Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نیرو‌های ارتش سوریه ضمن آمادگی برای اجرای مرحله جدیدی از عملیات نظامی در شمال غرب استان حماه موفق شدند که پایگاه تروریست‌ها را در غرب استان حلب منهدم کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ در آستانه آغاز دور جدید عملیات علیه تروریست‌ها در شمال غرب استان حماه، نیروی هوایی ارتش سوریه و جنگنده‌های روسیه با هدف تضعیف خطوط دفاعی عناصر تروریستی، عملیات خود را در این مناطق آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش منابع نظامی، نیروی هوایی سویه با پشتیبانی جنگنده‌های روسیه مواضع تروریست‌ها را در حماه و ادلب شامل شهر‌های «کفر زیتا»، «هیش»، «الهبیط»، «مدایه» و «رکایه» هدف قرار داده‌اند.

منابع نظامی می‌گویند که ارتش سوریه قصد دارد تا ارتفاعات «تل ملح» را بار دیگر هدف حملات خود قرار دهد.

در همین حال نیرو‌های یگان چهارم ارتش سوریه پس از پایان یافتن عملیات در شمال استان «لاذقیه»، این استان را ترک کرده و در شمال غرب استان حماه مستقر شده‌اند.

بر اساس این گزارش بخش عمده‌ای از نیرو‌های یگان چهارم در جبهه «کفر نبوده» مستقر شده‌اند.

پایگاه المصدر اعلام کرد که ارتش سوریه روز جمعه در غرب استان حلب عملیاتی انجام داده و پایگاه تروریست‌ها در این منطقه را هدف قرار داده است.

نیروی هوایی ارتش سوریه در این عملیات، پایگاه متعلق به تروریست‌های «تحریرالشام» را در نزدیکی شهر «مهندسین» هدف قرار داده است.

در پی این عملیات، عناصر تروریستی متحمل خساراتی شدند و بخشی از تجهیزات نظامی آن‌ها منهدم شده است.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ارتش سوریه تحولات سوریه سوریه حلب حماه ارتش سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۱۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه

پس از حمله پهپادی به مقر فرماندهی حشدالشعبی در پایگاه کالسو در غرب سوریه و ادعای آمریکا در عدم قبول مسئولیت این تجاوز، به فاصله کمتر از ۲۴ ساعت، دو پایگاه اشغالگران آمریکایی در خراب الجیر و میدان نفتی العمر در شرق سوریه هدف حملات قرار گرفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، پس از دو ماه آرامش در جبهه های شرق سوریه، مقر فرماندهی حشدالشعبی در پایگاه کالسو در غرب عراق هدف حملاتی قرار گرفت که آمریکا مدعی شد مسئولیتی در این تجاوز نداشته است.

 

.

 

پس از این اقدام، دو پایگاه نظامی آمریکا در خراب الجیر در شمال شرقی شهر حسکه و میدان نفتی العمر در شرق دیرالزور هدف حملات پهپادی و موشکی قرار گرفتند که علی رغم شایعات مطرح شده در ساعات نخست این عملیات، با بیانیه کتائب حزب الله عراق همراه شد که هرگونه مسئولیت در این عملیات را رد کرد.

به رغم هشدار های امنیتی نیروهای آمریکایی، گزارش های منابع تسنیم حاکی از آن است که یکی از موشک ها به مجاورت نقطه پدافندی و سالن اجتماعات داخل پایگاه آمریکا در میدان العمر اصابت کرده است.

«حسن العجیلی»؛ روزنامه نگار سوری در تشریح جزئیات حملات پهپادی و موشکی به دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه به خبرنگار تسنیم در حلب گفت: در جریان این حمله پایگاه العمر با چهار موشک و یک پهپاد و پایگاه خراب الجیر با سه موشک و سه پهپاد به اختلاف یک ساعت هدف حمله قرار گرفتند.

پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت

 

حملات علیه پایگاه های آمریکایی در شرق سوریه پس از تجاوز به مقر فرماندهی در پایگاه کالسو نشانگر رد و بدل شدن پیام های غیر مستقیم میان طرف های درگیر در این جبهه است که هیچ حمله ای به پایگاه های مقاومت اسلامی عراق و سوریه بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • هجمه مسئولان صهیونیست ضد گالانت درباره وضعیت جبهه شمال
  • درگیری دوباره در اردوگاه تروریست‌های سوری
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • ۸ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه منهدم شدند
  • ۳ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «ورونژ» روسیه سرنگون شدند
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • حمله پهپادی حزب الله به ۲ پایگاه نظامی ارتش اسرائیل
  • ۲۰۰ روز پس از طوفان‌الاقصی/ درگیری‌های شدید در شمال غزه و حملات توپخانه‌ای به جنوب و مرکز