Web Analytics Made Easy - Statcounter

لزوم توجه فرماندهان ارتش به امور حقوقی کارکنان، عدم تعیین وقت رسیدگی به پرونده نجفی، دروغهای ترامپ در مورد حمله به سه نقطه ایران، تجدید میثاق مسئولان قضایی با آرمانهای امام، حضور ۴وزیر در کمیسیونهای تخصصی مجلس از گزیده اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، لزوم توجه فرماندهان ارتش به امور حقوقی کارکنان، عدم تعیین وقت رسیدگی به پرونده نجفی، دروغ های ترامپ در مورد حمله به سه نقطه ایران، تجدید میثاق مسئولان  قضایی با آرمانهای امام، حضور ۴ وزیر در کمیسیون های تخصصی مجلس از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه اول تیر است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ هزار قلم کالای اساسی در روستاها و شهر پلدختر توزیع شد

«سیدموسی خادمی» در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما که شب گذشته (جمعه 31 خرداد) با موضوع بررسی آخرین اقدامات انجام شده برای بازسازی مناطق سیل زده کشور بود درباره وضعیت استان لرستان و اقدامات انجام شده برای این استان گفت: برای برخی از خانه ها به دلیل تخریبی بودن به دنبال اسکان در جا و مکان جدید هستیم.



استاندار لرستان با بیان اینکه بقیه خانه ها که قابل استفاده هستند تمیز شده اند، گفت: در مناطقی هم که آواربرداری نشده است به دلیل اینکه در حریم بستر رودخانه قرار داشته اند قرار نیست خانه ای ساخته شود.


 
وی با اشاره به اینکه 23 هزار و 900 پرونده معرفی به بانک شده اند که از این تعداد 20 هزار پرونده تشکیل و 5 هزار 920 عقد قرارداد شده است، گفت: از این تعداد 4 هزار و 802 فقره تسهیلات پرداخت شده است.


 
خادمی با بیان اینکه پیگیری بانک ها در استان لرستان خوب بوده است، افزود: هیچ بانکی حق ندارد از کسی ضامن بخواهد و افراد به صورت زنجیره ای ضامن همدیگر می شوند.

 

از حضور ۴ وزیر تا بررسی استیضاح وزیر کشاورزی و طرح مقابله با آمریکا

نمایندگان مجلس شورای اسلامی این هفته در روزهای یکشنبه‌ و سه‌شنبه (2 و 3 تیر) نشست های تخصصی خود را برگزار می کنند. بررسی استیضاح وزیر کشاورزی و طرح مقابله با آمریکا، جمع بندی درباره راهکارهای رونق تولید در سال ۹۸، بررسی پیرامون آخرین اقدامات در خصوص حج تمتع سال جاری در دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته‌ جاری قرار دارد.

 

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست های تخصصی خود ددر این هفته به بررسی بررسی تحقق شعار سال ۱۳۹۸ "رونق تولید" در حوزه صنعت نفت، بررسی طرح مبارزه با جرایم اقتصادی، بررسی طرح انتزاع امور جوانان از وزارت ورزش و جوانان و تشکیل سازمان ملی جوانان و بررسی طرح اصلاح موادی از قانون آیین دادسری کیفری می پردازند.

 

این گزارش می افزاید وزرای نفت، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و دادگستری نیز برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان مجلس در نشست های این هفته کمیسیون های تخصصی مجلس حضور دارند.

 

تجدید میثاق مسئولان عالی قضایی با آرمان های امام راحل

در اولین روز از هفته قوه قضائیه، آیت الله سیدابراهیم رئیسی به همراه مسئولان عالی قضائی با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کردند.

 

در این مراسم حجت الاسلام سید حسن خمینی یادگار امام (ره)، رئیس قوه قضائیه و مسئولان قضائی را همراهی کرد.

 

مسئولان عالی قضائی پس از تجدید میثاق با امام (ره) بر سر مزار شهدای هفتم تیر حاضر شدند و به مقام شهدای انقلاب اسلامی ادای احترام کردند.

 

انتقال پیام آمریکا به ایران از طریق عمان ساختگی است

«مورگان اورتاگوس»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پیامی توئیتر مدعی شد: اخبار مبنی بر این که ما شب گذشته از طریق عمان پیامی را به ایرانی‌ها دادیم کاملاً ساختگی هستند.

 

وی این اخبار را پروپاگاندای مطلق ایرانی خواند و گفت: ایران باید از طرق دیپلماسی با دیپلماسی ما مواجه شود.

 

روز گذشته خبرگزاری رویترز مدعی شد که یک مقام ایرانی به آنها اطلاع داده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیامی از طریق عمان به تهران فرستاده است و گفته است که آمریکا به دنبال جنگ نیست بلکه به دنبال مذاکره است.

 

رویترز بدون نام بردن از منبع ادعایی خود گفته بود که ترامپ در این پیام، ایران را تهدید به حمله کرده است.

 

در پی انتشار این خبر، شبکه الجزیره اعلام کرد که یک منبع از شورای عالی امنیت ملی ایران در گفت‌وگو با این شبکه تاکید کرده است که خبر ارسال پیام ترامپ به تهران از طریق مسقط و هشدار نسبت به حمله قریب الوقوع به ایران صحت ندارد.

 

اظهارات ترامپ در مورد حمله به سه نقطه ایران دروغ است

«منصور حقیقت پور» در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان در خصوص اظهارات روز گذشته رئیس جمهوری آمریکا که مانع از حمله به سه نقطه ایران شده است، گفت: حرف ها و صحبت های او در واقع بویی از درستی و صدافت نبرده و ترامپ آدم دروغگو و کم حافظه است.

 

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات دیگر مقامات آمریکایی مبنی براین که چنین عملیاتی در خصوص ایران از سوی آمریکا برنامه ریزی نشده است، افزود: رئیس جمهوری آمریکا فردی عجول است و نمی شود به اظهارات او توجه داشت.

 

وی به تلاش آمریکا برای کشاندن ایران به پای میز مذاکره اشاره کرد و اظهارداشت: رئیس جمهوری آمریکا در این مورد تلاش های بسیاری انجام داده است. او به ایران  نماینده فرستاده ، نامه داده و شماره تلفن داده  اما این اقدامات هیچ کدام فایده ای ندارد و اگر آمریکا به برجام باز می گشت و تحریم ها را بر می داشت قطعا ایران هم با آن ها مذاکره می کرد.

 

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با تاکید براین نکته که دیگر تحریم های آمریکا نمی تواند مردم ایران را خسته کند، افزود: مردم ایران با تحریم ها کنار آمده اند و ما می توانیم کشور خودمان را اداره کنیم. ایران در ۴۰ سال گذشته همواره تحریم بوده و این اهرم نمی تواند مردم ایران را از اهدافشان دور کند.

 

عدم تعیین وقت رسیدگی به پرونده نجفی

ظهر روز (سه شنبه 7 خرداد) همسر نجفی، شهردار سابق تهران بر اثر اصابت گلوله در خانه مسکونی خود در منطقه سعادت آباد به قتل رسید. پس از این رخداد بررسی ها درباره چگونگی آن انجام شد و سرپرست دادسرای امور جنایی از قتل همسر شهردار سابق تهران به دست خود نجفی خبر داد.

 

بنابراین گزارش، نجفی انگیزه خود برای قتل را اختلافات خانوادگی عنوان کرد. محمدعلی نجفی در دادسرای جنایی تهران با اشاره به قتل همسرش، اعلام کرده بود که این اواخر گفتم من حاضرم هر چه دارم بدهم تا مهریه‌اش را پرداخت کنم اما او می‌گفت می‌خواهم کاری کنم که از زندگی بیزار شوی.

 

حالا در آخرین خبرها از روند رسیدگی به این پرونده سخنگوی قوه قضائیه در حاشیه مراسم تجدید میثاق با مسئولان عالی قضائی با آرمان‌های امام راحل در جمع خبرنگاران اعلام کرده است: «برای رسیدگی به پرونده نجفی (شهردار پیشین تهران) هنوز تعیین وقت نشده است.»

