Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علیرضا رضوانی مدیر کل زندانهای استان گلستان طی نشست خبری در جمع اهالی رسانه گلستان ضمن بیان اینکه در تعامل با دانشگاه علوم پزشکی برای نخستین بار در کشور پایگاه سلامت در زندان های گلستان ایجاد شد، اظهار کرد: ریشه کنی بیماری هپاتیت c  نیز برای اولین بار در کل کشور در زندان گرگان اجرایی شد و بیماران مبتلا به این بیماری شناسایی و به صورت رایگان درمان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اجرای طرح هویت ژنتیک زندانیان اشاره کرد و افزود: این امر در جهت شناسایی مجرمین در زمان وقوع جرم صورت میگیرد و با همکاری سازمان پزشکی قانونی انجام شده است.

رضوانی با بیان اینکه زندانیان با توجه به موقیعتی که در آن قرار دارند به مشکلات روحی و روانی مبتلا می شوند، از راه اندازی مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در زندان های گرگان و گنبد خبر داد و گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر در این راستا مبلغ 60 میلیون تومان در اختیار سازمان زندان های گلستان قرار داد.

مدیر کل زندان های استان گلستان تصریح کرد: آموزش های فنی حرفه ای برای اشتغال زندانیان در سال های 97 و 98 صورت پذیرفته است و همچنین کلاسهایی در زمینه اشتغال صنعتی، کشاورزی، هنری برگزار گردید.

وی از برگزاری کارگاه های حصیر بافی، ساخت دوچرخه، تولید زغال، خیاطی، قالی بافی، کیف دوزی، دامپروری، نجاری و صنایع دستی خبر داد و تصریح کرد: در راستای همکاری برخی مدیران صنعتی در رابطه با اشتغال زندانیان دارای شرایط ، در حال حاضر برخی از این افراد در واحد های صنعتی مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال 97 ، 2083 نفر از زندانیان آموزش دیده و گواهینامه فنی حرفه ایی دریافت کرده اند، افزود: 652 نفر از این تعداد نیز وارد محیط کار شدند.

رضوانی ادامه داد: در سه ماهه اول سال  98 نیز، 208 نفر آموزش دیده اند و455 نفر در کارگاه های اداره زندان ها مشغول به فعالیت در بنگاه های اقتصادی زندان ها همراه با پرداخت دستمزد هستند.

وی به خدمات اجتماعی اداره زندان ها اشاره کرد و خاطر نشان کرد: خدمات مددکاری و بازدید از خانواده های مددجویان، اردوهای زیارتی و تفریحی، ملاقات حضوری با خانواده زندانیان، برگزاری دوره های کاهش آسیب های اجتماعی برای خانواده های زندانیان از جمله این خدمات است.

وی با اشاره به اینکه حمایت از بزه دیدگان در اختیار سازمان زندان ها نمی باشد، اذعان داشت: سازمان زندان ها از طریق ستاد مردمی دیه استان این امر را ترویج میدهد.

مدیر کل زندان های استان با تاکید بر اینکه شرح وظایف ستاد دیه منحصرا مخصوص زندانیان جرائم غیر عمد و محکومین مالی است، اظهار کرد: در سال 97 تعداد 182 نفر محکوم مالی و مرتکبین جرائم غیر عمد از زندان آزاد شدند.

وی همچنین بیان داشت: از سال 1389 که ستاد دیه استان تاسیس شده است تعداد2080 نفر و در ستا 97 تعداد128 نفر نیز از طریق کمک های جمع آوری شده در برنامه ماه عسل از زندان های استان آزاد شدند.

وی یاداور شد: بیش از 80 درصد از محکومین از گذشت و ایثار شکات برخوردار میشوند و گلستان رتبه اول کشور را در این زمینه دازد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان گلستان جرم درمان زندان ژنتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۰۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواضع بن‌غفیر باردیگرخبرسازشد/اعدام زندانیان فلسطینی به‌بهانه جا!

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر تندرو کابینه رژیم صهیونیستی در اظهاراتی ضد انسانی در توییتی در شبکه اجتماعی ایکس روز چهارشنبه به بهانه ازدحام و شمار بالای اسرای فلسطینی در زندان‌های این رژیم در راه‌حلی ضد بشری از کابینه خواست تا به عنوان «راه حل» فلسطینیان با سابقه آنچه «مخرب» خواند، حکم اعدام صادر شود.

«ایتامار بن غفیر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در جدیدترین اظهارنظر جنجالی خود با اشاره به کمبود فضای زندان‌ها و بازداشتگاه‌های رژیم به دلیل کثرت افراد زندانی و بازداشت شده، خواستار اجرای حکم اعدام برای مجرمان امنیتی شد.

توییت جنجالی وزیر تندرو صهیونیستی پس از آن صورت گرفت که کابینه این رژیم با پیشنهاد بن غفیر مبنی بر ساخت هزار اقامتگاه زندان در اراضی اشغالی موافقت کرد.

اظهارات غیرانسانی و ناقض حقوق بشری بن گویر در راستای دور جدید اقدامات و تجاوزگری صهیونیست‌ها ضد ساکنان فلسطینی در کرانه باختری همزمان با نگرانی این رژیم از وقوع تهدیدات بی‌سابقه علیه این رژیم در پی جنایات این رژیم در باریکه و خشونت صهیونیست‌ها در کرانه صورت می‌گیرد.

گفتنی است که دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه روز چهارشنبه اعلام کرد که ارتش اسرائیل از زمان آغاز تجاوز نظامی در نوار غزه از بیش از ۶ ماه پیش تا اکنون، بیش از ۵۰۰۰ فلسطینی را دستگیر و بازداشت کرده است.

کد خبر 6081602

دیگر خبرها

  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد!
  • مواضع بن‌غفیر باردیگرخبرسازشد/اعدام زندانیان فلسطینی به‌بهانه جا!
  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • قهرمان کوراش جهان مدال خود را برای آزادی زندانیان اسفراین اهدا کرد
  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • بازداشت ۳۰۰۰ فلسطینی از زمان آغاز جنگ غزه
  • ۷ هزار و ۵۵۲ رای جایگزین حبس در کرمان صادر شده است