Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی جم، جانشین سرپرست پژوهشکده آمار و فناوری اطلاعات پژوهشگاه قوه قضائیه ضمن اعلام خبر انتشار جدیدترین نسخه نرم افزار دستور، گفت: ارتقا محتوای نرم‌افزار دستور با توجه به استقبال قضات محترم، وکلاء، پژوهشگران و سایر علاقه‌مندان به حوزه حقوق و قضاء از این نرم‌افزار همواره در دستور کار مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر پروژه دستور افزود: نسخه ۲.۵ مجهز به کتابخانه پیشرفته‌تر بوده و علاوه بر محتوای قبلی شامل برخی قوانین و مقررات جدیدالتصویب می‌باشد و برخی قوانین و مقرراتی که در نسخه‌های قبلی به صورت ناقص ارائه شده بودند هم در این نسخه با آخرین اصلاحات و الحاقات به طور کامل در کتابخانه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: یکی از تفاوت‌های نسخه جدید بازگرداندن برخی قوانین و مقررات مورد نیازِ منسوخ شده به کتابخانه است که بنا به تقاضا و نیاز پژوهشی کاربران صورت گرفته است و قرار است در نسخه‌های بعدی نیز، قوانین و مقررات نسخ شده مورد نیاز از کتابخانه حذف نشوند و به‌عنوان گروه "قوانین و مقررات منسوخ" در دسترس کاربران باقی بمانند.

جم از مزایای نسخه ۲.۵ «دستور» به افزودن آرا و نظریات قانون آئین دادرسی کیفری اشاره کرد و گفت: افزوده شدن آرا وحدت رویه دیوان عالی کشور و نظریه‌های مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضائیه به قانون آئین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲/۱۲/۰۴ با همکاری اداره کل حقوقی معاونت حقوقی قوه قضائیه میسر گردیده است.

جانشین سرپرست پژوهشکده آمار و فناوری اطلاعات پژوهشگاه قوه قضائیه اضافه کرد: بازنگری در ترتیب نمایش قوانین، افزودن برخی گروه‌های جدید و امکان محدود کردن جستجو به عناوین و سرفصل‌های قوانین و مقررات از جمله بهبودهایی است که در نرم افزار «دستور» نسخه ۲.۵ صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: با توجه به استقبال و رضایت کم‌نظیر کاربران فضای مجازی از اَپ اندروید «دستور»، هم اینک نسخه جدید با قابلیت‌های بیشتر از جمله امکان افزودن، ذخیره و ویرایش حاشیه‌ها و توضیحات کاربران بر متن قوانین و مقررات و بهبود ترتیب فهرست قوانین و موضوعات با همان محتوای نسخه ۲.۵ کتابخانه ویندوز جهت استفاده کاربران آماده شده است که به‌زودی از طریق مارکت‌های معتبر اندروید عرضه خواهد شد.

جم افزود: با توجه به درخواست‌های مکرر متقاضیان دارای تلفن همراه با سیستم عامل IOS هم‌اکنون اَپ نرم افزار «دستور» ویژه این پلتفرم با همان محتوا و قابلیت‌های متنوع جستجو و پژوهشی مشابه اَپ اندروید جهت استفاده کاربران آماده شده و هم اکنون در حال رفع محدودیت‌هایی هستیم که اَپ‌های IOS در ایران با آن مواجه شده‌اند که پس از مرتفع شدن این مشکلات قطعاً ارائه خواهد شد.

مدیر پروژه «دستور» در پایان ابراز امیدواری کرد: با تمهیدات پیش‌بینی شده در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه از این پس فاصله بروزرسانی نرم‌افزار «دستور» کاهش یافته و کاربران از این به بعد می‌توانند هر چه سریع‌تر به آخرین نسخه نرم‌افزار که حاوی آخرین تغییرات قوانین و مقررات خواهد بود دسترسی پیدا کنند.

علاقه‌مندان به نرم‌افزار «دستور» می‌توانند آخرین نسخه آن را از پایگاه اینترنتی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه به نشانی www.eadl.ir دریافت کنند.

کد خبر 4648084 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: دیوان عالی کشور قوه قضائیه قانون آئین دادرسی کیفری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۳۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید نرم‌افزار خلاصه‌ساز ویدیو توسط دانش بنیان‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مصطفی میرحسنی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: این نرم‌افزار با خلاصه‌سازی هوشمندانه ویدیو‌های ضبط شده، نه تنها در زمان و هزینه‌ها، صرفه‌جویی قابل توجهی می‌کند، بلکه دقت و صحت بررسی را نیز به طور چشمگیری افزایش می‌دهد. با توجه به مزایای منحصر به فرد این نرم‌افزار، ظرفیت صادرات آن به سایر کشور‌ها نیز وجود دارد.   وی در خصوص اهمیت خلاصه‌سازی ویدیو‌ها گفت: مسئله‌ای که اغلب در سازمان‌ها و ادارات با آن مواجه هستیم، این است که هنگام وقوع سرقت، کارکنان مجبور به بررسی دقیق ویدیو‌های ضبط شده توسط دوربین‌های نظارتی هستند. این کار که معمولاً ساعت‌ها یا حتی روز‌ها طول می‌کشد، بسیار خسته‌کننده و مستعد خطا است.   میرحسنی افزود: نرم‌افزار دانش‌بنیان ما با استفاده از هوش مصنوعی، می‌تواند تصاویر ویدیو در محدوده‌ای که توسط کاربر مشخص می‌شود را به طور دقیق بررسی کند. در عرض چند ثانیه، تمام اتفاقات مهم آن بازه زمانی شناسایی شده و از ادامه ویدیو صرف‌نظر می‌شود. در نهایت، ما یک ویدیوی خلاصه از محدوده مشخص شده توسط کاربر ارائه می‌دهیم که شامل تمام اتفاقات رخ داده در آن محدوده می‌شود.   این نرم‌افزار می‌تواند مدت زمان بررسی ویدیو را به طور قابل توجهی از یک شبانه‌روز به نیم ساعت کاهش دهد و کار را برای اپراتور‌ها بسیار ساده‌تر کند.   وی گفت: بزرگ‌ترین دستاورد این مجموعه دانش بنیان ، ساختار (الگوریتم)  اختصاصی این نرم‌افزار است. این الگوریتم با وجود انجام پردازش‌های پیچیده هوش مصنوعی، به سخت‌افزار قدرتمندی نیاز ندارد و به راحتی بر روی یک رایانه معمولی نیز قابل اجرا است.   علاوه بر این، قیمت نرم‌افزار ما در مقایسه با نمونه‌های مشابه در بازار بسیار پایین‌تر است.    

دیگر خبرها

  • چگونه نرم افزار باشگاه مشتریان برای کسب و کار راه اندازی کنیم؟
  • تولید نرم‌افزار خلاصه‌ساز ویدیو توسط دانش بنیان‌ها
  • iOS۱8 با ویژگی‌های هوش مصنوعی عرضه می‌شود
  • به خاورمیانه جدید خوش آمدید!
  • قوانین و مقررات ساخت‌وساز در شمال
  • ایسنا جدوال و پیوست های بودجه ۱۴۰۳ را منتشر کرد
  • جدیدترین نسخه «گروک» تصاویر را پردازش کند
  • «گفتمان و سیاست فرهنگی دولت» نقد و بررسی می‌شود
  • بررسی و نقد «گفتمان و سیاست فرهنگی دولت»
  • سیر صعودی دیابت در ایران