Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@15:59:46 GMT

سکوت و بی‌مهری مسئولان مازندران به روز ملی اصناف!

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۵۰۴۰۸

سکوت و بی‌مهری مسئولان مازندران به روز ملی اصناف!

در حالی امروز یکم تیرماه، روز ملی اصناف نامگذاری شده است که نه در پایگاه‌های الکترونیکی دستگاه‌های گوناگون استان از سازمان صنعت و معدن گرفته تا استانداری مازندران و نمایندگان مجلس، خبری از تبریک این روز و یا پرداختن به خدمات و نقش این قشر زحمتکش و تاثیرگذار نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، در تقویم رسمی کشور، بسیاری از روزها به نام گروه یا قشری از مردم از معلمان و پزشکان گرفته تا کارگران و دانشجویان نامگذاری شده است و از این‌رو، اول تیرماه؛ به روز ملی اصناف نام‌گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
اصناف اگرچه به ظاهر به کسب و کار مردم گره خورده است و با محل معاش آنها در ارتباط است، اما برخی آن را بزرگ‌ترین نهاد مدنی می‌دانند که اداره آن به دست خود مردم است و تاثیرگذار در سرنوشت  مردم است و جامعه.
 
توزیع کالاها از جمله اصلی‌ترین مسئولیت‌هایی است که به‌عهدهٔ اصناف است. در واقع اصناف مجموعه‌ای از تشکل‌های اجتماعی و سیاسی است که از زمان انقلاب مشروطه و حتی قبل از آن در حوادث متعدد می‌توان رد پایشان را جست‌وجو کرد تا زمان انقلاب اسلامی. بعد از آن هم اصناف نه بی‌تفاوت از تحولات جامعه بودند و نه از تبعات آن بی‎نصیب. جنگ، تحریم، ورشکستگی به دلیل سیاست‌گذاری همه آن مشکلاتی است که بر بدنه اصناف می‎توان نشانی از آنها جست‎وجو کرد.
 
 اصناف که به فرموده امام خمینی (ره) بازوان قدرتمند انقلاب اسلامی نامیده شدند همواره طی ادوار گوناگون انقلاب و در بزنگاه‌های مختلف، با حضور پرشور و با بصیرت خود، پای پیمان و عهد خود با انقلاب ایستادند و بارها و بارها وفاداری و نقش لاینفک خود را به نظام ثابت کردند.
 
از اعتصابات دوران انقلاب گرفته تا کمک رسانی به جبهه‌های جنگ گرفته، از حضور پرشور در راهپیمایی‌ها گرفته تا کمک رسانی‌ها به انواع حوادث و بلایای طبیعی که آخرین نمونه آن به سیل اخیر در کشور بر می‌گردد، نمونه‌های بسیار سر انگشتی، حضور فعال و پر رنگ اصناف در حوادث گوناگون سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور است.
 
از جمعیت بیش از 3 میلیون نفری صنوف گوناگون در کشور حدود 150 هزار واحد صنفی اعم از دارای پروانه و فاقد پروانه در استان مازندران مشغول فعالیت هستند و در حالی امروز یکم تیرماه، روز ملی اصناف نامگذاری شده است که نه در رسانه‌های خبری و نه در پایگاه‌های الکترونیکی دستگاه‌های گوناگون استان از سازمان صنعت، معدن و تجارت گرفته تا استانداری مازندران، خبری از تبریک این روز و یا پرداختن به خدمات و نقش این قشر زحمتکش و تاثیرگذار نیست. 
 
در حالیکه که این قشر همواره در تمام جریانات سیاسی و اقتصادی از انتخابات و انتصابات گرفته تا همراهی با مسئولان در ساماندهی اوضاع اقتصادی همکاری و مشارکت پر رنگ و دائمی داشته و دارند و جز پیشگامان تبریک و برگزارکنندگان گرامیداشت‌های گوناگون وقایع مختلف هستند اما بی مهری به این قشر، با هیچ توجیه و دلیلی پذیرفته نیست. 
 
انتظار می‌رفت در این روز، مسئولان دستگاه‌های اجرایی و دولتی استان حتی با صدور یک پیام تبریک و  رسانه‌های خبری استان با پرداختن به نقش و جایگاه این قشر در وقایع گوناگون، به پاس تمام زحمت‌ها و تلاش‌های این قشر انقلابی در تمام ادوار پس و پیش از انقلاب، دین و ارجمندی خود را به این قشر ادا می‌کردند!

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۰۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت 5 نفر در اردبیل براثر گاز مونوکسید کربن

سعید مهری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پیش از ظهر امروز پنجشنبه ۹ فروردین ماه ۱۴۰۲ طی تماس با اورژانس و به دنبال مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در یک منزل مسکونی در روستای سلطان آباد اردبیل بلافاصله آمبولانس های ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: در این حادثه ۵ نفر به دلیل مسمومیت با مونوکسیدکربن پس از انجام اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل منتقل شدند.

مهری با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه تاکنون فوتی نداشته است، تصریح کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی روند افزایشی را در مسمومیت با مونوکسید کربن در بین شهروندان شاهدیم که انتظار می رود مسافران و هموطنان در استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی موارد ایمنی را رعایت کنند.

کد خبر 6064236

دیگر خبرها

  • سعید مهری: طرفدار رئال مادرید هستم و با بارسلونا مشکل دارم / فیلم
  • (ویدیو) پاسخ مهری به شایعه پرداختی اسپانسر استقلال
  • مسمومیت ۵ نفر در اردبیل براثر گاز مونوکسید کربن
  • مسمومیت 5 نفر در اردبیل براثر گاز مونوکسید کربن
  • رنگین کمانی زیبا با قدمت ۱۵ میلیون سال در شمال شرقی تبریز + فیلم
  • ثبت نام ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در سایت شورای ائتلاف
  • ۸ ورزشکار مازندران سهمیه المپیک پاریس را کسب کردند
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: نباید اجازه دهیم از بسیج یک وجهه ترسناک برای مردم درست کنند/ مسئولان و مدیران نظام اسلامی باید در طهارت نفس و در پاک‌دستی برای بقیه الگو باشند/ مراقبت از پاک‌دستی فقط با نظارت فیزیکی بسیج ادارات حاصل نمی‌شود؛ کارهای فرهنگی لازم است
  • مسمومیت ۳ نفر با گاز مونوکسیدکربن در مشگین‌شهر
  • مردمی کردن اقتصاد باید با جدیت دنبال شود