Web Analytics Made Easy - Statcounter

استراماچونی امشب به شبکه پنج سیما می‌رود و برنامه «تهران ۲۰» هم بعد از مدتی غیبت دوباره به آنتن بازگشت. ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امروز رویدادهای مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آن‌ها داریم:

تابستان 98 با ویژه برنامه‌های شبکه چهار

شبکه چهار سیما درایام تابستان امسال مجموعه ی متنوعی از برنامه‌های ترکیبی، مسابقه و فیلم‌های سینمایی را به بینندگان خود عرضه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شروع فصل تابستان، شبکه چهار سیما برنامه‌های مختلفی را برای پخش در ساعات گوناگون در نظر گرفته است. بر این اساس جشنواره فیلم‌های سینمایی با عنوان «فیلم خانه»، قصه شب، مسابقه سینمایی «چهار، سه، دو، یک»، درس گفتار، مصیر، خیلی دور خیلی نزدیک و سری جدید مجله صبحگاهی «طلوع» و «چرخ» ازجمله ویژه برنامه های تابستانی این شبکه است.

در ادامه اطلاعات تکمیلی‌تر از زمان وساعت پخش برنامه‌ها آمده است:

هر روز ساعت 10:30 با یک فیلم سینمایی

پخش جشنواره فیلم‌های سینمایی شبکه چهار در ایام تابستان از اول تیر ماه آغاز و تا 31 شهریور ادامه خواهد داشت و مخاطبان این شبکه در تابستان 98 می‌توانند به تماشای یک اثر برگزیده از دیدگاه منتقدان و اهالی سینما بنشینند.

«فیلم خانه»که هر روز ساعت 10:30 روی آنتن می‌رود، یک اثر از برترین آثار برگزیده سینمای ایران و جهان که تاریخ سینما را ساخته اند ازنگاه منتقدان و اهالی سینما، پخش می کند و بعد از نمایش، فیلم توسط کارشناس تحلیل می‌شود.

محمود گبرلو تحلیل فیلم‌های سینمایی هفته اول جشنواره را بر‌عهده دارد و تا پایان جشنواره مجری کارشناسان دیگری نیز به عنوان منتقد مقابل دوربین «فیلم خانه» می نشینند و به نقد فیم های پخش شده می‌پردازند.

بهانه‌ای برای زندگی، زندگی شگفت انگیزه، دایره سرخ، بازگشت به آینده، هزارتوی پن، مکبث و به رنگ ارغوان عناوین فیلم های سینمایی است که در هفته اول جشنواره فیلم های سینمایی تابستانی شبکه چهار از اول تا هفتم تیرماه به نمایش در می‌آید.

هر شب ساعت 21 با یک مسابقه سینمایی

سری ششم و هفتم مسابقه سینمایی «چهار، سه، دو، یک» با اجرای جواد مولانیا در شب های تابستان روزهای شنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه ساعت 21 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. در مسابقه «چهار، سه، دو، یک» شرکت‌کنندگان در سه مرحله مقدماتی نیمه نهایی و فینال با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. یک گروه سه نفره داوری شامل کارگردان، منتقد، بازیگر و استاد دانشگاه رقابت شرکت‌کنندگان را مورد قضاوت قرار می‌دهند. مسعود آب‌پرور، مرجان اشرفی‌زاده، سیما تیرانداز، عزیزالله حاجی‌مشهدی، سیروس حسن‌پور، شهرام خرازی‌ها، مهرداد رایانی‌مخصوص، امیرشهاب رضویان، اردلان شجاع‌کاوه، محمد شهبا، میکائیل شهرستانی، صادق کرمیار، فریبا کوثری، شهره لرستانی، کیهان ملکی، نسرین نصرتی، سهیلانجم و امیرحسن ندایی به ترتیب حروف الفبا تیم هجده نفری داوری مسابقه را تشکیل می‌دهند.

رمان‌خوانی چهره‌های هنری در «قصه شب»

«قصه شب» محصول جدید گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است که برای پخش در شب های تابستان تهیه و تولید شده است. به گفته احسان ملکی تهیه‌کننده و کارگردان «قصه شب» در این برنامه که از اول تیرماه از شنبه تا چهارشنبه ساعت 22:30 پخش می‌شود. خلاصه ای از رمان های مطرح ایران و جهان توسط هنرمندان و بازیگران خوانده می‌شود.

ملکی گفت: مدیر مدرسه نوشته جلال آل احمد، رگ تایم، بازمانده روز، اسکار و بانوی صورتی پوش، درخت زیبای من،تماس تلفنی از بهشت، اندوه جنگ وداستان های کوتاه از چخوف عناوین برخی از رمان‌هایی است که توسط تیم برنامه خلاصه‌نویسی و در 90 قسمت 25 دذقیقه ای توسط هنرمندانی همچون فرهاد آییش، همایون ارشادی، سیدمهرداد ضیایی، شیرین بینا، نگین صدق گویا، علی عمرانی و امیرشهاب رضویان در برنامه خوانش می‌شود.

تهیه‌کننده «قصه شب» گفت: در این برنامه علاوه برخوانش رمان، انیمیشن‌های مرتبط با داستان توسط تیم انیماتور برنامه طراحی شده که پخش می‌شود. نیکی نیکبخت، شیدنظری، نشمین ولدی، زهرا گل و بستان و شکوفه حاجت‌پور، محمدعلی حسینی و محمد رضا مسعودی تیم سازنده انیمیش برنامه را تشکیل می‌دهند.

«خیلی دور خیلی نزدیک» برنامه دو زبانه شبکه‌ چهار

«خیلی دور خیلی نزدیک» به تهیه کنندگی مصطفی پورمحمدی در 13 قسمت 50 دقیقه‌ای تهیه و تولید شده است.

«خیلی دور خیلی نزدیک» میزبان میهمانان غیرایرانی جشنواره ها و تعدادی از کنفرانس‌های علمی که در حوزه‌های اجتماعی، علوم انسانی و هنر برگزار شده است خواهد بود و شهاب اسفندیاری با آنان به زبان انگلیسی گفتگو می کند و همزمان گفتگوها به زبان فارسی برای مخاطبان زیرنویس می‌شود.ا ین برنامه مخاطب را با خود به دورها خواهد برد و از میزان نزدیکی فرهنگ‌ها و نسبت‌ها خواهد گفت. مخاطبان به زودی شاهد گفتگوهای فرهنگی جذاب در فصل تابستان خواهند بود.

«خیلی دور خیلی نزدیک» محصول گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما است و به صورت هفتگی از هفته دوم تیرماه پخش می‌شود.

«درس گفتار» هر روز ساعت 17:15

برنامه تلویزیونی «درس گفتار» به تهیه‌کنندگی سیدشهاب لاجوردی و کارگردانی سیداحمد حسینی از اول تیرماه از شنبه تا پنجشنبه ساعت 17:15 پخش و روز بعد ساعت 10 بازپخش می‌شود.

در این برنامه مخاطبان پای درس گفتارهای اساتید و کارنشاسان بنامی همچون حجت‌الاسلام الویری، حجت‌الاسلام نجف لک‌زایی، حجت‌الاسلام مهدی فرمانیان، مهدی مشکی، حجت‌الاسلام مجید دهقان، سیدحسین فلاح‌زاده، حجت‌الاسلام حبیب‌الله بابایی، حجت‌الاسلام احمد رهدار، محمود حکمت‌نیا و حجت‌الاسلام مهدی ابوطالبی می‌نشینند.

تاریخ در قرآن، اندیشه سیاسی امام خمینی(ره)، جریان‌شناسی سلفیه، سیراندیشه تجدد، جنسیت در زبان قرآن، بازخوانی تاریخ و تمدن ایران در دوران باستان، گونه‌های غرب‌شناسی، انسان‌شناسی فلسفه غرب، تجارت جدید و مالکیت فکری و تاریخ مشروطه موضوعاتی است که کارشناسان برنامه در پنج قسمت به آنها می‌پردازند.

بررسی ابعاد فکری شهید بهشتی در ویژه برنامه «مصیر»

گروه اجتماعی شبکه چهار سیما بمناسبت سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی برنامه تولیدی «مصیر» را با برررسی ابعاد فکری این شهید بزرگوار روی آنتن می‌برد. این برنامه با تهیه‌کنندگی سید یاسر صانعی در هفته قوه قضائیه از شنبه یکم تیرماه الی جمعه هفتم تیر هرشب ساعت 23 از شبکه چهار پخش می‌شود.

«مصیر» با پخش های آیتم های تولیدی و گفتگو با مهمانان با محوریت موضوعاتی چون شیوه تبلیغ نوین، عدالت، تشکیلات و کادرسازی، مدیریت انقلابی و ... تهیه و پخش می گردد.از بخش های دیگر این برنامه میتوان به معرفی کتاب های منتشر شده در خصوص شهید بهشتی اشاره کرد. در این برنامه مهمانانی چون حجت‌الاسلام علی ذوعلم، فرشاد و...  حضور خواهند داشت.

سری جدید مجله «طلوع» از هفته دوم تیرماه

«طلوع» تنها برنامه صبحگاهی شبکه‌های سیما است که ماهیت علمی آموزشی دارد و مخاطبانش جامعه علمی کشور هستند. این برنامه یک جنگ علمی و فرهنگی است که در آن علاوه بر بررسی موضوعات مختلف پزشکی و روانشناسی، تازه‌ترین اخبار و دستاوردهای علمی کشور با رویکرد تقویت غرور و افتخار ملی، اطلاع‌رسانی می‌شود.

از رویکردهای اصلی برنامه در سری جدید، با توجه به نامگذاری سال با عنوان رونق تولید،بخش های کارشناسی مختلفی یا موضوع حمایت از کسب و کارهای نوین در برنامه طراحی شده است.

برنامه «طلوع» به تهیه کنندگی علی خسروی مجله تصویری است که تلاش می کند بیننده را روی سبک زندگی‌اش به تأمل وا دارد. این برنامه از هفته دوم اردیبهشت‌ماه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 10 پخش می‌شود.

سری جدید مجله علمی «چرخ» از هفته دوم تیرماه ساعت 19

سری جدید مجله علمی «چرخ» از شنبه 8 تیرماه به صورت هفتگی شنبه ها ساعت 19 به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. سری جدید مجله علمی عصرگاهی «چرخ»، به مهمترین رویدادهای قلمرو دانش و فناوری با نگاهی تخصصی اما به زبانی ساده و قابل استفاده عموم مردم می‌پردازد و در حضور نخبگان و استادان ممتاز عرصه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، مسائل روزمره زندگی مردم را از زاویه علم واکاوی می‌کند. این برنامه از بخش‌های ثابت «صندلی علم سنج»، «اتاق دانشمند» و «علم به زبان ساده» برای تلطیف ذائفه مخاطبان و نگاه جذاب‌تر به دانش و دانشمندان بهره می‌برد.

هر شب ساعت 22 با «جشنواره فیلمهای مستند خارجی»

شبکه چهار سیما از 2 تیرماه، هر شب ساعت 22 یک مستند جذاب خارجی را به نمایش در می‌آورد. «جاسوسی در حیات وحش» به کارگردانی John Downer عنوان اولین مستندی است که در 10 قسمت از روز یکشنبه در قالب «جشنواره مستند» پخش می‌شود. در این مستند 10 قسمتی، پژوهشگران به کمک دوربین‌هایی که شکل فرزندان حیوانات مختلف مانند کفتارها، تمساح، میمون‌ها، فیل‌ها و شامپانزه‌ها و لاک‌پشت‌ها ساخته شده است، میزان علاقه آن‌ها به فرزندانشان را می‌سنجند.

مجموعه سخنرانی‌های «تد» در ایام تابستان هر روز ساعت 13:30

«تد» یک مجموعه همایش جهانی است که با شعار «ایده‌ها ارزش گسترش دارند»، برگزار می‌شود. تمرکز اولیه تد بر روی تکنولوژی بود، اما پس از چندی، گستره موضوعات سخنرانی‌ها افزایش یافت و امروزه شامل مسائل علمی، فرهنگی و دانشگاهی زیادی می‌شود. شبکه چهار سیما برای ظهرهای تابستان، پخش سری جدیدی از مجموعه سخنرانی‌های «تد» را در نظ گرفته است.

چرا تغییرات آب وهوایی تهدیدی برای حقوق بشر است؟ بیائید از مریخ به عنوان سیاره پشتیبان استفاده نکنید- زمانی که آنتی بیوتیک‌ها به خوبی کار نمی‌کنند؟آسیب های واقعی تجارت جهانی سلاح، چرا ممکن است کسی را بکار بگیریم که رزومه کاملی ندارد؟ برای از بین بردن زباله‌ها به شناخت واژه صرفه‌جویی نیاز است- چطور بقیه دنیا با درآمد سازمان یافته‌اند؟ پس از تراژدی بخشش چه می‌گذرد؟ چگونه با دوستان افسرده ارتباط برقرار کنید- چرا مداد کامل است و  نسل بعدی معماران و طراحان آفریقایی عناوین سخنرانی‌هایی است که قرار است در مجموعه «تد» هر روز ساعت 13:30 از شبکه چهار سیما پخش شود.

رقابت «آقا و خانم پارسی» بر سر پاسداشت زبان فارسی

تلویزیون اقدام به ساخت مسابقه ای تحت عنوان «آقا و خانم پارسی» با محوریت توجه به زبان و ادبیات فارسی کرده است که قرار است از ابتدای تابستان به روی آنتن شبکه دو سیما برود. مسابقه «آقا و خانم پارسی» با محوریت و توجه ویژه به اهمیت زبان فارسی و برای گسترش و تقویت بیش از پیش آن در خانواده‌ها به عنوان ارکان و زیربنای جامعه تولید شده است.

«آقا و خانم پارسی» با ساختاری متفاوت و بخش‌های مختلف؛ زبان و ادبیات فارسی را مورد توجه قرار داده است. از ویژگی‌های این مسابقه می‌توان به شرکت گروهی افراد در آن اشاره کرد که در هر برنامه دو خانواده به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. پخش این رقابت‌ها به صورت سه روز در هفته برنامه ریزی شده که دو روز ابتدایی مرحله مقدماتی را شامل می‌شود و برنده‌هایی که به مرحله نهایی راه یافته اند در روز سوم به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

هِجی کردن، لغت سازی، حفظ شعر و ضرب‌المثل‌های فارسی و … از جمله قسمت‌های مختلف این مسابقه سرگرم کننده و آموزشی است.

«آقا و خانم پارسی» کاری است از گروه اجتماعی فرهنگی شبکه دو سیما به تهیه کنندگی امیرحسین آذر و با اجرای اسماعیل آذر که از امروز اول تیرماه و در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت 14 روانه آنتن می‌شود.

آغاز پخش برنامه صبحگاهی «ایران و آفتاب » از شبکه دو

برنامه صبحگاهی «ایران و آفتاب» با اجرای نجمه جودکی از امروز اول تیرماه از شبکه دو سیما پخش می‌شود. هدف عمده‌ این «ایران و آفتاب» ایجاد شور و نشاط صبحگاهی است که تقدیم مخاطبان این برنامه می شود. آغاز یک روز پرانرژی، تاثیر سحرخیزی در بخش‌های مختلف زندگی در کنار ایجاد حس پویایی و تحرک از دیگر اهداف این برنامه است. «ایران و آفتاب» از  بخش های متنوعی تشکیل شده و در هر قسمت مهمانان مختلفی را به قاب جادویی تلویزیون دعوت می‌کند.

میز صبحانه (دعوت از چهره‌های متفاوت با توانمندی‌‌های مختلف)، بحث روز (اختصاص هر روز هفته به موضوعی خاص همچون سواد رسانه‌ای، مطالبات اجتماعی، فرهنگ و هنر، بهداشت و سلامت و ...)، سفرنامه (با رویکردی جدید و اولویت بوم‌گردی و رونق اقتصادی همراه با گزارش‌های متنوع) همچنین آیتم های متنوعی همچون مزه مزه، ترفند، کی کجاست، مثبت انرژی و نگاه نو از دیگر بخش های برنامه خواهد بود.

برنامه «ایران و آفتاب» کاری است از گروه دانش و اقتصاد شبکه دو به تهیه کنندگی کیوان بخشی که از شنبه تا چهارشنبه ساعت 07:15 تا 08:45 صبح از شبکه دو سیما به  صورت زنده پخش خواهد شد.

درخشش ستاره‌های صنعت در قاب یک

برنامه «چهل ستاره» به معرفی موفقیت های جوانان ایرانی در به کارگیری فناوری های روز دنیا در صنعت می‌پردازد. کیوان مدنی، تهیه کننده برنامه «چهل ستاره» گفت: پاییز سال گذشته یک برنامه اقتصادی را برای تولید طراحی کرده بودیم که به میمنت نامگذاری چهل سالگی انقلاب قرار شد نوع نگاه برنامه کمی دگرگون شود؛ به همین دلیل تصمیم بر آن شد که به مناسبت چهل سالگی انقلاب، 40 قسمت برنامه با عنوان «چهل ستاره» ساخته شود.

وی افزود: ما در این مجموعه برنامه به سمت موضوعاتی پیش رفتیم که فرآیند پیچیدگی‌های تولید را حل کرده‌اند و در واقع موضوعات خیلی برجسته‌ای بودند. در نقاط مختلف ایران نیز موضوعات متنوع و مختلفی وجود داشت.

این برنامه‌ساز ادامه داد: تلاش کردیم در دوره اول برنامه که به مناسبت چهل سالگی انقلاب ساخته شده بود به بخش‌های دولتی نیز بپردازیم اما توجه بیشتر به بخش‌های غیردولتی و خصوصی بود؛ توفیقات زیادی را در این زمینه شاهد بودیم که چه همت بزرگی به دست ایرانی ها در بخش های مختلف صنعتی رخ داده و این برای خود ما نیز جذاب و عجیب بود.

مدنی اظهار داشت: تا کنون 30 قسمت از برنامه را تولید کرده‌ایم و در ادامه، تولید آن با عنوان «ستاره ها» انجام و پخش می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که ساخت این نوع برنامه ها تا چه میزان می‌تواند مردم را به تولید ملی تشویق کند، گفت: سال‌هاست که برنامه اقتصادی ساخته می شود، اگر با تحقیق و دقت به دنبال موضوعات اقتصادی برویم، آنها را معنا کنیم، به راحتی حرف بزنیم و موضوعات را دچار پیچیدگی نکنیم موفق‌تر خواهیم بود.

این تهیه کننده افزود: سعی کردیم در «چهل ستاره» زبانمان را نرم‌تر کنیم. در واقع اگر طراحان و اجرا کنندگان یک کار به آنچه که انجام می‌دهند یا تولید می‌کنند باور داشته باشند مشکل حل می‌شود.

این برنامه‌ساز در پایان نیز با اشاره به ساخت و پخش مجموعه برنامه دیگری با عنوان «شفاف»، افزود: این یک مستند است که در چند روز آینده اولین قسمت آن پخش می‌شود. این برنامه درباره موضوعات روز اجتماعی مثل اجاره‌نشینی یا دستفروش‌ها است که پیشینه اقتصادی دارند.

گفتنی است، برنامه «چهل ستاره» کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما است که با موضوع معرفی موفقیت‌های جوانان ایرانی در به کارگیری فناوری‌های روز دنیا در صنعت ساخته شده است و شنبه‌ها ساعت 17 و 20 دقیقه به روی آنتن می‌رود.

رئیس کل بانک مرکزی مهمان امشب شبکه یک

رئیس کل بانک مرکزی ایران امشب اول تیر به برنامه نگاه یک می‌آید. "عبدالناصر همتی"رییس کل بانک مرکزی در این برنامه آخرین تحولات ارز و نظام بانکی کشور را با مخاطبان در میان می‌گذارد. برنامه «نگاه یک» به تهیه کنندگی حسن نهضت و اجرای مهدی مهدی قلی، امشب حوالی ساعت 23:15 از شبک یک سیما به روی آنتن می‌رود.

«از من بپرس» برنامه شبکه آموزش می‌شود

برنامه «از من بپرس» به تهیه‌کنندگی مجید هاشمی فرا به زودی از شبکه هفت سیما پخش می‌شود. مجید هاشمی فرا تهیه‌کننده برنامه «از من بپرس»گفت: این برنامه با اجرای محمدرضا یزدان‌پرست و به کارگردانی و سردبیری مجتبی احمدی با محوریت مشاوره برای گروه‌های سنی مختلف در حوزه خانواده، آسیب‌های اجتماعی و مسائل حقوقی و... روی آنتن شبکه هفت سیما می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه تلویزیونی که این روزها مراحل پیش تولید خود را پشت سر گذاشته درنظر دارد در چند بخش با بررسی اخبار و تحلیل های مسائل مرتبط با خانواده، گفت و گو با کارشناس، گزارش های خبری و شهری و... به مخاطبانش اطلاعاتی مرتبط با زندگی بهتر را در قالب یک بسته رسانه‌ای بدهد.

مجید هاشمی فرا در ادامه بیان داشت: عوامل اصلی این برنامه انتخاب شدند و با تشکیل اتاق فکر برنامه درنظر داریم در هفته ابتدایی موضوع خانواده و فرزندان را از زوایای مختلف از جمله خانواده و تعطیلات کودکان، خانواده، کودکان در فضای مجازی و مسائل حقوقی مرتبط با خانواده بپردازیم.

وی افزود: قرار است «از من بپرس» با بررسی سوالات و دغدغه‌های خانواده ایرانی در حوزه های مختلف از مسائل حقوقی گرفته تا معضلات مرتبط با روابط خانوادگی، آسیب‌های اجتماعی با محوریت مواد مخدر، فضای مجازی، روابط نامانوس در جامعه و... بدون تعارف و رودربایستی نگاهی جزئی و دقیق به مسائل فوق داشته باشیم.

هاشمی فرا اظهار داشت: برنامه «از من بپرس» روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه حوالی ساعت 17 به مدت 45 دقیقه روی آنتن می‌رود. به گفته تهیه‌کننده این برنامه تلویزیونی، هم اکنون گروه در حال طراحی تیتراژ، آیتم‌ها، محتوا و طراحی بخش های مختلف برنامه هستند.

گفتنی است، برنامه «از من بپرس» در گروه آموزش‌های عمومی شبکه تهیه و تولید می‌شود.

چرا سریال‌های تلویزیون متوقف می‌شوند؟بازیگر سریال پدر خوانده: خوشبختانه یا متأسفانه از فضای هنری دور بوده و هستم/ دوست نداشتم کسی از سرطانم خبر داشته باشدنابغه 14 ساله «تنیس جهان» سوژه مستندسازی شبکه العالم

جدول پخش شبکه امید تابستانه شد

با به پایان رسیدن فصل تحصیل و آغاز تعطیلات و اوقات فراغت دانش آموزان، شبکه امید برنامه‌های متنوع و متفاوتی را برای سرگرمی نوجوانان و پُرکردن فراغت تابستانه آن‌ها در نظر گرفته است. حسین لطفعلی‌زاده مدیر گروه تولید شبکه امید، گفت: برای هر کدام از این ویژه برنامه‌ها با هدف سرگرمی، ارتقای سواد رسانه‌ای، کسب مهارت‌های مختلف، رسیدگی به مطالبات نوجوانان  دسته‌بندی خاصی در نظر گرفته شده که به شرح زیر است:

رسانش

سری جدید برنامه رسانش با موضوع نقد و بررسی فیلم‌های سینمایی و سریال های  داخلی و خارجی در حوزه نوجوانان به تهیه کنندگی محمودرضا منتظری و  اجرای سینا هوشمندی نژاد از شبکه امید پخش می‌شود.

در سری جدید این برنامه آیتم هایی همچون آموزش فیلمسازی به نوجوانان، معرفی فیلمسازان نوجوان و نقد و بررسی آثار آن‌ها، معرفی کتاب‌های مناسب نوجوانان در حوزه سینما و تاریخ تحول سینما اضافه شده است.

بازی ویزیون:

 سری جدید برنامه بازی ویزیون به تهیه‌کنندگی سید مهدی حسینی و با اجرای علیرضا خنجری برای نوجوانان از شبکه امید پخش خواهد شد. در سری جدید این برنامه آیتم‌هایی همچون آیتم طنز که به ایرادات بازی‌ها و لحظات خنده‌دارشان می‌پردازد، آیتم خبر که به اخبار هفته در حوزه بازی می‌پردازد، آیتم سینما که به ارتباط بین بازی‌ها و سینما می‌پردازد،  گفتگو با کارشناسان حوزه بازی و بازی‌سازی اضافه شده است.

کاربرانه:

سری جدید برنامه کاربرانه به تهیه کنندگی عباس محمدخانی در 52 قسمت 42 دقیقه‌ای روی آنتن شبکه امید می‌رود. این برنامه با بخش‌های گوناگون موضوعات متعدد در فضای مجازی را مورد بررسی قرار خواهد داد. از جمله این بخش‌ها می‌توان به استندآپ فضای مجازی، اخبار دنیای فناوری و ...اشاره کرد. برنامه‌های مگه میشه، تک زنگ و کارستان در دسته افزایش مهارت قرار می‌گیرند.

مگه میشه؟

سری جدید برنامه مگه میشه به تهیه‌کنندگی حامد خادمی و کارگردانی کمیل سوهانی در حال تولید است. این برنامه با هدف لذت یادگیری برای نوجوانان، این برنامه بر اساس آزمایش‌های علمی کتاب های درسی شیمی، فیزیک و زیست پایه هفتم و هشتم تولید می‌شود. نکته قابل توجه این برنامه توجه به علم و کاربرد آن در زندگی است.

تک زنگ

سری چهارم برنامه تک زنگ با محوریت معرفی نوجوانان موفق در حوزه‌های ورزشی، علمی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و رسانه ای از تابستان امسال با رنگ و لعابی جدید روی آنتن خواهد رفت. در سری جدید برنامه توجه ویژه‌ای به نوجوانان سایر شهرها خواهد شد و در هر برنامه یک روز از زندگی نوجوانان موفق به تصویر کشیده می‌شود.

کارستان

سری جدید برنامه کارستان به تهیه کنندگی سیاوش ابراهیم‌زاده روی آنتن شبکه امید می‌رود. در این برنامه نوجوانانی که در رشته های کاردانش تحصیل کرده‌اند و در حال حاضر توانسته‌اند با رشته خود کسب و کاری راه‌اندازی کنند معرفی خواهند شد و در محیط کسب و کار با آن ها گفتگویی با چاشنی طنز انجام خواهد گرفت. برنامه‌های پرانتز باز، چاپارخانه، کلنجار و جهان ورزش در حوزه مطالبات نوجوانان در نظر گرفته شده است.

پرانتز باز

سری جدید برنامه پرانتز باز به تهیه‌کنندگی محمود فلاح پرویزی از شبکه امید پخش می‌شود. پرانتز باز، برنامه‌ای است که تلاش می‌کند با بخش‌های مختلف همچون تحلیل اخبار حوزه نوجوانان، پیگیری مشکلات و مسائل نوجوانان، گزارش‌های شهروند خبرنگار نوجوان و آیتم هایی مثل آیتم مستند گزارشی به بررسی مطالبات نوجوانان در زمینه‌های مختلف  با حضور نوجوانان بپردازد.

چاپارخانه

سری جدیدبرنامه چاپارخانه که پل ارتباطی شبکه با مخاطبان است  به تهیه‌کنندگی امیرسینا سلیمی جمعه‌ها ساعت 20 از شبکه امید پخش می‌شود. این برنامه تلاش دارد تا اتفاقات هفته شبکه امید را برای مخاطبان بازگو کند، خبر برنامه‌های جدید را به اطلاع بیننده‌ها برساند، پیام‌های مخاطبان را بررسی و از مسئولین شبکه پیگیری کند، پشت صحنه برنامه‌های شبکه در طول هفته نشان داده می‌شود. از مخاطبین شبکه به عنوان مهمان در برنامه دعوت می‌شود و آیتم‌های متوع دیگر...

کلنجار

برنامه کلنجار با محوریت اصلی پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و با موضوعات مرتبط با این حوزه  به تهیه‌کنندگی سیدمحمدرضا نعمتی از شبکه امید پخش خواهد شد. این برنامه با حضور نوجوانان و گفتگوی چالشی آن‌ها دربار ه مسائل اجتماعی و فرهنگی این دوران زندگی و با آیتم‌هایی همچون گزارش‌های مستند،آزمایش اجتماعی و... تولید می‌شود.

جهان ورزش

سری جدید برنامه جهان ورزش به تهیه کنندگی حسین اسماعیلی از شبکه امید پخش خواهد شد. این برنامه با هدف بررسی ورزش تیم‌های پایه، نوجوانان، تیم‌های امید، مشکلات و مطالبات نوجوانان در حوزه ورزش تولید می‌شود. در هر قسمت از برنامه اخبار ورزشی تیم‌های پایه و  مسائل حوزه ورزش نوجوانان در کنار آیتم های متنوع ورزشی این حوزه و حضور مهمانان ورزشکار نوجوان ترکیب برنامه را شکل خواهند داد. در بخش مسابقات و سرگرمی نیز مسابقه تلفنی، اقلیما و ماجراجو قرار دارند.

مسابقه تلفنی

در هرقسمت از این مسابقه 4 نوجوان به صورت زنده و تلفنی با هم به رقابت خواهند پرداخت. بخش های مختلف این مسابقه شامل بازی های فکری،تمرکز،سوالات  چهار گزینه ای مرتبط با کتب درسی خواهد بود و در نهایت یک نفر از این 4نفر به عنوان برنده مسابقه مشخص شده و جایزه خود را دریافت خواهد کرد.

اقلیما

سری جدید مستند مسابقه اقلیما ویژه دختران به تهیه کنندگی علی منصوری روی آنتن شبکه امید می‌رود. این مسابقه که ویژه دختران نوجوان ایرانی تولید شده است یک کار تیمی و گروهی است که شرکت‌کنندگان  بعد از همفکری، تحقیق و گردآوری اطلاعات درباره سوژه مورد نظر (بانوان موفق ایرانی)، در پایان مسابقه یک محصول رسانه‌ای مرتبط با سوژه(مستند،کلیپ و...) مورد نظر تولید خواهد شد و به معرض داوری داوران مسابقه گذاشته می شود.

ماجراجو

سری جدید مستند مسابقه ماجراجو مستند مسابقه مهیج و پرنشاط «ماجراجو» با هدف تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری نوجوانان، کنترل اضطراب و استرس  به تهیه‌کنندگی سید رضا میرمحمد روی آنتن شبکه امید خواهد رفت. این مسابقه علاوه بر فضای رقابتی و هیجان، جنبه آموزشی نیز دارد که در گروه های 2 یا 3 نفره متشکل از یک نوجوان و اعضای خانواده او پخش می‌شود. در این مسابقه شرکت‌کنندگان مسیری را با خودرو در یکی از استان‌های ایران طی می‌کنند و مراحل مسابقه را در طی این مسیر  می‌گذرانند. هر 9 قسمت از این مسابقه در یکی از استان‌های ایران برگزار می‌شود.

مسابقات فوتبال تیم‌های نوجوانان  نیز در این میان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. مسابقات لیگ برتر نوجوانان، جوانان و امید با عنوان «جام برتر» 3 روز در هفته  چهارشنبه ،پنج شنبه و جمعه ساعت 16:30 تا 18پوشش داده خواهد شد.

وی گفت: دو برنامه مناسبتی نیز با عنوان «دفترچه خاطرات» با محوریت مناسبت‌های ملی و فوق العاده با محوریت مناسبت‌های مذهبی تقویمی روی آنتن شبکه امید خواهد رفت.

شبکه امید دست پر به استقبال تابستان سال 98 آمده که بتواند اوقات فراغت نوجوانان را از طریق قاب تلویزیون غنی کند تا علاوه بر سرگرمی، گامی بلند در جهت آموزش مهارت در زمینه‌های مختلف به نوجوانان و فرهنگ‌سازی مسئولیت‌پذیری اجتماعی برای آن‌ها  بردارد. 

حاتمی‌کیا به شبکه الکوثر می‌آید

مجموعه تلویزیونی «حلقه سبز» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا به جایگزینی «مسافری از ری» از شبکه الکوثر بر روی آنتن است. این سریال در ژانر فراطبیعی در 22 قسمت 45 دقیقه‌ای از اولین ساعات روز شنبه 1 تیر هر روز ساعت 1:05 به وقت تهران با تکرار در ساعت 14:05 همان روز در جدول پخش شبکه الکوثر قرار گرفت. سریال «حلقه سبز» روایت گر سفری جالب به اعماق و مفهوم واقعی حیات است. پسرجوانی به نام «حسن»که معلول است دچار مرگ مغزی شده و پزشکان در صدد انتقال قلب او به یک گیرنده قلب برمی‌آیند. روح حسن مخالف این کار است زیرا در این صورت باید به عالم دیگری هجرت کند. یک دانشجوی پزشکی به نام «گلبهار» قادر به دیدن و ارتباط با روح حسن است، او در قبال درخواست حسن برای انتخاب گیرنده قلبش به حسن کمک می‌کند....

دوبله این سریال در شهر بیروت و توسط نورالدین میرزاده انجام شده است و بازیگران «حلقه سبز» عبارتند از: حمید فرخ نژاد، سیما تیرانداز، محمد حاتمی، حمیرا ریاضی، حسین افشار، بهرام علیان، نسیم ادبی و محمدعلی ساربان.

«چ» عربی شد

فیلم سینمایی «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا یکشنبه دوم تیر با زیرنویس عربی از شبکه الکوثر پخش می‌شود. یکشنبه دوم تیر ساعت 11:30 به وقت تهران این فیلم که داستان دو روز زندگی شهید مصطفی چمران طی نبرد پاوه را به تصویر می‌کشد بر روی آنتن شبکه الکوثر است. داستان فیلم از اواخر مرداد سال 1358 شروع می شود، مصطفی چمران از طرف دولت موقت ماموریت پیدا می‌کند به شهر پاوه برود و درگیری داخلی به وجود آمده در آنجا را خاتمه دهد. سه گروه درگیر در شهر پاوه را مردم کوچه و خیابان شهر پاوه، کردهای جدایی طلب و رزمندگان پاسدار تشکیل می‌دهند. «چمران» با تکیه بر نگاه عرفانی و بینش صلح جویانه‌اش، هم باید برابر جسارت و میل به عدالت طلبی «اصغر وصالی» به عنوان فرمانده پاسداران مستقر در شهر مقاومت کند و هم «عنایتی» به عنوان رئیس کردهای شورشی را قانع کند که دست از درگیری بردارد....

«چ» محصول سال 1392 که برنده شش سیمرغ بلورین از سی و دومین جشنواره فیلم فجر شده است، ساعت 02:00 به وقت تهران روز دوشنبه سوم تیرماه از شبکه الکوثر بازپخش می‌شود.  مدت زمان این فیلم 125دقیقه است.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی مهمان تلویزیون

جدیدترین برنامه تلویزیونی میدان انقلاب به بررسی تفکرات علی شریعتی می‌پردازد. حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی مهمان این برنامه است. میدان انقلاب با اجرای وحید یامین پور شنبه‌ها بعد از خبر ساعت 22 از شبکه 3 پخش می‌شود. مهدی سموعی تهیه کننده میدان انقلاب است.

استراماچونی امشب در «ورزشگاه»

برنامه «ورزشگاه» امشب اول تیر ماه میزبان سرمربی جدید باشگاه استقلال (آندره آ استراماچونی) خواهد بود. پژمان ماندگاری - تهیه‌کننده برنامه «ورزشگاه» - در توضیح موضوع امشب برنامه گفت: این برنامه امشب اولین گفت‌وگوی اختصاصی را با سرمربی جدید باشگاه استقلال خواهد داشت و با وی درباره حضور در ایران و سرمربی‌گری باشگاه استقلال صحبت خواهد شد. همچنین در ادامه برنامه ارتباط تلفنی نیز با ایرج عرب، مدیر عامل باشگاه ورزشی پرسپولیس برقرار می‌شود و از وی نیز درخصوص وضعیت فعلی این تیم سوال پرسیده خواهد شد.

برنامه «ورزشگاه» با اجرای حافظ کاظم‌زاده هر شنبه ساعت 21:30 بر روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

«تهران 20» به آنتن شبکه پنج بازگشت

برنامه «تهران 20» بعد از وقفه‌ای کوتاه دوباره به کنداکتور شبکه پنج بازگشت و سه شب در هفته (شنبه، دوشنبه و چهارشنبه) از این شبکه پخش می‌شود. برنامه «تهران 20» امشب اول تیرماه به موضوع اجرای طرح ترافیک جدید در پایتخت می پردازد و علی نادران کارشناس امور حمل و نقل درباره این طرح برای مخاطبان صحبت خواهد کرد. همچنین گفتگوی تلفنی با عمار سعیدیان فر مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی پایتخت در این برنامه برقرار می‌شود.  «تهران 20» با اجرای محمد دلاوری در روزهای زوج هر هفته راس ساعت 20 از شبکه پنج سیما مهمان خانه‌های مردم ایران خواهد بود.

این برنامه به تهیه کنندگی محمدعلی بازی، کاری از گروه تهران و شهروندی است که ساعت 20 روانه آنتن شبکه پنج سیما می شود.

«پایتخت فرش ایران» در رادیو نمایش

نمایش رادیویی «پایتخت فرش ایران» را حمیدرضا پورعلی محمد نوشته و در خلاصه داستان آن آمده است: سهراب منزلی بسیار زیبا در روستا از پدرش به ارث برده، شخصی از روستا میخواهد خانه را از او بخرد اما همسرش راضی به اینکار نیست و …. «پایتخت فرش ایران» با بازی شهین نجف زاده، نوشین حسن زاده، مهرداد عشقیان، ایوب آقاخانی، امیر منوچهری، نسرین زارع، افسانه محمدی، احمد شمس آصف، مجتبی طباطبایی و تعداد دیگری از هنرمندان در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است و زهرا عبدالله زاده تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد.

این نمایش به صدابرداری حیدر صفدری و افکتوری محمدرضا قبادی‌فر، یکشنبه دوم تیرماه ساعت 15:45 از رادیو نمایش پخش می‌شود.

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT12 واژه های کاربردی مرتبط رسانه ملی تلویزیون شبکه امید شبکه پنج سیما شبکه چهار

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه ملی تلویزیون شبکه امید شبکه پنج سیما شبکه چهار رسانه ملی تلویزیون شبکه امید شبکه پنج سیما شبکه چهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۲۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز پنجشنبه ۳۰‌ فروردین از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات

ساعت پخش زنده پرسپولیس و صنعت نفت، پیکان و هوادار، گل گهرسیرجان و استقلال خوزستان در لیگ برتر و دیدار تیم‌های لیورپول، استون ویلا، رم و میلان در لیگ‌های اروپا از شبکه سه و ورزش، سایت آنتن و آپارات مورد توجه کاربران فضای مجازی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دیدارهای مهم فوتبال امروز دنبال می‌شود که ساعت و لینک پخش همه این دیدارها در ادامه آمده است:

ساعت پخش زنده فوتبال امروز پنجشنبه

لیگ برتر ایران (پیکان - هوادار) ساعت ۱۷:۴۵؛ پخش زنده از سایت آنتن، شبکه ورزش

لیگ برتر ایران (گل گهرسیرجان - استقلال خوزستان) ساعت ۱۷:۴۵؛ پخش زنده از سایت آنتن

لیگ برتر ایران (صنعت نفت آبادان - پرسپولیس) ساعت ۱۹:۰۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، شبکه سه

لیگ کنفرانس اروپا (فیورنتینا - ویکتوریا پلژن) ساعت ۲۰:۱۵؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

لیگ کنفرانس اروپا (لیل - استون ویلا) ساعت ۲۰:۱۵؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

لیگ کنفرانس اروپا (فنرباغچه - المپیاکوس) ساعت ۲۲:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

لیگ اروپا (مارسی - بنفیکا) ساعت ۲۲:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

لیگ اروپا (آتالانتا - لیورپول) ساعت ۲۲:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

لیگ اروپا (وستهام - بایرلورکوزن) ساعت ۲۲:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

لیگ اروپا (رم - میلان) ساعت ۲۲:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌، شبکه ورزش

کد خبر 745665

دیگر خبرها

  • پخش زنده جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ جمعه ۳۱ ‌فروردین از تلویزیون و آنلاین
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز جمعه ۳۱ فروردین از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • تلویزیون این آخر هفته چه فیلم هایی به روی آنتن خواهد برد؟
  • فیلم‌های سینمایی تلویزیون در آخرین روز‌های ماه فروردین
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز پنجشنبه ۳۰‌ فروردین از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • تلویزیون آخر هفته چه فیلم هایی پخش می کند؟
  • رادیو صبا با برنامه‌ها و تغییرات جدید
  • «بگو بخند» در رادیو صبا
  • بازگشت «مجله هنری بوم» به آنتن تلویزیون
  • بازگشت مجله هنری بوم به آنتن شبکه دو سیما