Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@07:51:54 GMT

وقوع آتش سوزی در کوههای سپیدان/ حریق مهار شد

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۴۹۸۶۴

وقوع آتش سوزی در کوههای سپیدان/ حریق مهار شد

به گزارش خبرنگار مهر، با تلاش به موقع نیروهای منابع طبیعی و با حضور مسئولان و اهالی منطقه و مردم محلی، آتش سوزی ارتفاعات اَبنو سپیدان بطور کامل مهار شد.

شهرام منتصری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس که با حضور در منطقه خود فرماندهی عملیات اطفا را بر عهده داشت در تشریح وقوع این آتش سوزی به خبرنگار مهر گفت: حریق از ساعت ۱۱ صبح جمعه در عرصه‌های مرتعی ارتفاعات اَبنو شهرستان سپیدان به وقوع پیوست که پس از دریافت گزارش آتش سوزی در این منطقه بلافاصله تعدادی از نیروهای اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سپیدان و منابع طبیعی بخش بیضا به محل اعزام و عملیات اطفا حریق آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با اشاره به شرایط خاص و صعب العبور بودن منطقه و نیز پوشش متراکم گونه‌های مرتعی و وزش شدید باد عملیات اطفا حریق دشوار و به کندی پیش می‌رفت اما درنهایت پس از تلاش‌های فراوان و علی رغم گرمای طاقت فرسا و گستردگی جبهه‌های آتش به علت حضور بموقع نیروها در منطقه، حریق در ساعت ١٨ بعدازظهر بطور کامل کنترل و مهار شد.

وی افزود: ساعاتی پس از مهار کامل حریق نیز تعدادی از نیروها جهت پایش منطقه و اطمینان از مهار کامل حریق در منطقه حضور داشتند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اشاره به میزان خسارت ناشی از این حریق اظهار داشت: مساحت آتش سوزی و علت وقوع آن در دست بررسی است.

وی در پایان ضمن اشاره به اثرات مخرب آتش سوزی در اراضی جنگلی و مرتعی از مردم خواست تا از روشن کردن آتش در عرصه‌های جنگلی خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی در این عرصه‌ها مراتب را به شماره ١٥٠٤ یگان حفاظت منابع طبیعی گزارش کنند.

منطقه اَبنو در ۲۰ کیلومتری شهرستان سپیدان واقع شده و دارای پوشش مرتعی غنی از جمله بوته‌های گون و دافنه و کلاه میرحسن است.

کد خبر 4647831

منبع: مهر

کلیدواژه: آتش سوزی جنگل ها اطفای حریق منابع طبیعی فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۹۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم

 رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فریدونشهرگفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ سازه آبخیزداری شامل بند‌های خاکی، سنگی ملاتی و گابیونی به منظور ذخیره روان آب‌ها و جلوگیری از وقوع سیلاب در این شهرستان احداث شده است.

 
علی رحیمی میانگین بارش سالیانه نزولات جوی شهرستان فریدونشهررا بیش از ۵۵۰ میلیمتراعلام کرد و افزود: در سال‌های گذشته حجم زیادی از این بارش‌ها به صورت روان آب و سیلاب ازشهرستان به صورت روان آب یا سیلاب خارج می‌شد یا باعث خسارت‌هایی به عرصه‌های کشاورزی و منابع طبیعی می‌شد که با احداث سازه‌های آبخیزداری ۸۰ درصد روان آب‌ها و سیلاب‌ها مهار شده است.


او  گفت: طرح‌های آبخیزداری وبیولوژیکی در حوزه‌های آبخیزداری پشتکوه، قلعه سرخ و میدانک و پلاسجان باهدف ذخیره سازی روان آب‌ها، کنترل سیلاب ها، جلوگیری از فرسایش خاک و افزایش نفوذ پذیری آب در سفره‌های زیرزمینی شهرستان در دو سال گذشته با بیش از ۸۰ میلیارد ریال اجرا شده است.


کارشناس آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فریدونشهر هم گفت: این شهرستان یکی از سرشاخه‌های اصلی سه سد مهم کشور، زاینده رود، کارون و دز است، که احداث سازه‌های آبخیزداری نقش مهمی در کاهش ورود رسوبات ناشی از فرسایش خاک به این سد‌ها دارد.


سیامک اسفنانی افزود: جلوگیری از فرسایش خاک، تکمیل چرخه کربن، احیاء و حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، پیشگیری از خسارات و آسیب‌های سیل و تغذیه چشمه ها، قنوات و سفره‌های زیرزمینی ازمهمترین اهداف و فواید اجرای طرح‌های آبخیزداری است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر   باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • آتش سوزی در یک مدرسه دخترانه
  • مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • انبار داروی بیمارستان امام حسین دچار حریق شد
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!
  • مهار آتش‌سوزی مهیب یک مجتمع مسکونی در کرمان
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور