کرد. حالا این سازمان تأیید کرده است که واقعاً سقف آن خانه در ایالات‌متحده با زباله‌ فضایی سوراخ شده است.

براساس گزارش دیجیاتو، زباله فضایی مربوط به پالت باتری که در کل ۲.۶ متریک تن وزن داشت در تاریخ ۸ مارس ۲۰۲۴ (۱۸ اسفندماه ۱۴۰۲) به‌صورت کنترل‌نشده وارد اتمسفر شد. در سال ۲۰۲۱ میلادی ۹ باتری ازکارافتاده از ایستگاه فضایی بین‌المللی رها شدند. از همان زمان، این زباله که به اندازه یک ماشین اسپرت بود به‌آرامی به سمت زمین درحال سقوط بود. انتظار می‌رفت که این زباله به‌طور کامل در اتمسفر بسوزد، اما بخشی کوچکی از آن در نهایت به زمین رسید.

بسیاری از زباله‌های فضایی، قبل از آنکه به سطح زمین برسند، از بین می‌روند. برخی از این زباله‌های فضایی، بقایای ماهواره‌ها و فضاپیماهای ازکارافتاده هستند.

ناسا تأیید کرد که جسم فلزی یک زباله فضایی است

صاحب خانه‌ای که قطعه فلزی سقف منزل او را سوراخ کرده است، بقایای جسم مربوطه را به مقام‌های ناسا تحویل داد. سخنگوی ناسا نیز اعلام کرده بود که ناسا با همکاری صاحب خانه، قطعه را جمع‌آوری کرده است. ناسا قطعه مربوطه را در مرکز فضایی کندی در فلوریدا مورد بررسی قرار داد.

آزانس‌های فضایی بیش از ۳۰ هزار قطعه زباله بزرگ موجود در فضا را به‌صورت منظم بررسی می‌کنند. هرچند زباله‌های فضایی به این تعداد ختم نمی‌شوند و زباله‌های کوچک‌تری هم در فضا هستند. در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ بقایای موشک اسپیس ایکس به مزرعه‌ای در واشنگتن اصابت کرد.

محققان روش‌های مختلفی برای پاکسازی مدار زمین پیشنهاد داده‌اند. جمع‌آوری زباله‌های فضایی موضوع مهمی است که نباید نادیده گرفته شود.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896042

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی نوکیا مجیک مکس امروز (۳۰ فروردین) + قیمت و تاریخ عرضه
  • نحوه انتقال اطلاعات گوشی در صورت شکستن یا سوختن ال سی دی
  • افتتاح یک واحد تولید باتری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • تولید ابرخازن با ساندویچ کردن یک ژل بین دو لایه گرافن
  • نحوه تعمیر کردن ساده و کاربردی لامپ LED با باتری قلمی (فیلم)
  • زباله فضایی سقف خانه‌ای در ایالات‌متحده را سوراخ کرد
  • خطرات و عوارض باتری به باتری خودرو
  • با این روش باتری لپ تاپ رو زنده کنید (فیلم)
  • شیء عجیبی که از فضا بر سقف خانه‌ای فرود آمد/ عکس
  • چگونه باتری ماشین را شارژ کنیم؟