Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@15:05:27 GMT

بیانیه دانشگاه علوم پزشکی در خصوص آلودگی هوا

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۵۰۳۵۳

بیانیه دانشگاه علوم پزشکی در خصوص آلودگی هوا

در پی هشدار هواشناسی مبنی بر افزایش سرعت باد شرقی و احتمال وقوع پدیده ریزگرد طی امروز و فردا، دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پی هشدار اداره کل هواشناسی استان مبنی بر افزایش سرعت باد شرقی و احتمال وقوع پدیده گرد و خاک و کاهش دید از اواخر روز شنبه مورخ ۱/۴/۹۸ در مناطق شرق و شمال استان و همچنین احتمال خیزش ریزگردها در مناطق مرکزی استان طی روزهای یکشنبه و دوشنبه، جهت کاهش اثرات ناشی از پدیده گرد و خاک بر سلامت جامعه اطلاعیه ای صادر و تاکید کرد شهروندان توصیه های بهداشتی زیر را مد نظر قرار دهند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱) خودداری از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود تا شرایط به حالت مطلوب برگردد.
 ۲) شهروندان محترم تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی مورد در معابر شهری خودداری کنند.
۳) بیماران قلبی و تنفسی، مبتلایان به آسم، کودکان و سالمندان در فضاهای باز فعالیت ننمایند و تا حد امکان از حضور در سطح شهر خودداری نموده و در منزل استراحت کنند.
۴) کلیه ورزشکاران و شهروندان از هرگونه فعالیت فیزیکی و ورزشی از جمله دویدن و پیاده روی در این شرایط در هوای باز خودداری کنند.
۵) نوشیدن مایعات به ویژه آب در شرایط آلودگی هوا نه تنها باعث شستشوی دستگاه گوارش می شود بلکه عطش و خشکی دهان ناشی از آلودگی هوا را نیز از بین می برد. از طرفی با نوشیدن آب و فعالیت دستگاه گوارش، بخشی از آلودگی های وارد شده به بدن توسط ادرار دفع می شود.
۶) ماندن در ترافیک و استنشاق هوای آلوده، سرعت ابتلا به اسم را در کودکان افزایش می دهد. آلاینده های موجود در هوای خیابان های پر رفت و آمد موجب کاهش سطح اکسیژن خون می شود. بنابراین حتی المقدور  در شرایط آلودگی هوا، کودکان را در منزل نگه دارند و ضمن نگهداری کودکان در منزل، درها  پنجره ها را بسته نگاه دارند و در صورت امکان در اماکن دارای سیستم تهویه مطبوع بمانند.
۷) هنگام آلودگی هوا، از میوه ها و سبزیجات تازه بیشتر استفاده کنند. آنتی اکسیدان های (ترکیبات ضد سرطان) موجود در میوه ها و سبزیجات نقش حیاتی در سلامت ریه ها و کاهش اثرات آلاینده های هوا دارند.
۸) ماسک های کاغذی معمولی و دستمال نمی توانند مانع ورود آلاینده های هوا به سیستم تنفسی شوند. بنابراین استفاده از آن ها توصیه نمی شود. لذا ماسک های ویژه ای که با عنوان P۱ و P۲ (ماسک های سوپاپ دار) که در داروخانه ها عرضه می شود برای این شرایط تا حدی مناسب است (مخصوصا برای افرادی که مجبورند در فضای باز فعالیت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: ریزگرد اصفهان را در می‌نوردد بیانیه محیط زیست اصفهان در خصوص گرد و غبار

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آلودگی هوا اداره کل هواشناسی استان اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ريزگرد ستاد مدیریت بحران محيط زيست منابع طبیعی و آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۰۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر مرکز فرآوری پیوند و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت:با رضایت خانواده‌ها و تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، ۶ پیوند اعضا امسال انجام شده است.

دکتر شریعتی افزود: در چهار روز گذشته نیز با تلاش تیم پیوند اعضا و رضایت خانواده‌ها، چهار پیوند عضو در  خوزستان انجام شده است که یک اقدام بی سابقه بوده است.

وی ادامه داد: امروز نیز اعضای یک خانم ۵۰ ساله اهل باغملک با رضایت خانواده، کبد این مرحومه در بیمارستان گلستان به یک بیمار نیازمند پیوند اهدا شد.

 

 

 

دیگر خبرها

  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان
  • انجام ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان