Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان فرمول «راز سلامتی» انسان را در «حذف نمک»، «کنترل وزن»، «خوردن میوه و سبزی»، «تحرک» و «پرهیز از سیگار و الکل» عنوان کرد و از مردم خواست تا با توجه به این مسائل، سلامت بدن خود را حفظ کنند.به گزارش بلاغ،سراج‌الدین عارف‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار در گرگان اظهار کرد: فشار خون بالا به عنوان مرگ خاموش است، افرادی دچار این عارضه هستند اما از بیماری خود اطلاعی ندارند، لازم است افراد بالای 30 سال نسبت به کنترل فشارخون اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه افراد دارای فشارخون بالای 14 باید از دارو استفاده کنند بر لزوم تحرک، ورزش به عنوان مهمترین فاکتور در ارتقاء و تقویت سلامت بدن تاکید و تصریح کرد: پرخوری و عدم تحرک کافی به سلامت بدن آسیب وارد می‌کند، بیش از 60 درصد مردم تحرک لازم را ندارند که این مهم عامل هشدار و خطر است.  

* فشارخون بالا علت اصلی سکته‌های مغزی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه علت اصلی سکته‌های مغزی در فشارخون بالاست، افزود: سامانه ناب نشان داد که 19 درصد از افراد بالای 30 سال در استان گلستان دچار فشار خون بالا هستند.

عارف‌نیا از افراد در سنین بالا خواست تا نسبت به کنترل فشار خون خود اهمیت بیشتری قائل شوند و ابراز کرد: فشار خون تابع سن افراد است و هر چه سن بالا باشد عامل ابتلاء به فشار خون افزایش پیدا می‌کند.

وی سبک زندگی و تغذیه سالم را در میزان تندستی و حفظ سلامت افراد مهم دانست و گفت: علت ابتلای اکثر افراد به فشار خون بالا در کم‌توجهی به سبک زندگی است.

به گفته عارف‌نیا، بیماری قلب و عروق که یکی از عوامل مرگ و میر در استان است علت اصلی آن در فشار خون بالاست، مردم باید هشدارهای پزشکی را جدی بگیرند و نسبت به کنترل سلامت خود کوتاهی نداشته باشند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۱۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمود شهامت در آئین تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید بیمارستان شهید جلیل یاسوج افزود: روزانه ۳ نفر در استان به شکل میانگین به سرطان مبتلا می‌شود. وی ادامه داد: تغذیه، محوری‌ترین مسئله در بحث سرطان است. شهامت با تاکید بر نظارت بر تولید محصولات غذایی، گفت: مواد غذایی که به عنوان ضد سرطان و آنتی اکسیدان مطرح است، خود عامل سرطان است. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: چرا در بخش سلامت فقط دانشگاه علوم پزشکی محور است و باید دید نقش سایر بخش‌ها و دستگاه‌ها به چه شکل است؟ شهامت تصریح کرد: نقش جهاد کشاورزی ما و بخش‌های متولی در سلامت غذایی چگونه است؟. شهامت خواستار تشکیل کارگروهی در محور سلامت شد و ادامه داد: کمبود این کارگروه در استان احساس می‌شود. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان خاطرنشان کرد: در بحث مطالبات بیمه‌ای باید اقدامات مطلوب و مناسبی شکل بگیرد و مشکلات و موانع برطرف شود. شهامت با اشاره به تلاش برای رفع مشکلات معوقات کارکنان بیمارستان‌ها، گفت: در بخش کارانه‌ها و معوقات بروزرسانی از مواردی است که هدفگذاری شد.

دیگر خبرها

  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان
  • افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان
  • اجرای طرح توانمند سازی مردم شهر جغتای مقابل بیماری فشارخون
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی
  • کنترل و مهار پشه آئدس در گیلان
  • نواختن زنگ سلامت در مدرسه دخترانه رشت
  • سلامتی و خوشبختی خانواده‌ها در دست اعضای یک جامعه است
  • تکمیل بیش از ۸۰ درصد زیرساخت‌های بهداشتی در خوزستان
  • ایثارگران حوزه سلامت اجر و ثواب شهدا را دارند