Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@23:55:00 GMT

ارزش های یک شهر تعداد صفحات شناسنامه آن شهر است

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۵۳۵۹۷

ارزش های یک شهر تعداد صفحات شناسنامه آن شهر است

به گزارش خبرگزاری مهر، پیروز حناچی در مراسم افتتاح موزه پمپ بنزین دروازه دولت که عصر امروز برگزار شد، گفت: بسیار خوشحالم امروز فضایی فراهم شد تا به یکی از ارزش‌های شهر تهران بپردازیم و آن را در معرض دید عموم قرار دهیم. ضمن اینکه خوشحالم بر خلاف معمول امروز یکی از دستگاه‌های متولی این کار را انجام داده است؛ صنعت نفت که باعث شد تا بخش عمده ای از کشور ساخته شود، امروزه نقش زیادی در حفظ اسناد خود برای توسعه کشور دارد که این امر مایه مباهات است و از همکارانم در وزارت نفت تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر از مردم کلانشهرها سوال کنیم که ارزش‌های شهر چیست و ما باید به چه چیزی در شهر به عنوان ارزش افتخار کنیم، شاید عده‌ای عنوان کنند که مال‌های تجاری، ساختمان‌های بلند و برج‌های مسکونی و اداری ارزش‌های شهر محسوب می‌شوند. البته تمام اینها لازمه زندگی در شهر هستند، اما نمی‌توانیم اینها را ارزش‌های شهر تلقی کنیم. تمامی این فضاها الی الابد مسئولیت برای مدیریت شهری ایجاد می‌کنند و واجد ارزش برای شهر نیستند.

شهردار تهران گفت: به اعتقاد من ارزش‌های یک شهر تعداد صفحات شناسنامه آن شهر است. موضوعاتی که سیر تحول یک شهر را در طول تاریخ به نمایش می‌گذارند و امروز ما در کنار یکی از این ارزش‌ها قرار داریم که دوره‌ای از تاریخ تهران را یادآوری می‌کند.

حناچی ادامه داد: متأسفانه اولین پمپ بنزین شهر تهران که در خیابان امیریه بود تخریب شده است و از ده پمپ بنزین اولیه در تهران، تنها دو عدد باقی مانده است که یکی از آنها در خیابان ۱۵ خرداد هنوز کار می‌کند.

وی با بیان اینکه معنای امروزی حفاظت ارزش‌ها این است که چگونه می‌توانیم برای حفظ ارزش‌ها، شیوه مدیریت شهر را تغییر دهیم، عنوان کرد: امیدواریم در دوره معاصر و با این نگاه، خاطرات خوبی در شهر به یادگار باقی بماند.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: من اینجا به نمایندگی از همکارانم در میراث، مدیریت شهری و شورای شهر از مدیران صنعت نفت تشکر می‌کنم که به خوبی به برگه‌های شناسنامه خود توجه می‌کنند و این توجه باعث شده است شهرهایی مثل آبادان و مسجد سلیمان تبدیل به جاذبه‌های گردشگری شوند.

وی به تجربه تبدیل کارخانه‌های بزرگ در جهان به مراکز فرهنگی اشاره کرد و گفت: در لندن یک نیروگاه در مرکز شهر تبدیل به مرکز فرهنگی شده است یا کارخانه ذغال سنگ در آلمان تبدیل به مرکزی فرهنگی می‌شود. در ایران هم علاوه بر تجربیات قبلی مثل فرهنگسرای بهمن، امروز تلاش داریم تا کارخانه سیمان ری را مورد حفاظت و مرمت قرار دهیم تا به شیوه فرهنگی از آن استفاده کنیم.

حناچی در ادامه تصریح کرد: محدوده دروازه دولت یک سایت موزه است؛ در کنار خانه عروسک و کوچه فیات، موزه پمپ بنزین هم ساخته شده است و این نشان می‌دهد که ما در این محدوده شاهد یک سایت موزه هستیم.

شهردار تهران با بیان اینکه امیدوارم بیش از قبل به ارزش‌های فرهنگی منطقه ١٢ پرداخته شود، گفت: این منطقه، منطقه تاریخی تهران است و آثار باستانی و فرهنگی آن زمانی تنه به تنه اصفهان می‌زد. امیدوارم بیشتر از گذشته به این آثار به جا مانده و به ارزش‌های شهرمان توجه کنیم.

وی افزود: کاری ندارد که شهر را بفروشیم و بیلان مالی را بالا ببریم و مجوزهایی دهیم که قابل دفاع نباشد، اما اینکه بتوانیم تغییری ایجاد کنیم و شرایطی را فراهم سازیم که مردم بتوانند آرام تر و بهتر زندگی کنند و در طی یک دوره ده ساله آلودگی شهر را کنترل کنیم، اتفاق بهتری است.

حناچی با اشاره به گزارش کیفیت هوا در سال ٩٧، خاطرنشان کرد: این گزارش، علائم خوبی دارد؛ کاهش ذرات معلق و ازن در شهر تهران نشانه خوبی است و حکایت از آن دارد که علاوه بر بارش‌ها، تلاش مدیران شهری برای جدی گرفتن موضوع معاینه فنی خودروها و وزارت نفت برای بهبود کیفیت سوخت تأثیرگذار بوده است.

وی در پایان گفت: به عنوان شهردار تهران از دستگاه‌هایی مثل وزارت نفت، بانک ملی و ارتش که بخش‌هایی از فضاهای تاریخی را در معرض دید عموم قرار می‌دهند، قدردانی کنم. امیدوارم روزی تمامی دستگاه‌ها برگه‌های شناسنامه خود را بهتر از قبل حفظ کنند چراکه این اقدامات باعث افزایش جاذبه‌های شهر تهران می‌شود و این شهر را مقصد گردشگری تبدیل می‌کند. شهرهای دنیا در این زمینه‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند و اگر برجی هم می‌سازند، در عین حال ارزش‌های تاریخی و فرهنگی خود را حفظ می‌کنند.

پیروز حناچی همچنین در حاشیه افتتاح موزه پمپ بنزین دروازه دولت در جمع خبرنگاران گفت: امروز یکی از قدیمی ترین پمپ بنزین‌های تهران در قالب موزه افتتاح شد که این سایت در دروازه دولت قرار دارد. در این محدوده یک «پارک موزه» در حال شکل گیری است و از وزارت نفت بابت حفظ شناسنامه این ارگان تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: یکی از دلایل بهبود وضعیت آلودگی هوای تهران که امروز شاهد آن هستیم، به عملکرد مناسب دوستان وزارت نفت مربوط است.

حناچی در خصوص توافق وزارت نفت و شهرداری برای کمک به حمل و نقل عمومی گفت: ما در حال پیگیری هستیم و اگر این موضوع به نتیجه برسد اعلام خواهیم کرد.

وی درباره تولید آسفالت و اینکه شنیده شده برخی از شرکتهای تولید آسفالت کارشان را از دست داده اند زیرا شهرداری از آنها آسفالت نمی‌خرد، گفت: ما به ظرفیت تولید آسفالت مان چیزی اضافه نکرده ایم اما انتظار داریم شرکت‌های تولید آسفالت قیمت را واقعی به ما ارائه کنند.

حناچی گفت: بهره وری کارخانجات ما بالا رفته و نیازهایی که داشتیم باعث شد تا میزان تولیدات بالا برود.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که امروز روز اول طرح کاهش آلودگی هوا بود و چه اثراتی را شاهد بودید، عنوان کرد: ۸۰ درصد از آلودگی هوای تهران به دلیل سوخت فسیلی است که ۴۰ درصد از این میزان به خودروهای شخصی مربوط است.

وی افزود: کاهش استفاده از خودروهای شخصی و افزایش حمل و نقل عمومی دو هدفی است که به صورت توأمان در حال دنبال کردن آن هستیم.

کد خبر 4648105 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: شهردار تهران پیروز حناچی شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۳۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

شاخص کل بورس روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در نهایت با افزایش ۳۹۲۲ واحدی بر روی کانال ۲ میلیون و ۳۱۶ هزار و ۷۴۰ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ را بخوانید. به گزارش نبض بورس، بورس امروز ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ : خبر‌های مهم برای بورس امروز: ۱- وزیر صمت: سامانه یکپارچه خودرو حذف می‌شود/ تعیین قیمت پژو پارس با شورای رقابت است
۲- تورم فروردین ماه اعلام شد: در فروردین امسال شاخص قیمت مصرف کننده خانوار‌های کشور به عدد ۲۳۶.۳ رسیده است که نسبت به ماه قبل، ۲.۶ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۳۰.۹ درصد افزایش و در ۱۲ ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۳۸.۸ درصد افزایش داشته است
۳- وزیر صمت: ما هم منتظر ابلاغ آیین‌نامۀ واردات خودرو هستیم/ ما مجری واردات خودرو هستیم و برای این کار منتظر آیین‌نامه اجرایی آن هستیم.
۴- امروز ۸۵ درصد از سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس ۸۵ درصد از سهام استقلال برای چندمین بار روی میز فروش رفتند و بالاخره معامله شدند. / ۸,۹۴ میلیارد برگه سهم پرسپولیس به ارزش ۳,۲ همت و ۹,۱۷ میلیارد برگه سهم استقلال به ارزش ۲,۷۹ همت معامله شدند.
۵- موسسه تحقیقاتی انتایکه: قیمت مس و طلا به روند صعودی خود ادامه خواهد داد
۶- شتوکا و مجمع عمومی: جلسه مجمع عمومی این شرکت در ساعت ۱۱:۰۰ روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ برگزار میگردد
۷- بیستمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد، روز سه شنبه چهارم اردیبهشت سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. صف‌های خرید و فروش در پیش گشایش تعداد نماد‌های در صف خرید: 60 نماد | ارزش صف‌های خرید:  487.3 میلیارد تومان تعداد نماد‌های در صف فروش: 27 نماد | ارزش صف‌های فروش:  293.8 میلیارد تومان گزارش بازار: شاخص کل امروز ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 

شاخص کل: 2 میلیون و 303 هزار و 382 واحد | کاهش 13421 واحدی | معادل منفی 0.58 درصد

شاخص کل قیمت وزنی-ارزشی: 478 هزار و 12 واحد | کاهش 2785 واحدی | معادل منفی 0.58 درصد

شاخص کل هم وزن: 759 هزار و 22 واحد | افزایش 1321 واحدی | معادل مثبت 0.17 درصد

شاخص قیمت هم وزن: 424 هزار و 855 واحد | افزایش 739 واحدی | معادل مثبت 0.17 درصد 

شاخص آزاد شناور: 2 میلیون و 982 هزار و 146 واحد | کاهش 22480 واحدی | معادل منفی 0.75 درصد

شاخص بازار اول: یک میلیون و 797 هزار و 751 واحد | کاهش 16700 واحدی | معادل منفی 0.92 درصد

شاخص بازار دوم: 4 میلیون و 304 هزار و 571 واحد | کاهش 6915 واحدی | معادل منفی 0.16 درصد

شاخص سهامداران خرد امروز ۴ اردیبهشت  ۱۴۰۳ 

(شاخص ارزش دارایی سهامداران با دارایی کمتر از ۱۰ میلیارد تومان)

شاخص سهامداران خرد:  138 هزار و  33 واحد | کاهش 742 واحدی | معادل منفی 0.54 درصد

ارزش و حجم معاملات

تعداد معاملات: 384 هزار و 966 نوبت معاملاتی

ارزش معاملات: 49 هزار و 733 میلیارد ریال

حجم معاملات: 8 میلیارد و 893 میلیون برگه اوراق بهادار

ارزش دلاری بورس

ارزش دلاری بازار: 150 میلیارد دلار

نماد‌های تاثیرگذار

۷ نماد تاثیرگذار بر شاخص کل بورس: فولاد ، فملی ، شپنا ، نوری ، شبندر ، وغدیر ، وبملت

صف‌های خرید و فروش

تعداد نماد‌های در صف خرید: 95 نماد | ارزش صف‌های خرید: 2926 میلیارد تومان
سنگین‌ترین صفوف خرید: فافق ، وارس ، ثنوسا

تعداد نماد‌های در صف فروش: 31 نماد | ارزش صف‌های فروش: 2724 میلیارد تومان
سنگین‌ترین صفوف فروش: همگام ، مالک آتیه ، خفولا

سرانه خرید و فروش بازار

سرانه خرید: 25.4 میلیون تومان

سرانه فروش: 25.9 میلیون تومان

برترین عرضه و تقاضا

۳ نماد با برترین تقاضا در بورس: فافق ، وارس ، ثنوسا

۳ نماد با برترین عرضه در بورس: خفولا ، فنرژی ، کارام

بیشترین و کمترین قیمت

۳ نماد با بیشترین افزایش قیمت در بورس: وتوسم ، کپشیر ، وصنا

۳ نماد با بیشترین کاهش قیمت در بورس: دامین ، چکاپا ، تکمبا

ورود و خروج پول حقیقی:

میزان ورود پول حقیقی: 51 میلیارد تومان

۳ نماد با بیشترین ورود پول حقیقی: خاهن ، خزامیا ، واعتبار

۳ نماد با بیشترین خروج پول حقیقی: فملی ، خودرو ، ثفارس

نقشه بازار امروز ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳     

گزارش بازار هر روز راس ساعت ۱۳:۳۰ در نبض بورس منتشر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • شناسنامه باغ‌های شهر قم تدوین می‌شود
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت؛اصلاح بیش‌از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار