Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به لزوم بازآفرینی بافت‌های فرسوده گفت: بازآفرینی بیش از ۳۲۰۰ هکتار بافت فرسوده در شهر تهران با اولویت ۱۸ محله با همکاری همه دستگاه‌ها عملیاتی می‌شود.

به گزارش تین نیوز، محمد تقی‌زاده در جلسه کمیته زیرساخت ستاد باز آفرینی پایدار کلانشهر تهران با اشاره به عمده مشکلات محلات تهران اظهار داشت: بسته تشویقی نوسازی امور ثبتی و حقوقی و تأسیسات و تجهیزات شهری نظیر جابه‌جایی تیرهای برق، شبکه ارتباطی و زیرساختی و مدیریت بحران از عمده‌ترین مسائل و مشکلات احصا شده در سطح محلات شهر تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برنامه اقدام مشترک در شهر تهران با اولویت بازآفرینی در 18 محله شهر تهران شامل محلات فرحزاد، دستغیب، سلسبیل جنوبی، هاشمی، راه آهن، تختی، سیروس، هرندی، زاهد گیلانی، دولاب، اتابک، مینایی، باغ آذری، بلورسازی، مقدم، شادآباد، نعمت‌آباد و جوانمرد قصاب عملیاتی می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به اینکه مقوله بازآفرینی مشتمل بر فرایندی توسعه‌ای و یکی از راهبردهای اصلی دولت است بیان کرد: بیش از 3200 هکتار بافت فرسوده در شهر تهران وجود دارد که همه امکانات و ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف را بسیج می‌کنیم تا این فرایند بر اساس تکالیف برنامه ششم عملیاتی شود.

تقی‌زاده سپس افزود: بازآفرینی در شهر تهران به واسطه الگو بودن این شهر در کشور بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند نمونه خوبی برای تعمیم به سایر کلانشهرهای کشور باشد.

وی همچنین عنوان کرد: اسناد قولنامه‌ای در محلات بافت‌های فرسوده یکی از مشکلات مشترک تمامی محلات است و با فهم این مشکل در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مصوب شد با محوریت معاونت عمرانی در جهت رفع این مشکل پیگیری‌های لازم انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران به نقل از تسنیم، با اشاره اینکه اگر خواهان تسریع در  بازآفرینی بافت‌های فرسوده در شهر تهران هستیم ابتدا باید مشکل اسناد قولنامه‌ای را مرتفع  کنیم گفت: نیازمند تدوین برنامه عملیاتی مبتنی بر ظرفیت و امکانات دستگاه‌های اجرایی در کمیته زیرساختی بازآفرینی کلانشهر تهران هستیم.

تقی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: در تعیین اولویت‌های کمیته زیرساخت بازآفرینی حتما از نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط دعوت می‌کنیم چرا که این تصمیمات نباید پشت درهای بسته و بدون اطلاع دستگاه‌ها از تکالیف خود  اتخاذ شود.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: راه آهن شهر تهران مدیریت بحران محمد تقی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۹۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند

مهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: پس از ابلاغ برنامه چهارم توسعه شهر تهران در زمینه نوسازی بافت‌های فرسوده، یکی از احکام این برنامه اخذ سند برای پلاک‌های واقع در بافت فرسوده است و طبق حکم ۷۰ برنامه چهارم توسعه شهر تهران مقرر شده که به منظور رفع موانع، تسریع و تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند بافت‌های فرسوده با هماهنگی سایر دستگاه‌های مرتبط در سال ۱۴۰۲ نسبت به اخذ سند و نوسازی این قبیل املاک اقدام شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و بکارگیری ظرفیت ستاد بازآفرینی شهر تهران و همکاری شایسته اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، آمار اخذ سند و رأی مثبت برای املاک فاقد سند طی سال ۱۴۰۲ دو برابر میزان مصوب برنامه چهارم توسعه بوده است.

هدایت با بیان این که آمار اخذ سند و رأی مثبت برای املاک فاقد سند در بافت‌های فرسوده در مقایسه با سال‌های گذشته ۸ برابر رشد داشته است، افزود: انتظار داریم با همکاری مشترک سازمان نوسازی و اداره کل ثبت اسناد و املاک و سایر دستگاه‌های مرتبط روند رو به رشد صدور سند تداوم داشته باشد تا بتوان با و پیگیری‌های شهرداری تهران بر چالش‌های بناهای ناایمن بافت فرسوده در مواقع بحران غلبه کرد.

کد خبر 6086242 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده