Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: امروز حل مشکلات اقتصادی و مقابله با ولنگاری و بی‌بند و باری در حقیقت ۲ مطالبه اساسی مردم از مسئولان است. ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

رستگار: به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی  امروز در همایش ائمه جمعه استان گیلان در رشت اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات و سخنرانی‌های خود بارها و بارها به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه ائمه جمعه مبلغان آئین دین خدا و اسلام در جامعه هستند خاطرنشان کرد: نماز و عبادات دیگر در سایه امر به معروف و نهی از منکر قرار دارند و خوشبختانه امروز جرقه احیاء این فریضه الهی در استان گیلان زده شده است.

 آیت‌الله فلاحتی به مورد هدف قرار گرفتن ائمه جمعه در مقابل کسانی که حکومت مبتنی بر اسلام را نمی‌خواهند ابراز داشت: خداوند برای ملت‌هایی که توفیق تشکیل حکومت اسلامی داشته باشند وظیفه انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر را نیز قرار داده است.

امام جمعه رشت خواستار برخورد قاطعانه با مفسدان اقتصادی شدامام جمعه رشت: رهبر معظم انقلاب قاطعانه در برابر تمام قدرت‌های پوشالی جهان ایستادند

امام جمعه رشت با بیان اینکه نماز و عبادت‌های دیگر در سایه امر به معروف و نهی از منکر است تصریح کرد: با توجه به بیانات و سخنان گرانبهای امام علی(ع) بنابراین امر به معروف و نهی از منکر از تمام واجبات الهی حتی از جهاد هم بالاتر است.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با اشاره به اینکه زیربنای جامعه اسلامی در حقیقت توجه به معارف دین خدا و فرهنگ اسلامی است افزود: توجه به اقتصاد و معیشت مردم خوب است اما توجه به معارف دین خدا جزء زیربنای جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به ضرورت احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار داشت: امروز عملیاتی‌کردن فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر پس از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار حیاتی است و این فریضه الهی همواره در رأس فرامین تمام انبیاء الهی قرار داشت.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان به ولنگاری در جامعه و تبعیت برخی افراد از این وضعیت اشاره کرد و ابراز داشت: فضیلت جهاد در برابر فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر همانند قطره‌ای در برابر دریا است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به فراموش شدن فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در ایران پس از جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: اگر متولیان امر در روزهای پس از جنگ تحمیلی در راستای انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر تلاش می‌کردند اکنون شاهد ولنگاری در جامعه نبودیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر فقط برخورد با بی‌حجابی و بدحجابی نیست اما اکنون باید روی این موضوع به شکل جدی کار شود افزود: امروز برطرف‌کردن مشکلات اقتصادی و مقابله با ولنگاری و بی‌بند و باری در حقیقت 2 مطالبه اساسی مردم از مسئولان است.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان خاطرنشان کرد: تمام مسئولان دولتی طالب این موضوع هستند که ولنگاری‌ها در جامعه اسلامی باید برطرف شود و امر به معروف و نهی از منکر به اجرا درآید اما در روش‌های آن حرف دارند.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر را همان طور که نماز و روزه همگانی است، همگانی کنید ابراز داشت: این فریضه الهی باید در جامعه اسلامی ما همگانی شود تا هر فردی که منکری را مشاهده کرد بتواند به راحتی و با شجاعت تذکر دهد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه رفتار و گفتار عالمان دین برای مردم الگو است تصریح کرد: امروز مطالبه مردم در راستای تحقق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه است بنابراین امر به معروف و نهی از منکر باید عالمانه، هوشمندانه، مدبرانه و دلسوزانه انجام و عملی شود.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به ضرورت و اهمیت اجتماع ماهانه آمران به معروف و ناهیان از منکر در گیلان خاطرنشان کرد:  ائمه جمعه کشور از احیاء ستاد امر به معروف و نهی از منکر در گیلان خوشحال شدند ضمن اینکه فضای خوب و عطرآگین از احیاء این فریضه الهی در استان ایجاد شده است.

امام جمعه رشت با تأکید بر اینکه جلوی تضعیف یا به فراموشی سپردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر را خواهیم گرفت و اجازه نمی‌دهیم این فریضه الهی به فراموشی سپرده شود عنوان کرد: فرهنگ عفاف و حجاب باید در سایه امر به معروف و نهی از منکر در گیلان عملی شود.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان به مسئولیت عالمان دین در تربیت انسان‌ها اشاره کرد و افزود: احکام الهی باید بین بندگان خدا عملیاتی شود و امروز  افرادی به عنوان مانکن، ابزار دشمن و عامل بی‌بند و باری در جامعه هستند اما تمام مردم اینگونه نیستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان به اقدامات خوب انجام شده در مسائل اقتصادی استان گیلان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه 400 میلیارد تومان برای برطرف‌سازی مشکلات پسماند استان گیلان اختصاص داده شده است

آیت‌الله فلاحتی خاطرنشان کرد: جوانان ما تشنه محبت هستند و باید به آنان احترام گذاشته شود تصریح کرد: بیان پیام‌های بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه توسط ائمه جمعه در استان گیلان بسیار تأثیرگذار و اهمیت دارد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه گفتار و بیانات رهبر معظم انقلاب نهج‌البلاغه انقلاب اسلامی است عنوان کرد: خطبه‌های نمازجمعه در سطح استان گیلان باید پر محتوا باشد، بنابراین با کوتاه کردن این خطبه‌ها و افزایش محتوای مهم به آن، میزان استقبال مردم به آن افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ن

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۲۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد

محمدحسین طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف گفت: بسیاری از فیلم‌های درگیری هنجارشکنان حجاب که اخیراً در فضای مجازی پخش می‌شود قدیمی است و دارند به اسم درگیری‌های امسال بازنشر می‌کنند.

به گزارش فارس؛ محمدحسین طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر درباره «طرح نور» گفت: اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به دستور رئیس جمهور، ستاد عفاف و حجاب به ریاست احمد وحیدی وزیر کشور تشکیل شد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کنار دیگر نهاد‌ها یکی از اعضای این ستاد است. مسؤلیت‌های ستاد ما در حوزه حجاب بعد از تأسیس ستاد عفاف و حجاب به این نهاد واگذار شد و تا الان درخواستی از سوی این نهاد برای ورود ما به طرح نور صورت نگرفته است.

وی افزود: ضابطین ستاد امر به معروف و نهی از منکر مردمی و جهادی هستند. اگر ستاد عفاف و حجاب از ما درخواست نیرو کند تشکل‌های مردمی و ضابطین ما آماده همکاری هستند. ستاد امر به معروف و نهی از منکر فعالیت فرهنگی و آموزشی دارد، اما در طرح نور کار امنیتی است و فراجا مستقیما با این طرح سر و کار دارد، اما من یک درخواستی کرده‌ام آن هم این است که اگر کسی دستگیر شد با او برخورد قهری نشود بلکه این افراد را به ستاد امر به معروف و نهی از منکر معرفی کنند تا ما با آموزش‌های مجازی و کار فرهنگی کار را پیش ببریم.

طاهری آکردی بیان کرد: این تفکری که برخی از مردم دارند که ستاد امر به معروف کارش بگیر و ببند است، غلط است. وظیفه ستاد ما فقط محدود به حوزه عفاف و حجاب نیست بلکه ما مطالبه‌گری از دولت، نظارت مردم بر مردم و نظارت مردم بر دولت را نیز در وظایفمان داریم. فرمانده و نهاد بالادستی در حوزه عفاف و حجاب ستاد عفاف و حجاب است البته کارشناسان ما در ستاد امر به معروف نیز نظرات و پیشنهاداتشان را مطرح می‌کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: وظیفه اصلی ستاد ما در حوزه عفاف و حجاب پیشگیری و آموزش است. ما آموزش به کسی که پول گرفته تا بی‌حجابی را ترویج کند و با برنامه‌ریزی‌های امنیتی دست به کشف حجاب زده را مطرح نمی‌کنیم، چون این یک مسئله امنیتی است و نیاز به برخورد قضائی دارد. منظور ما آموزش به افرادی است که آگاهی ندارند یا تحت تاثیر جو قرار گرفته‌اند. بسیاری از افراد از قوانین اطلاع کافی ندارند و از جرم بودن یا نبودن برخی موارد اطلاع ندارند. در آموزش مجازی اصول اعتقادی، آیات قرآن کریم، احادیث و سیره اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، بیانات امامین انقلاب، مباحث حقوقی و... وجود دارد.

وی ادامه داد: من پیگیری کردم و مشخص شد بسیاری از فیلم‌های درگیری با متخلفان که اخیراً در فضای مجازی پخش می‌شود مربوط به سال گذشته است که دارند به اسم درگیری‌های امسال آن‌ها را بازنشر می‌کنند. بسیاری از افراد از روی عناد و دشمنی بی‌حجابی یا بدحجابی نمی‌کنند بلکه خیلی از اوقات سهوی است و با یک تذکر لسانی رعایت می‌کنند. ما از طرح نور چنانچه درست اجرا شود دفاع می‌کنیم، اما یک نکته‌ای در اینجا وجود دارد؛ مثلا ما از قوانین راهنمایی و رانندگی حمایت می‌کنیم، ولی اگر افسر راهنمایی و رانندگی رشوه گرفت به این معنا نیست که ما از آن افسر متخلف دفاع می‌کنیم. در طرح نور هم ما از مأموران اجرایی که برخورد اشتباه داشته باشند دفاع نمی‌کنیم. همانطور که در بیانیه فراجا هم اعلام شد اگر تخلفی از سوی مأموران فراجا صورت گرفت حتما بررسی می‌شود.

محمدحسین طاهری آکردی اذعان کرد: سامانه تشکل‌های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر قرار بود اول اردیبهشت ماه افتتاح شود، اما به علت رفع نواقص حداکثر تا ۱۰ روز آینده این سامانه راه‌اندازی می‌شود. ما در ستاد امر به معروف و نهی از منکر آماده همکاری برای تأمین نیرو‌های جهادی از تشکل‌های مردمی و برگزاری کلاس آموزشی در شبکه آموزش مجازی هستیم. در آموزش مجازی نیاز به حضور افراد نیست بلکه با تلفن همراه در منزل نیز می‌توانند دوره آموزشی را طی کنند.

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به مطالبات جامعه ایثارگری
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی است
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد
  • یک زن، دبیر ستاد امر به معروف قدس شد
  • اصناف گیلان موافق بی بند و باری در حوزه عفاف و حجاب نیستند
  • لزوم حمایت مقامات قضایی از اهداف مجمع امر به معروف و نهی از منکر