Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فرشید علیزاده روز شنبه در جمع معلمان تربیت بدنی شرکت کننده در این کوه پیمانی با اشاره به شعار امسال سازمان ملل در رابطه با مواد مخدر اظهار داشت: شعار امسال جهانی، ابتدا گوش کن است زیرا دوران نوجوانی دوره‌ی بسیار خطرناکی برای شروع مواد مخدر است.

وی بیان داشت: وقتی صحبت از نسل بعدی می‌شود پیشگیری بهتر از درمان است چون با گوش دادن به نیازهای نوجوانان می‌توانیم پیشگیری کنیم تا نوجوانان بتوانند ظرفیت استعدادی خود را بیشتر بشناسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: امروزه استعمال مواد مخدر به یکی از چالش‌های مهم سلامت عمومی تبدیل شده است که همه جوامع با آن رو به رو هستند.

وی تصریح کرد: اعتیاد به مواد مخدر به عنوان جدی ترین مساله اجتماعی است که بطور جدی باید با آن مبارزه کرد تا گروه سنی جامعه هدف در جامعه سالم بمانند و سالم زندگی کنند.

علیزاده اضافه کرد: آموزش مهمترین مسئله در پیشگیری از استعمال مواد مخدر است لذا یکی از شیوه‌های مهم پیشگیری از اعتیاد، آگاه کردن گروه‌های مختلف مردم از طریق آموزشی نسبت به خطرات مصرف مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه در ایام سال تحصیلی کلاس‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله خطرات و مضرات مصرف مواد مخدر در مدارس البرز تشکیل می‌شود، افزود: آموزش مهارت‌های زندگی و همت برای گنجاندن برنامه ورزشی در لیست فعالیت‌های روزانه از نکات مهمی است که باید به آن از سوی مدارس و خانواده‌ها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی در ادامه به نقش مهم و کلیدی خانواده‌ها در پیشگیری از اعتیاد فرزندانشان پرداخت و عنوان کرد: شعار امسال هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر ابتدا گوش کن می‌باشد زیرا گوش کردن به کودکان و نوجوانان کمک به رشد سالم و ایمن آنها می‌کند و تعامل و همدلی با فرزندان را برای آنها رقم می‌زند.

وی از خانواده‌ها درخواست کرد به فرزندانشان محبت ورزند تا آنها به سمت اعتیاد و دوستان ناباب کشانده نشوند چون آثار مخرب و غیرقابل جبرانی برای خانواده‌ها و جامعه به دنبال دارد.

وی به نقش ورزش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بویژه معضل مواد مخدر اشاره کرد و افزود: همواره در ‏صدد توسعه ورزش‌های همگانی در سطح استان هستیم تا مثل ورزش‌های قهرمانی علاقه مندانی در همان حد و ‏اندازه در ورزش‌های همگانی جذب کنیم چون معتقدیم که این امر کمک شایانی به ارتقا سلامت جامعه و کاهش آسیب‌های ‏اجتماعی به خصوص پدیده شوم مواد مخدر خواهد داشت. ‏

در همایش کوه پیمایی البرز، ۱۸۰ معلم تربیت بدنی خواهر و برادر استان در دو روز جداگانه شرکت کردند.

استان البرز ۴۶۰ هزار دانش آموز دارد.

۲۸۱۹/۶۹۹۳

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۱۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران

عکاس: زهرا فراست

دیگر خبرها

  • کشف ۱۹۰ کیلوگرم تریاک در فسا
  • فوت ۹۱ نفر بخاطر مواد مخدر در مازندران
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر
  • نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر
  • هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • هدف گذاری ستاد مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیری باشد
  • کشف 3 تن مواد مخدر در یک ماه گذشته
  • کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران