Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران محمد تقی زاده، با بیان اینکه بیش از سه هزار و ۲۰۰ هکتار بافت فرسوده در شهر تهران وجود دارد، افزود: مقوله بازآفرینی، مشتمل بر فرایندی توسعه‌ای و یکی از راهبردهای اصلی دولت است و در مجموعه پایتخت، همه امکانات و ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف را بسیج می‌کنیم تا این فرآیند براساس تکالیف برنامه ششم عملیاتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اعضای این کمیته باید به شکل میدانی و عملیاتی در سطح محلات و با حضور شهرداری‌های مناطق حضور پیداکنند.

تقی زاده با بیان اینکه اگر خواستار تسریع در بازآفرینی بافت‌های فرسوده در شهر تهران هستیم، ابتدا باید مشکل اسناد قولنامه‌ای سرانه‌ها را مرتفع کنیم تصریح کرد: ارائه خدماتی نظیر، انشعابات آب، فاضلاب و گاز و نیز، جابجایی تیرهای برق در کمیته زیرساختی بازآفرینی، نیازمند حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط در جلسات این کمیته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: اسناد قولنامه‌ای در محلات بافت‌های فرسوده تقریباً یکی از مشکلات مشترک تمامی محلات است که با فهم این مشکل در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، مصوب شد که با محوریت معاون عمرانی در خصوص رفع مشکل املاک قولنامه‌ای با اولویت این املاک در بافت‌های فرسوده پیگیری‌های لازم صورت بگیرد.

تقی‌زاده با بیان اینکه در بازآفرینی بافت‌های فرسوده در شهر تهران، منطقه ۹ باید با اولویت اصلی نسبت به سایر محلات در دستور کار قرار بگیرد افزود: نیازمند تدوین برنامه عملیاتی مبتنی بر ظرفیت و امکانات دستگاه‌های اجرایی در کمیته زیرساختی بازآفرینی کلانشهر تهران هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در تعیین اولویت‌های کمیته زیرساخت بازآفرینی، حتماً از نمایندگان دستگاه‌های ذیربط دعوت می‌کنیم و این تصمیمات، نباید پشت درهای بسته و بدون اطلاع دستگاه‌ها از تکالیف خود، اتخاذ شوند.‌

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: بازآفرینی بافت فرسوده در شهر تهران به واسطه الگو بودن این شهر در کشور بسیار حائز اهمیت است و این اقدام می‌تواند نمونه خوبی برای تعمیم به سایر کلانشهرهای کشور باشد.
تهرام/‏۳۰۳۶/‏/‏۶۱۳۹

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۲۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۲۲۴ پروانه ساختمانی در منطقه ۲ شهر قم

مدیر منطقه ۲ شهرداری قم از صدور ۲۲۴ پروانه ساختمانی به مساحت ۵۰ هزار و ۶۴۴ متر مربع در سال گذشته خبر داد.

سید رضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به صدور پروانه ساختمانی در منطقه دو شهر قم، اظهار کرد: وضعیت صدور پروانه در سال ۱۴۰۲ با توجه به تراکم بالای جمعیتی که در این منطقه داریم آمار خوبی است، اما یک مشکل اساسی در این موضوع نوع اسناد مالکیت است.

وی افزود: در این منطقه نوع اسناد بیشتر مشاعی است و معارضانی برای بعضی زمین‌ها به وجود می‌آید که این موضوع حجم مسئولیت حقوق در حوزه پروانه ساختمانی را افزایش می‌دهد.

مدیر منطقه دو شهرداری قم خاطرنشان کرد: به طور کلی روند صدور پروانه ساختمانی در این منطقه به دلیل سختی کنترل اسناد و مدارک بار سنگینی برای مدیریت منطقه دارد، اما سال ۱۴۰۲ با وجود همه مشکلات ۲۲۴ فقره صدور پروانه و در مجموع طی ۱۲ ماه گذشته مساحت صدور پروانه ساختمانی ۵۰ هزار و ۶۴۴ متر مربع بوده است.

حسینی اضافه کرد: از این میان ۸۲۴ واحد مسکونی، ۱۱۱ واحد تجاری، ۲۴ واحد آموزشی و در مجموع ۲۲۴ مورد پروانه برای ۶۵۶ سقف صادر شد و بیشترین آمار صدور پروانه ما در آذر، دی، بهمن و اسفند بود.

اقبال خوب مردم منطقه دو برای بازسازی بافت فرسوده

وی تصریح کرد: در بحث بافت فرسوده با توجه به امتیازات و تشویق‌هایی که هست اقبال خوبی برای بازسازی این بافت وجود دارد و در حال انجام است؛ ما به دنبال افزایش تملک‌های خدماتی مثل فضای سبز هستیم و یکسری اقدامات در حوزه تسهیلگری بافت فرسوده را شروع کردیم و امیدواریم بتوانیم نتایج خوبی در این حوزه داشته باشیم.

مدیر منطقه دو شهرداری قم با اشاره به اینکه مهمترین اقدام منطقه دو در بحث بافت فرسوده تملک فضای سبز است، گفت: از اقدامات خوبی که می‌توان انجام داد این است که پلاک‌های ریزدانه که در بافت فرسوده است با اعمال امتیاز و تشویق‌ها مردم تجمیع شود و شوارع به سطح استاندارد برسد تا خودشان بهتر استفاده کنند.

کد خبر 743753

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم نامه بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و بهسازی و نوسازی بافت تاریخی بیرجند
  • برگزاری اولین جلسه ستاد بازآفرینی شهری لرستان
  • رونق ساخت و ساز در محلات با بافت فرسوده و ناپایدار تهران
  • اجرای طرح و برنامه‌های محله دوستدار کودک
  • تأکید استاندار لرستان بر تسریع در اجرای طرح ملی مسکن
  • اجرای ۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ ​
  • نوسازی ۲۰۰ هزار واحد فرسوده در کشور تا پایان سال با مشارکت‌های مردمی
  • ۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ اجرا می‌شود
  • صدور ۲۲۴ پروانه ساختمانی در منطقه ۲ شهر قم
  • خطر زلزله بیخ گوش پایتخت