Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت گفت: بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی باید ۳ هزارتومان برای چاپ و صحافی دفترچه بیمه پرداخت کنند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، داوود حاج قاسمعلی گفت: بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی، دارای بیمه سلامت رایگان بوده و برای چاپ و صحافی دفترچه بیمه باید ۳ هزارتومان هزینه پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تاکید کرد: همچنین بیمه شدگان صندوق بیمه ایرانیان باید تعرفه مصوب دولت را پرداخت کرده که این تعرفه از ابتدای سال جاری اعمال می‌شود.

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت به افراد دارای سن قانونی به صورت خانوار دفترچه درمانی اختصاص می‌دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دفترچه بیمه دولت بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۰۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط سن بازنشستگی به چند سال رسیده است؟

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه متوسط سن بازنشستگی به حدود ۴۰ سال و کمتر رسیده است، از ارسال تعداد روزهای اشتغال با پیامک به بیمه‌شدگان این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان تأمین اجتماعی، سازمان تأمین‌اجتماعی و دیوان عدالت اداری در نشستی مشترک به بررسی دلایل و بسترهای شکل‌گیری دعاوی مربوط به این سازمان در دیوان عدالت اداری پرداختند و بر ضرورت اصلاح بعضی قوانین و مقررات از جمله در زمینه مشاغل سخت و زیان‌آور تأکید کردند.

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در این جلسه با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی دقیق به بیمه‌شدگان سازمان به جهت پیشگیری از طرح دعاوی اظهار کرد: به تازگی با برنامه‌ریزی انجام شده، هر ماه مبلغ حق بیمه پرداختی، تعداد روزهای اشتغال و عنوان شغلی اعلام شده در لیست‌های حق بیمه پرداختی را به‌عنوان سه موضوع اصلی که در شکایات طرح می‌شود، از طریق پیامک به اطلاع بیمه‌شدگان می‌رسانیم؛ این فرایند در حال تعمیم به عموم بیمه‌شدگان کشور است و تا پایان اردیبهشت به طور کامل اجرا می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه جهش تولید بدون نیروی کار ماهر و دارای انگیزه کافی امکان‌پذیر نیست، افزود: یکی از موانعی که برای تحقق شعار امسال مطرح می‌شود این موضوع است که در بعضی موارد مجموعه کار با چالش حضور نیروی کار ماهر مواجه شده و مسیر بهره‌وری که در جهش تولید قرار است دنبال شود، از این جهت با مانعی جدی روبه‌رو است، اگر این را به شرایطی که در کلان کشور در تغییر و تحولات جمعیتی داریم اضافه کنیم، اهمیت حفظ و نگهداری نیروی کار ماهر و متخصص را در کارگاه‌های مختلف صنایع و صنوف نشان می‌دهد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: تعداد درخواست‌ها و بازنشستگی‌های برقرار شده در مشاغل سخت و زیان‌آور مغایر اهداف و نیات اصلی تصویب این قانون است و سهمی عمده در ناترازی منابع و مصارف سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان یک سازمان بیمه‌ای بین نسلی دارد، وضعیت فعلی به گونه‌ای است که متوسط سن بازنشستگی به حدود ۴۰ سال و کمتر رسیده و گاهی نیروی کار در اوج تجربه، مهارت و تخصص از بازار کار خارج می‌شود و هزینه حمایت از این افراد به سایر بیمه‌شدگان ذی‌نفع سازمان تأمین‌اجتماعی تحمیل می‌شود.

موسوی ادامه داد: ناگوارتر اینکه این افراد که با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور و به سبب فرسودگی جسمی و روحی ناشی از این مشاغل از فهرست بیمه‌پردازان خارج می‌شوند، در عمل از بازار کار خارج نمی‌شوند که جا برای نیروهای جدید باز شود، بلکه جذب بخش‌های غیررسمی بازار می‌شوند، با این وضعیت نیروی انسانی نمی‌توان آرمان‌های بزرگ رشد و جهش تولید را دنبال کرد.

وی گفت: ما حق نداریم کسی را از حق قانونی خودش محروم کنیم و چنین اراده‌ای به هیچ وجه در تأمین‌اجتماعی وجود ندارد، نباید از کسی حقی ضایع کنیم و نباید اجازه دهیم آینده این صندوق با تعهدات بین‌نسلی با اجرای نادرست قوانین و مقررات تباه شود، ضایع کردن حقوق و منافع صندوق تأمین‌اجتماعی و تحمیل بار مالی غیرمنطقی به این صندوق، خلاف سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی است که مقام معظم رهبری ابلاغ فرموده‌اند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی اضافه کرد: در مجلس و در دولت مردمی سیزدهم این اراده وجود دارد که به سازمان تأمین‌اجتماعی کمک کنند تا این سازمان که ابزار و محور توسعه پایدار است توانمند باقی بماند، در موضوع شکایات پرتکرار اصلاح عناوین شغلی در مشاغل سخت و زیان‌آور هم باید در سه سطح کار کارشناسی و تخصصی با مشارکت همه نهادهای مرتبط انجام دهیم که یک بخش مربوط به قوانین کلان در مجلس و بخش دیگر اصلاحات قوانین تأمین اجتماعی و بخش دیگر هم اصلاح رویه‌های مربوط به اجرا است.

کد خبر 746895

دیگر خبرها

  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند
  • خبر مدیرعامل تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی
  • اعلام جزییاتی از بیمه تامین اجتماعی اصحاب فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۳
  • بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی
  • متوسط سن بازنشستگی به چند سال رسیده است؟
  • بهره‌مندی ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر از بیمه تأمین اجتماعی
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج
  • خراسان رضوی رتبه نخست کشور در جذب بیمه شدگان مادران سه فرزند و بیشتر را کسب کرد