Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-16@18:02:50 GMT

فیلم | تاکسی‌های هوایی خودکار ایرباس و بوئینگ

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۵۲۸۸۳

فیلم | تاکسی‌های هوایی خودکار ایرباس و بوئینگ

‍‍‍‍‍‍

دریافت 5 MB

شرکت آمریکایی بوئینگ تاکسی هوایی خود را با نام «وسیله هوایی مسافری خودکار» که در ماه ژانویه امسال اولین پرواز آزمایشی خود را انجام داد، در نمایشگاه هوایی پاریس ۲۰۱۹ عرضه کرده است. بوئینگ می‌گوید برای به کار گرفتن این تاکسی‌های هوایی فقط وسیله پرنده کافی نیست و  لازم است یک اکوسیستم کامل شامل زیرساخت‌های لازم به وجود آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایریاس رقیب اروپایی بوئینگ نیز تاکسی هوایی خود با نام واهانا (Vahana) را به نمایش در آورده است که تا به حال بیش از ۵۰ ساعت پرواز داشته است. هدف ایرباس این است که نخستین تاکسی هوایی الکتریکی بدون خلبان با «خیز و فرود عمودی» (VOTL) را ایجاد کند که در المپیک ۲۰۲۴ در پاریس به کار گرفته شود.

کد خبر 444978

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تکنولوژی فناوری هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۲۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت وجه بلیت سفر‌های هوایی لغو شده


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وحید قربانی با اشاره به انجام عملیات شجاعانه نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مواضع رژیم کودک کش صهیونیستی و اطلاعیه‌های هوانوردی صادره مبنی بر لغو پرواز‌های داخلی و خارجی در فرودگاه‌های نیمه غربی کشور اظهار کرد: با توجه به اعلام باطلی پرواز‌ها و استفاده نشدن بلیت‌های خریداری شده، طبق هماهنگی به عمل آمده، هزینه بلیت‌های خریداری شده برای پرواز‌ها از بامداد ۲۶ فروردین تا پایان زمان رفع محدودیت‌های پروازی که به دلیل ایمنی پرواز‌ها صورت گرفته، بدون کسر جریمه به مسافران بازگشت داده می‌شود.
وی افزود: مسافران باید توجه داشته باشند که از محل خریداری بلیت (آژانس‌ها، سکو‌های اینترنتی و...)، بازگشت هزینه‌های پرداختی را پیگیری کنند.
شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هم از مسافران خواست: برای بازگشت وجه بلیت ابطال شده خود در این دو روز، به دفاتر فروش هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) یا محل تهیه بلیت مراجعه کنند.
حسام قربانعلی درباره انجام پرواز‌های ورودی و خروجی این شرکت در فرودگاه‌های مهرآباد و فرودگاه امام خمینی گفت: مسافران پرواز‌های هما در روز ۲۶ فروردین که پرواز آنها باطل شده است می‌توانند برای بازگشت وجه بلیت خود به دفاتر فروش هما یا محل تهیه بلیت مراجعه کنند. 
تمام پرواز‌های داخلی و بین المللی همه شرکت‌های هواپیمایی از مبدا یا مقصد نیمه غربی کشور تا ساعت ۶ بامداد روز ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ باطل شده است و احتمال تمدید آن با توجه به تصمیم مرکز مدیریت فضای کشور و پدافند هوایی  وجود دارد.

دیگر خبرها

  • محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
  • ازسرگیری پرواز‌های قطر به ایران
  • همه مسیرهای هوایی کشور باز است
  • مقایسه‌ بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا
  • مقایسه‌ی بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا (+ اینفوگرافی)
  • (اینفوگرافیک) مقایسه‌ی بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا
  • فرود اشتباهی هواپیمای ایرباس
  • بازگشت وجه بلیت سفر‌های هوایی لغو شده
  • دردسری جدید برای بویینگ آمریکا
  • دردسر جدید با پرونده جدید برای بویینگ آمریکا