Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@01:38:01 GMT

۳۹ سکه نقره دوران اشکانیان در سرپل‌ذهاب کشف شد

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۴۹۲۳۴

۳۹ سکه نقره دوران اشکانیان در سرپل‌ذهاب کشف شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: ۳۹ سکه نقره مربوط به دوره اشکانیان در یکی از محله های قدیمی معروف به شاه عباسی شهر سرپل‌ذهاب کشف شد. ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

امید قادری در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به نحوه کشف سکه‌های نقره در حوالی سرپل‌ذهاب اظهار داشت: امروز حین حفاری و پی‌کنی یکی از ساختمان‌های تخریب شده بر اثر زلزله آبان‌ماه 96 در سرپل‌ذهاب در حاشیه رودخانه الوند منتهی به محله قدیمی معروف به شاه عباسی توسط یک بیل مکانیکی کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: بلافاصله بعد از این حفاری و کشف این تعداد سکه کارگران با میراث فرهنگی تماس گرفتند و کارشناسان میراث فرهنگی در محل حاضر شده و به کاوش بیشتر آن نقطه پرداختند.

اصفهان| کشف سکه‌های اشکانیان در خوانسارکشف سکه‌های ساسانی از قاچاقچیان اشیاء تاریخیکشف سکه‌ای قدیمی در ژاپن باستان‌شناسان را شوکه کرد + عک

قادری بیان کرد: کارشناسان میراث فرهنگی در بررسی‌های اولیه سکه‌ها را متعلق به دوره اشکانی دانسته و درحال بررسی دقیق‌تر موضوع هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان سرپل‌ذهاب به عنوان یک شهر تاریخی با قدمت بسیار بالا دارای آثار تاریخی متعددی است، افزود: آثار متعدد دوران اشکانی و ساسانی در این منطقه وجود دارد و در صورت حفاری هر کدام از این محدوده‌های تاریخی این شهرستان ممکن است آثار متعددی کشف شود.

انتهای پیام/ ز

R41380/P/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۹۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله سرپل ذهاب را لرزاند

آفتاب‌‌نیوز :

زلزله‌ای به بزرگی ۳.۱ ریشتر در عمق ۲۵ کیلومتری زمین حوالی سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند.

این زمین لرزه ساعت ۱۱:۵۵ دوشنبه ۲۷ ماه در حوالی سرپل ذهاب گزارش شده است.

این زلزله به طول جغرافیایی ۴۵.۸۳ و عرض جغرافیایی ۳۴.۳۶ در ۱۱ کیلومتری سرپل ذهاب و ۲۸ کیلومتری قصرشیرین و ۲۵ کیلومتری گیلانغرب رخ داده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مانور پدافندی پادگان ابوذر علت صدا‌های شدید در سرپل ذهاب بود
  • ببینید | علت شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب رزمایش بوده
  • استانداری کرمانشاه : علت شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب رزمایش بوده
  • رزمایش، علت صدای ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب
  • مانور پدافندی پادگان ابوذر علت صداهای شدید در سرپل ذهاب بود
  • شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب؛ ماجرا چیست؟
  • تمرین پدافند در پادگان ابوذر سرپل ذهاب
  • شنیده شدن صدای ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب
  • سرپل‌ذهاب آماده برگزاری یادواره عملیات بازی‌دراز است
  • زلزله سرپل ذهاب را لرزاند