Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مریم بیدخام در بازدید از مرکز توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین که روز شنبه صورت گرفت اظهار داشت: متأسفانه متکدیان چهره شهر را نا زیبا کرده اند و اگر برای آن تدبیر نکنیم شاهد افزایش روز افزون تکدی گری خواهیم بود.

وی بیان کرد: هر چند تکدی گری جرم محسوب می‌شود اما همچنان شاهد تکدی گری افراد زیادی از زنان و مردان ایرانی و غیر ایرانی در شهر قزوین هستیم که مردم هم از روی ترحم و دلسوزی به آنها
کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیدخام افزود: فعالیت متکدیان در شهر باعث ناامنی و آسیب اجتماعی می‌شود لذا انتظار داریم ضمن همکاری نیروی انتظامی، واحد گشت مرکز توسعه خدمات اجتماعی شهرداری نسبت به جمع آوری
متکدیان از معابر، محلات، آرامستان‌ها و سایر مراکز شهر اقدام کرده و آنها را به دستگاه‌های مرتبط معرفی کند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: حمایت، توانمندسازی و اشتغالزایی متکدیان می‌تواند زمینه بازگشت این افراد به میان خانواده را فراهم کرده و مانع بسیاری از آسیب‌های
اجتماعی شد.

وی اضافه کرد: توصیه می‌کنیم کمک‌های مردمی از طریق مراکز و مؤسسات خیریه به متکدیان داده شود زیرا دستگاه‌های حمایتی و سازمان های مردم نهاد خیریه بهتر می‌توانند به نیازمندان واقعی
کمک کنند و بهتر است هرنوع کمک خیرخواهانه از طریق این مراکز به نیازمندان واقعی داده شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین تصریح کرد: از شهروندان انتظار داریم در صورت شناسایی و مشاهده متکدیان در سطح شهر موارد را به کمیته امداد، بهزیستی یا مراکز خیریه اطلاع دهند تا اقدام عملی برای حل مشکل آنها صورت گیرد.

بیدخام اظهار داشت: برای حل مشکل متکدیان و کودکان خیابانی لازم است اطلاع رسانی مناسبی از طریق فضای مجازی، صدا و سیما و رسانه‌ها صورت گیرد تا با فرهنگ سازی بتوانیم اقدام مناسبی در این عرصه انجام دهیم.

بیدخام یادآور شد: سامانه ۱۳۷ برای پاسخگویی افراد در حوزه اقامت افراد بی‌خانمان تعیین شده است و اطلاعات لازم در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
 

کد خبر 4647934

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قزوین تکدی گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۰۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات عمرانی با «مَنقاش» در اصفهان

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اهتمام مدیریت شهری بر آن است که طرح و اجرای یکی از پروژه‌های اصفهان به‌گونه‌ای پیش برود که این میراث فرهنگی حفظ و مورد بهره‌برداری علمی و اجتماعی قرار گیرد، از این‌رو در حال حاضر به جای لودر و بولدوزر، مسیر کاری خود را با «منقاش» پیش می‌برد.

مصطفی نباتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به‌واسطه کشف بقایایی از آثار تاریخی واجد ارزش طی یکی از عملیات‌های عمرانی، شهرداری مدتی است تمام اقدامات خود را متوقف و با همکاری باستان‌شناسان و نظارت میراث مشغول بررسی عمیق و دقیق ابعاد این ظرفیت تاریخی شده است.

وی افزود: گمانه‌زنی‌های اولیه عمر آثار را حداقل به دوران سلجوقی و حتی به دوران ساسانی نیز تخمین زده که برای اتقان کامل، مطالعات تکمیلی و مورد توافق گروه‌های مشاور و ناظر مورد نیاز است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اهتمام مدیریت شهری بر آن است که طرح و اجرای پروژه در ادامه به گونه‌ای پیش برود که این میراث فرهنگی حفظ و مورد بهره‌برداری علمی و اجتماعی قرار گیرد، از این‌رو در حال حاضر به جای لودر و بولدوزر، مسیر کاری خود را با «منقاش» پیش می‌برد.

کد خبر 745609

دیگر خبرها

  • سخت‌گیری لازم برای حفاظت ساختمان‌ها در برابر حریق صورت گیرد
  • مجلس هفته آینده درباره تعطیلی پنجشنبه‌ها تصمیم می‌گیرد
  • روند رشد آسیب‌های اجتماعی در قزوین متوقف شد
  • برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان
  • عملیات عمرانی با «مَنقاش» در اصفهان
  • ۸۰ درصد هزینه گلخانه به صورت تسهیلات در اختیار افراد قرار می گیرد
  • ماجرای خروج کودکان کار اتباع از تهران
  • آشنایی با آموزش طراحی لباس و بازار کار آن
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی
  • پروتزهای بومی مفصل زانو و لگن نیاز مراکز درمانی را تامین می‌کنند