Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا یزدی رئیس ستاد اجرایی مراسم تشییع پیکرهای ۱۵۰ شهید دوران دفاع‌مقدس امروز صبح با اعلام این خبر در یک نشست خبری که در ساختمان ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد، گفت: از این تعداد ۱۱۶ شهید گمنام و ۳۴ شهید شناسایی شده هستند.

وی یادآور ش د: مراسم وداع با این شهیدان، چهارشنبه پنجم تیر در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم تشییع شهدا نیز پنج‌شنبه ۶ تیر از ساعت ۹ با سخنرانی حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضائیه از مقابل دانشگاه تهران به سمت معراج‌الشهدا تهران برگزار خواهد شد.

سردار یزدی اعلام کرد: استان‌های اصفهان، قم، مرکزی، اردبیل، قزوین، گیلان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، هرمزگان، تهران، خوزستان، بوشهر، سمنان، میزبان شهیدان خواهند بود.

شهدای تازه تفحص شده متعلق به عملیات‌های کربلای ۵، والفجر ۸، رمضان، محرم، مسلم بن عقیل، والفجر یک در فکه، تک دشمن در زبیدات، والفجر ۲ در پنجوین و تک دشمن در عملیات بیت‌المقدس است.

به گفته وی، در چهار استان فقط شهدای استان شهدای گمنام تشییع خواهند شد. در هفت استان نیز شهیدان شناسایی شده متعلق این استان‌ها مراسم تشییع را برگزار خواهند کرد. در ۱۰ استان نیز شهدای گمنام و شناسایی شده مراسم استقبال از شهیدان را برگزار خواهند کرد. در این بین ۴ شهید متعلق به تهران نیز شناسایی شده‌اند.

سردار یزدی اظهار کرد: در استان‌های سمنان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و تهران شهدای گمنام و شهدای شناسایی تشییع می‌شوند. همچنین در استان‌های خراسان رضوی، فارس، بوشهر، گیلان، قزوین و خوزستان نیز شهدای شناسایی شده تشییع خواهند شد. در استان‌های مرکزی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، اردبیل، هرمزگان و قم نیز شهدای گمنام تشیی ع خواهند شد. در استان‌هایی که شهدای شناسایی شده وجود دارد، ممکن است در یک بخش یا روستا شهدا تشییع شوند؛ البته در مرکز استان نیز اقداماتی انجام خواهد شد.

به گفته وی، پیکرهای شهدایی که هویت‌شان شناسایی شده است، هفته آینده در سراسر کشور جهت تشییع و خاکسپاری به خانواده‌هایشان تحویل داده خواهند شد. برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری شهدای استانی نیز بر عهده استان خودشان است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۱۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاتل سریالی ۱۶ مرد معتاد بعد از ۲۸ سال آزاد شد

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه اعتماد، اکثر قربانیان این قاتل سریالی مردان معتاد ناشناس بودند، چون او قربانیان خود را پس از قتل آتش زده بود تا هویت آن‌ها و راز جنایت‌هایش مخفی بماند. اما با این وجود سه نفر از قربانیان او شناسایی شدند و اولیای‌دم هر سه نفر درخواست قصاص را مطرح کردند.

دستگیری این قاتل سریالی در سال ۷۵ زمانی در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت که گزارش‌هایی در مورد کشف اجساد سوخته در اطراف شهریار به پلیس آگاهی رسید.

در پی کشف اجساد سوخته که شرایط مشابهی داشتند تحقیقات برای شناسایی هویت قربانیان آغاز شد. در نهایت با توجه به شکایت‌های طرح شده و بررسی پرونده افرادی که مفقود شدن‌شان گزارش شده بود ماموران موفق به کشف هویت سه نفر از ۱۶ جسد مجهول الهویه شدند، اما شناسایی سه قربانی هم به کشف هویت قاتل کمکی نکرد. تا اینکه خانواده یکی از قربانیان با مراجعه به پلیس از شناسایی فردی خبر دادند که ساعت پدرشان را در دست داشت. از آنجایی که پدر این خانواده نیز مفقود شده بود و تحقیقات جای تردیدی باقی نمی‌گذاشت که او یکی از قربانیان قاتل سریالی مردان معتاد است، مردی که ساعت قربانی را به دست داشت به عنوان تنها مظنون پرونده شناسایی و دستگیر شد.

در این قتل‌های سریالی مردان معتاد با ضربات چاقو به قتل رسیده و جسد سوخته‌شان در اطراف شهریار پیدا شده بود. مظنون بازداشت شده ارتباط با پرونده‌های قتل را انکار می‌کرد. این در حالی بود که تعداد ۱۶ مرد کشته شده که مشخص بود به طور سریالی به قتل رسیده‌اند هرگز به عدد ۱۷ نرسید و این مهمترین دلیل برای انتساب قتل‌ها به مظنون بازداشت‌شده، بود.

در تحقیقات جنایی بعدی اولیای‌دم سه نفری که هویتشان شناسایی شده بود و اعلام فقدانی کرده بودند در خواست قصاص را مطرح کردند. با این وجود مرد مظنون که با ادامه تحقیقات و مدارک بدست آمده به متهم پرونده تبدیل شده بود همچنان در بازداشت منکر انجام قتل‌ها بود.

در نهایت با وجود انکار متهم، پرونده پس از تکمیل تحقیقات به دادگاه رفت و متهم به قصاص محکوم شد. در تمام این مدت نیز قتل دیگری انجام نشد. در نهایت این محکوم به قصاص سال ۹۶ پای چوبه دار رفت، اما از آنجایی که تنها هویت سه قربانی شناسایی شده بود و از بین شاکیان، اولیای‌دم یکی از آن‌ها در حیاط زندان و برای اجرای حکم مراجعه کرده بود، مسولان واحد صلح سازش با جلب نظر آن‌ها موفق شدند گذشت آن‌ها از اجرای حکم را دریافت و ضمیمه پرونده کنند. اولیای دمی که رضایت داده و از قصاص گذشت کرده بودند در ازای این کار دیه دریافت کردند. به این ترتیب، چون این محکوم به قصاص شاکی خصوصی دیگری نداشت و اجرای حکم قصاص منوط به درخواست شاکی خصوصی است این متهم به سلول خود در زندان بازگشت تا مانند سال‌های قبل بلاتکلیف باقی بماند.

از طرفی دیگر اولیای دم ۱۳ قربانی همچنان شناسایی نشده بودند و چ دو خانواده شناسایی شده دیگر نیز پیگیر پرونده و اجرای حکم قصاص نبودند.

سرانجام به دلیل بلاتکلیف ماندن این محکوم به قصاص و با توجه به ماده ۴۳۹ قانون مجازات او که از سال ۱۳۷۵ تا امروز ۲۸ سال را در زندان سپری کرده بود با پرداخت وثیقه آزاد شد.

دیگر خبرها

  • مشارکت فرمانداران در کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران
  • مراسم یادبود ۱۱۶ شهید امدادگر استان سمنان برگزار می‌شود
  • تشییع پیکر پدر ۳ شهید دفاع مقدس در حرم مطهر رضوی
  • بزرگداشت شهید حسین انتظاریان اردکانی در عقدا
  • دیدار مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی با خانواده‌های شهدای فاطمیون
  • مراسم بزرگداشت شهدای حمله تروریستی اسرائیل به کنسولی ایران در دمشق
  • قاتل سریالی ۱۶ مرد معتاد بعد از ۲۸ سال آزاد شد
  • قاتل سریالی بعد از ۲۸ سال آزاد شد
  • کنگره ملی سرداران و ۱۲ هزار شهید استان تهران سوم خرداد برگزار می‌شود
  • فردا؛تشییع و خاکسپاری پیکر جانباز شیمیایی در خرم آباد