Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ، صفری مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی که میزبان این نشست بود با اشاره به برنامه‌های جدید شبکه استانی سهند برای کمک به بخش گردشگری استان گفت: بخشی از این برنامه‌ها که در راستای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و میراث فرهنگی استان انجام می‌گیرد بصورت همزمان از شبکه سراسری شما هم پخش خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ظرفیت‌های ویژه حوزه گردشگری استان، تدوین پیوست رسانه‌ای در برنامه‌های مختلف این حوزه را ضروری کرده و صداوسیما آماده همکاری هر چه بیشتر برای معرفی این حوزه است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان هم در این جلسه با اشاره به اجرای ۶۲ طرح گردشگری و ۴۰ طرح هتل سازی در استان گفت: اجرای این طرح‌های عمرانی از توجه و اولویت گردشگری در استان حکایت دارد.

آقای آبدار، نقش صداوسیما را در معرفی و توسعه این بخش تاثیرگذار و مهم دانست و در ادامه از همکاری‌های صداوسیما در معرفی ظرفیت‌های گردشگری قدردانی کرد.

در این نشست مقرر شد تفاهم نامه همکاری صداوسیما و میراث فرهنگی و گردشگری استان در هفته جاری تدوین و به امضای طرفین برسد.

انتهای پیام/ف

 نشست مشترک مدیران صداوسیما و میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی برگزار شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی جاذبه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۳۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامت ۸۱ هزار نفر در واحدهای اقامتی آذربایجان غربی

به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مرتضی صفری افزود: در این مدت آمار اقامت نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۱ درصد افزایش داشته و نیز ضریب اشغال تخت‌ واحدهای اقامتی سطح استان در ایام نوروز به ۴۵ درصد رسیده است.

او اضافه کرد: از این تعداد ۴۱ هزار و ۷۵ نفر در واحدهای اقامتی استان اعم از هتل، هتل آپارتمان، بوم‌گردی، مجتمع‌های گردشگری و ۴۰ هزار و ۱۲۶ نفر در سایر مراکز اقامتی اعم از مدارس، خانه معلم، باشگاه فرهنگیان، کمپ‌های موقت، مهمان‌سراهای ادارات اقامت داشتند.

صفری با بیان اینکه در نیمه دوم تعطیلات نوروزی همواره آمارهای اقامتی، بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان صعودی می‌شود افزود: همچنین در این مدت ۸۳۳ هزار و ۶۹۳ نفر از جاذبه‌های گردشگری، طبیعی، فرهنگی، تفریحی، صنایع‌دستی و موزه‌های استان بازدید داشته اند که رشد ۲۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی برپایی نوروزگاه در ۲۰ شهرستان، استقرار راهنمایان گردشگری، راه اندازی اتوبوس گردشگری، برپایی نمایشگاه صنایع دستی درموزه های استان و بازرسی ها را از جمله برنامه های ایام تعطیلات نوروزی در استان برشمرد.

آذربایجان غربی یک هزار و ۷۷۰ اثر تاریخی ثبت ملی و جهانی شده دارد که هرساله میزبان مهمانانی از داخل و خارج کشور می شوند.

دیگر خبرها

  • برگزاری چهارمین نوروزگاه شهرستان لنجان در باغ موزه چهلستون
  • افزایش ۱۷ درصدی بازدید از موزه‌های آذربایجان‌شرقی + فیلم
  • اقامت ۸۱ هزار نفر در واحدهای اقامتی آذربایجان غربی
  • روستای تاریخی پالنگان در مسیر ثبت جهانی
  • رونق بخش گردشگری، سیاست قطعی استان برای توسعه اقتصادی
  • شب فرهنگی بافق فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری
  • شب فرهنگی بافق، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری
  • ۲۰۲ هزار نفر در اقامتگاه‌های گردشگری طبس اسکان یافتند
  • ظرفیت روزانه اقامت‌گاه‌های استان یزد ۱۵۵ هزار نفر است
  • استفاده حداکثری از ظرفیت‌های شهرداری قرق در معرفی استان در نوروز ۱۴۰۳