Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند در جلسه کمیسیون مبارزه با کالا و ارز استان بوشهر مبارزه با قاچاق را از اولویت‌های استان بوشهر دانست و با قدردانی از تلاش نیرو‌های عمل کننده افزود: برخورد قاطع با کالا و سوخت قاچاق و قاچاقچیان در اولویت برنامه سازمان‌ها و نیرو‌های مرتبط قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی برخورد با خودرو‌های شوتی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: توقیف خودرو‌های شوتی که حامل کالای قاچاق هستند در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد چراکه این خودرو‌ها جان رانندگان و سرنشینان سایر خودرو‌ها در محور‌های مواصلاتی به خطر انداخته‌اند.

استاندار بوشهر ۱۲ تیرماه سالروز صدور فرمان رهبر معظم انقلاب در مورد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در کنار مبارزه قاطع با قاچاق، باید برنامه‌های فرهنگی و آموزشی برای کاهش معضل قاچاق مورد توجه قرار داشته باشد.

گراوند با تاکید بر تشویق صاحبان خوش‌نام شناور‌های باری در عرصه تجارت دریایی افزود: در کنار برخورد با قاچاقچیان، باید صاحبان شناور‌های خوش نام در راستای ترویج معروف‌ها مورد تشویق و تجلیل قرار بگیرند.

وی با اشاره به مصوبه ترخیص کالای همراه ملوان تحت عنوان ته‌لنجی بیان کرد: در این خصوص ترخیص ۱۰۰ قلم کالا برای رونق فعالیت اقتصادی مرزنشینان و ساحل نشینان به ویژه ملوانان لنج‌های سنتی مورد تصویب قرار گرفت.

استاندار بوشهر با اشاره به اجرایی شدن مصوبه ترخیص ۱۰۰ قلم کالای ته‌لنجی از بنادر و گمرکات استان بوشهر بیان کرد: در این راستا وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص اجرایی شدن این مصوبه و بارگذاری سامانه آن دستورات لازم را صادر کرد.

گراوند با تاکید بر تسریع ترخیص کالا‌ها و تجهیزات مجری طرح پرورش ماهی در قفس تصریح کرد: با توجه به تعیین سهمیه ارزی شرکت مجری پرورش ماهی در قفس، برای شتاب بخشی به اجرای این پروژه لازم است هماهنگی و پیگیری دستگاه‌ها ذیربط انجام شود.

وی، برخورد قاطع با سوخت قاچاق را مورد تاکید قرار داد و گفت: تحویل سوخت به شناور‌ها بر اساس مقررات انجام شود و در تحویل سوخت به شناور‌ها باید نظارت‌ها افزایش یابد.

استاندار بوشهر، ساماندهی ثبت انبار‌ها در سامانه تخصصی را یک ضرورت دانست و بیان کرد: برای جلوگیری از خرید کالای قاچاق در استان به ویژه محصولات غیربهداشتی باید اطلاع رسانی بیشتری صورت بگیرد.

گراوند با اشاره به تشکیل کارگروه اقدام افزود: این کارگروه در راستای تسریع در ترخیص کالا‌ها برای کمک به تولید و اقتصاد تشکیل می‌شود که حضور و شرکت مسئولان و مدیران دستگاه‌های ذیربط در آن ضروری است.

وی از تسریع ترخیص کانتیتر‌های رسوبی در بنادر استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی کانتیتر‌هایی که تا اردیبهشت ماه وارد بندر شده‌اند بدون انتقال ارز و با ثبت سفارش ترخیص می‌شود.

انتهای پیام/م

اجرایی شدن مصوبه ۱۰۰ قلم کالای ملوانی و ته‌لنجی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۰۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۳۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در گیلان همزمان با طرح نوروزی

ایسنا/گیلان مدیرکل صمت گیلان گفت: بازرسان این اداره کل موفق به کشف کالاهای قاچاق به ارزش ۳۶ میلیارد و ۲۹۹ میلیون ریال شدند.

تیمور پورحیدری امروز، ۶ فروردین ماه در گفت وگو با خبرنگاران، با اعلام این خبر، گفت: این اقلام در طول اجرای طرح تشدید نظارت‌ها ویژه ماه مبارک رمضان و عید نوروز که از ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز شده و تاکنون ادامه دارد، کشف شده است.

وی افزود: در طول این مدت ۲۱۳ فقره بازرسی در حوزه قاچاق کالا و ارز صورت پذیرفت که تعداد ۳۶ تخلف محرز و تعداد ۴۲۲۶ قلم کالای قاچاق کشف شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان درخصوص کشف کالاهای دخانی قاچاق نیز تصریح کرد: در این بازرسی‌ها تعداد ۸۲۴۰ نخ سیگار قاچاق به ارزش ۱۸۷ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال کشف شد.

پورحیدری همچنین از کشف ۶۹ دستگاه تلفن همراه قاچاق در استان خبر داد و بیان کرد: این تعداد در طول اجرای طرح نظارتی کشف شد که ارزش ریالی تلفن‌های همراه قاچاق به ارزش ۲۵ میلیارد و ۹۳۲ میلیون و ۳۶۰ هزار ریال بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۲۴۴ مورد اقلام ورزشی به ارزش ریالی چهار میلیارد و ۶۳۴ میلیون و ۴۶۰ هزار ریال کشف شد.

مدیرکل صمت گیلان در پایان با اشاره به اینکه طرح ویژه بازرسی تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: شهروندان در سراسر استان با مشاهده هرگونه تخلف با شماره تماس ۱۲۴ این اداره کل تماس گرفته تا توسط بازرسان در اسرع وقت رسیدگی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ظرفیت ته لنجی برای بهبود معیشت مردم استفاده شود
  • جابه جایی ۴۴۶ هزار تن کالای اساسی از مبدأ بنادر کشور از طریق جاده
  • کشف کالای قاچاق در بروجرد
  • ترخیص قطعی ۱۱ هزار و ۲۳۶ خودرو سواری از گمرکات در سال گذشته
  • ترخیص قطعی ۱۱ هزار و ۲۳۶ خودروی سواری از گمرکات
  • جزئیات واردات ۲۰ قلم کالای اساسی/ترخیص ۳.۸ میلیارد دلار ذرت
  • ترخیص قطعی ۱۱ هزار و ۲۳۶ دستگاه خودرو سواری از گمرکات
  • توجه ویژه به کالای ته‌لنجی و تعاونی مرزنشینان در استان بوشهر
  • ترخیص قطعی ۱۱ هزار و ۲۳۶ دستگاه خودرو سواری از گمرکات کشور در سال ۱۴۰۲
  • کشف بیش از ۳۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در گیلان همزمان با طرح نوروزی