Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالقاسم محمدپور روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: یک جوجه عقاب طلایی توسط یکی از روستاییان دوستدار طبیعت روز جمعه در روستای کردیچال شهرستان کلاردشت پیدا و تحویل یگان محیط زیست شد.

وی ادامه داد: این جوجه عقاب طلایی ۳ ماهه که بعد از معاینه دامپزشکی سالم تشخیص داده شد هنوز به لحاظ سنی آمادگی لازم برای پرواز را ندارد و تا زمان پرواز در این محیط نگهداری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالوس و کلاردشت افزود: ۲ جوجه پرنده شکاری از گونه سارگپه، کمیاب نیز چند روز گذشته توسط اهالی روستاهای بخش مرزن آباد تحویل این اداره شده است.

وی تصریح کرد: این ۲ جوجه ۲ ماهه نیز از نوع پرنده‌های شکاری کمیاب هستند که بعد از انجام معاینه برای رسیدن به شرایط سنی پرواز نگهداری خواهند شد.
محمد پور از مردم و دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده هرگونه پرنده مصدوم و زمین گیر شده، آنها را به واحدهای محیط بانی و اداره محیط زیست شهرستان چالوس تحویل دهند و یا با شماره ۵۲۲۲۹۲۷۶ تماس بگیرند.
عقاب طلایی (golden eagle) با نام علمی (Aquila chrysaetos)، از خانواده Accipitrida بوده و یکی از باشکوه‌ترین پرندگان شکاری در دنیا به شمار می‌رود و اندازه طول بدن این پرنده ۷۵ تا ۸۳ سانتیمتر و پهنای دو بال آن بین ۱۹۰ تا ۲۳۰ سانتیمتر است.
این پرنده حمایت شده دارای منقار بزرگ، چنگال‌های قوی، بال‌های وسیع، دم پهن و پاهای پردار هستند که آشیانه خود را روی درختان مرتفع و صخره‌های غیر‎قابل دسترس می‌سازد.
سارگپه ها پرنده‌ای کمیاب، گردن کوتاه، بال‌های بلند و دم نسبتاً کوتاه دارد و معمولاً در حال اوج‌گیری و چرخش دیده می‌شوند و مانند عقاب‌های کوچک بنظر می رسند ولی سر و منقارشان نسبتاً کوچک‌تر و رنگ پرو بال آنها خیلی متغیر است.
محل زیست سارگپه در ناحیه دریای خزر است اما در این ناحیه نیز به ندرت به چشم می‌خورد.
۱۲۹۵/‏۱۶۰۲/‏۱۸۹۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست چالوس پرنده شکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۸۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه در استان ایلام ۷۷۴ تن زباله تولید می‌شود

علیرضا محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: روزانه در استان ایلام ۷۷۴ تن زباله تولید می‌شود که حدود ۱۰ درصد از این میزان را زباله‌های پلاستیکی تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: جهت کاهش ورود زباله‌های پلاستیکی به محیط زیست استان، دو واحد بازیافت زباله‌های پلاستیکی فعال است که کار بازیافت این موارد را انجام می‌دهند.

محمدی با بیان اینکه حفظ طبیعت زیبای استان، نیازمند مشارکت مردم است بیان داشت: اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام برای هفته زمین پاک، برنامه‌های گوناگونی پیش بینی و در این هفته اجرا می‌کند.

کد خبر 6082249

دیگر خبرها

  • شیوه آب رساندن یک پرنده به جوجه‌های تشنه (فیلم)
  • جمع کردن زباله ها توسط فیل دوستدار محیط زیست (فیلم)
  • روزانه ۷۷۴ تن زباله در استان ایلام تولید می‌شود
  • روزانه در استان ایلام ۷۷۴ تن زباله تولید می‌شود
  • برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال
  • بوتیمار تحویل محیط زیست اردکان شد
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند
  • چهار گونه جانوری در طبیعت «میاندشت» تیمار و رهاسازی شدند
  • چطور مراقب همسایه های بالدارمان باشیم؟