 

فرماندهان به امور حقوقی کارکنان خود توجه بیشتری داشته باشند

دریادار «حبیب الله سیاری» در همایش روز رسته حقوق با بیان مشخصات یک سازمان پویا گفت: اگر سازمانی پویا نباشد و با زمان پیش نرود به مسایل روز آگاه نخواهد بود. سازمان پویا بر اساس آینده نگری پیش می رود و در جا نمی زند. فرماندهی کردن در سازمان هایی که در جا می زنند از نوع سرایداری است یعنی حفظ وضعیت موجود اما لازمه یک سازمان پویا سازمانی کیفی و آینده نگر است.

 

معاون هماهنگ کننده ارتش در مورد مشخصات کارکنان سازمان پویا گفت: کارکنان این سازمان با علم و آگاهی حرکت می کنند، ایثارگر هستند و نسبت به آینده توجیه شدند اما باید بگوییم بزرگترین آسیب یک مدیر روزمرگی است و اینکه وضعیت وجود را حفظ کند و در واقع اشاره به گذراندن روز در آن سازمان دارد.

 

فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش گفت: کارکنان پویا در یک سازمان سختی کشیده اند و علم و دانش آنها به روز است و به دنبال تحول هستند. اگر کارکنان اشراف اطلاعاتی درستی نداشته باشند، تکنیک و تاکتیک آنها درست اجرا نمی شود. لازمه آموزش، آمار و پشتیبانی قوی تسلط بر قوانین و مقررات نیز است.

 

دریادار سیاری اظهار کرد: بخش حقوقی در ارتش باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد. باید از سازمان های قضایی و بازرسی ها سوال کنیم که پرونده مدیران و فرماندهان را آسیب شناسی کنند. مهمترین چالش قضایی ارتش عدم اشراف مسئولان و فرماندهان به قوانین و مقررات است. ما در امضای قراردادها از قوانین و مقررات بی اطلاع ایم و در روش های جاری خود از مشاوران حقوقی در امضای قراردادها بهره نمی گیریم، حقوق سازمان و پرسنل خود را نمی شناسیم و به نقش حقوق در قراردادها و ارتباطات با سازمان های قضایی نیز اشراف نداریم و این ضعف ماست./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد خطبه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه دهه کرامت مجلس اوقات فراغت شیراز مسجد خبرگزاری شبستان سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۹۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی طرح نظام قانونگذاری و تعیین اختیارات مراجع وضع قوانین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نشست علنی مجلس به ریاست رئیس مجلس آغاز شده و این موارد در دستور کار نمایندگان قرار دارد:

ادامه گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درمورد طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی.   گزارش کمیسیون اقتصادی درمورد طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی اعاده شده از شورای نگهبان.   ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی درمورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقاء امنیت آنان دربرابر سوء رفتار.   گزارش کمیسیون انرژی درمورد لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (STC) به داوری در اجرای ماده ۱۰۰ آئین‌نامه داخلی مجلس با اولویت   گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها درمورد طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها.   گزارش کمیسیون اجتماعی مجلس درمورد طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت   گزارش کمیسیون کشاوزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست درمورد طرح استفساریه جز یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰   بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درمورد رسیدگی به طرح نظام قانون‌گذاری، تعیین حدود اختیارات و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی   بررسی تقاضای دو فوریت درمورد طرح اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم.

دیگر خبرها

  • جزییات راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • تلاش ناکام تندروهای مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • افشای ۸۵ای کردن طرح دیگر در مجلس انقلابی | تندروها دنبال بررسی محرمانه چه چیزی بودند؟
  • بررسی طرح نظام قانونگذاری و تعیین اختیارات مراجع وضع قوانین
  • اسپوتنیک: موشک‌های ایران به حفاظت‌شده‌ترین نقطه اصابت کرد
  • طرح افزایش تعداد نمایندگان در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • عملیات ایران نبوغ‌آمیز بود/ ایران مانند شیر است و اسرائیل مثل یک «سگ چلاق» / نتانیاهو معادل هیتلر است/ آمریکا در آستانه جنگ داخلی قرار دارد