Web Analytics Made Easy - Statcounter

 مصطفی رجبی مشهدی  با بیان اینکه پیش‌بینی شده میزان مصرف برق در ساعات اوج به ۵۶ هزار مگاوات در هفته جاری برسد، درباره اقدامات انجام شده در حوزه تولید برق توضیح داد: سعی شده است که نیروگاه‌ها حداکثر آمادگی را داشته باشند تا امکان خدمات رسانی به همه مشترکین فراهم شود. در طرف مصرف نیز سعی شده با اقدامات مدیریت مصرف از سوی وزارت نیرو که عمدتاً تشویق محور هستند بتوانیم بخشی از بار را کاهش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلاح ساعت اداری در ۲۶ استان

اخبار اقتصادی- وی در ادامه با بیان اینکه یکی از اقداماتی که برای گذر از پیک مصرف در فصل تابستان در نظر گرفته شده، اصلاح ساعات اداری است گفت: تاکنون ۲۶ استان موافقت خود را با اصلاح ساعت کار اعلام کرده‌اند که این اقدام در اغلب استان‌ها از ابتدای تیرماه اجرایی شده است.

وی گفت: بر این اساس کار در ادارت یک ساعت زودتر شروع شده و یک ساعت تا یک و نیم ساعت زودتر خاتمه می‌یابد، بعد از خاتمه کار نسبت به قطع و خاموش کردن تجهیزات گرمایشی، لامپ‌های اضافی، روشنایی‌ها و تجهیزات غیرضروری اقدام می‌شود.

وی از خاموش کردن چاه‌های کشاورزی در ساعات ۱۲ تا ۱۶ خبر داد و گفت: بیست ساعت بعدی برق رایگان در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

رجبی مشهدی درباره صرفه‌جویی مصرف در بخش صنعت نیز توضیح داد: با بخش‌های صنعتی از روز قبل هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود که میزان برق صنعتی که حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد است کاهش یابد در این صورت صنایع از تشویق وزارت نیرو برخوردار خواهند شد.

خرید برق از نیروگاه‌های خود تأمین

رجبی مشهدی از خرید برق از نیروگاه‌های خود تأمین خبر داد و گفت: از نیروگاه‌های خود تأمین که در اختیار صنایع و دستگاه‌های اجرایی هستند، برق با نرخ خوبی خریداری شده و به شبکه تزریق می‌شود.

به گفته رجبی در بخش‌های تجاری نیز تفاهم‌نامه‌های خوبی امضا شده که در ساعات پیک برق خود را کاهش دهند.

افزایش مصرف در سه استانی شمالی

رجبی به این سوال که افزایش مصرف در کدام استان‌ها بوده است پاسخ داد: افزایش مصرف برق اغلب در نوار شمالی کشور و استان‌های گلستان، مازندران و گیلان با توجه به گرمای زودرس بوده است.

بر اساس این گزارش پیش از این رجبی مشهدی به ایسنا اعلام کرده بود اصلاح ساعات اداری استان‌های خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، گلستان، گیلان، ایلام، هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، زنجان، یزد، قم، کردستان، همدان، اردبیل، کرمانشاه، مازندران، سمنان و چهارمحال و بختیاری قطعی شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزارت نیرو تامین برق ساعت کاری ادارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۰۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل آبرسانی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری

یاسر اکبریان  با اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر تامین آب آشامیدنی روستا‌های محروم، اظهار کرد: با بررسی و مطالعات فنی انجام شده ۱۶۲ روستا که از نعمت آب سالم و بهداشتی برخوردار نبودند شناسایی شد.
وی گفت: این روستا‌ها یا از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره‌مند نبودند یا اگر آب آشامیدنی هم در دسترس بوده تاسیسات و منابع آب آنها ضعیف بوده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان استان تاکید کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم تا پایان سال‌جاری مشکل تامین آب آشامیدنی این روستا‌ها را بر طرف کنیم.
به گفته اکبریان آبرسانی به این روستا‌ها با هماهنگی بسیج سازندگی و خیرین و با استفاده از اعتبارات ملی و استانی همچنین اعتبارات محرومیت زدایی انجام می‌شود.
وی بیان کرد: ۱۶۲ روستایی که شناسایی شده‌اند در همه شهرستان‌ها پراکنده هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • تکمیل آبرسانی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری
  • پاداش ۱۸ میلیونی برای فرزند اول در یک وزارت خانه
  • تدابیر یزد برای ۴۸ ساعت بارانی/تعطیلی تمام کمپ‌های کویرنوردی یزد
  • تدابیر یزد برای ۴۸ ساعت بارانی
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و صنایع
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات انواع کالا‌ها در سال جاری
  • هشدار مهم وزیر نیرو درباره وقوع سیل در هفته جاری
  • هشدار وزیر نیرو نسبت به وقوع سیل در هفته جاری
  • نیمی از برق کشور در بخش تولید مصرف می شود
  • ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی صنعت برق تسویه شد