Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی، با اشاره به تدوین بسته برنامه ای ویژه برای اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: برنامه های مساجد با رویکرد تقویت روحیه نشاط و معنویت در مناطق سیل زده برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین « حبیب رضا ارزانی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، افزود: یکی از مهم ترین اولویت ها برای هرمجموعه فرهنگی شناسنامه دار شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های کانون های فرهنگی هنری مساجد، در پی تلاش های به عمل آمده کانون های فرهنگی هنری مساجد پس از 26 سال فعالیت، با نگاه ویژه وزیر فرهنگ اساسنامه فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد.

 

وی با بیان اینکه با طی مراحل مختلف، هم اکنون اساسنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد ثبت نهایی شده است، بیان کرد: با تصویب اساسنامه بستر برای برنامه ریزی منسجم وساماندهی فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد فراهم شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی،  با اشاره به اهداف و کاکردهای اساسنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد، ادامه داد: با تصویب اساسنامه نقشه راه مشخص شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: اساساً کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سال ۱۳۷۱ با هدف جلوگیری از تهاجم فرهنگی غرب مشغول به فعالیت و یکسری اهداف و وظایفی را عهده‌دار شدند، از اهداف اساسنامه کانون‌ها می‌توان به مواردی همچون: احیای نقش واقعی فرهنگی، آموزشی و تبلیغی مساجد، تربیت و رشد نیروهای متعهد انقلابی و کارآمد در حوزه فرهنگ و هنر، توسعه فرهنگ اصیل اسلامی در شهرها و روستاهای کشور و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اشاره کرد.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، با برشمردن کلیات اهداف و کارکردهای اساسنامه است بیان کرد: ۱۰ کارکرد برای اساسنامه کانون فرهنگی هنری مساجد شامل برنامه‌ریزی، نظارت، انسجام و هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، کمک به راه‌اندازی کانون‌ها و تجهیز کتابخانه‌های مساجد، به روزرسانی بانک اطلاعاتی کانون‌ها، کمک به تولید و عرضه محصولات فرهنگی و دینی، کمک به راه‌اندازی و توسعه پایگاه‌های فرهنگی عمومی دیجیتال در حوزه فعالیت مساجد برای استفاده بهینه از فرصت‌ها و مقابله با تهاجم فرهنگی، شناسایی و جذب و حمایت از استعدادهای برتر و نخبگان مساجد، تلاش در جهت تجهیز کانون‌ها و کتابخانه‌های مساجد، حمایت و هدایت فعالیت‌های دینی کانون‌ها و فراهم آوردن رشد بینشی و عقیدتی عوامل اجرایی و اعضا از طریق برگزاری دوره‌ها و مسابقات فرهنگی و هنری و قرآنی مختلف و برپایی نمایشگاه‌ها، تبادل علمی و هنری با مراکز علمی و فرهنگی داخل و خارج کشور بر مبنای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و زمینه‌سازی برای پیوند شبکه کانون‌های مساجد با نهاد خانواده، مدارس و مراکز آموزشی و دینی و فرهنگی مد نظر قرار گرفته است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی، همچنین از تشکیل شورای هماهنگی کانون های مساجد در استان ها خبرداد و افزود: تمام مخاطبین عرصه مساجد با رویکرد ساماندهی فعالیت های فرهنگی و هنری عضو این شورا هستند.

 

وی همچنین با اشاره به سند تحول کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: سند چشم‌انداز ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای افق سال ۱۴۱۴ ترسیم شده است و اولین سند تحول راهبردی برای تحقق آن سند در یک برنامه‌ریزی سه ساله اول  و در هقت بسته  برنامه ای ویژه تدوین شده است.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، با بیان اینکه هم اکنون حدود 25 کانون فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند، گفت: ثبت اطلاعات کانون های فرهنگی هنری مساجد در سامانه بچه های مساجد اقدامی موثر برای حضور کانون های فرهنگی هنری مساجد در عرصه فضای مجازی شد.

 

وی افزود: اطلاعات ثبت شده در سامانه بچه های مسجد شامل آمار دقیق از مساجد، کانون های فرهنگی هنری مساجد و مخاطبان بستر برنامه ریزی مناسب و موثر خواهد بود.

 

تدوین بسته برنامه ای ویژه برای مناطق سیل زده لرستان

 

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی، در ادامه با اشاره به برگزاری نمادین مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت بچه های مسجد در شهرستان پلدختر، بیان کرد: در قالب طرح اوقات فراغت بسته های برنامه ای ویژه ای برای مناطق سیل زده استان لرستان تدوین شده است.

 

وی اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد از روزهای اول سیل در کنار مردم بودند و موکب های بسیاری از کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با حضور در مناطق سیل زده به مردم خدمت رسانی می کنند.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادامه داد: نیروهای جهادی عضو کانون های فرهنگی مساجد، خیران و فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد چه در عرصه یاری رساندن و چه در عرصه خدمت رسانی به مردم سیل زده حضور فعال داشتند.

 

وی افزود: همچنین تاکنون بسته های فرهنگی شامل کتاب  برای کانون های فرهنگی هنری مساجد و کتابخانه های مساجد خسارت دیده از سیل ارسال شده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی، افزود: تیم های فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد هم در طول اوقات فراغت برنامه های ویژه ای را برای خدمت رسانی به سیل زدگان دارند.

 

وی ادامه داد: آستان مقدس رضوی، آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)، آستان مقدس شاه چراغ(ع) و آستان مقدس حرم عبدالعظیم (ع) درطول دهه کرامت برنامه های ویژه ای را در مناطق سیل زده دارند.

 

خسارت سیل به 503 کانون فرهنگی هنری مسجد کشور

 

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی، با اشاره به اینکه سیل فروردین ماه به 503 کانون فرهنگی هنری مسجد در کشور آسیب رسانده است، گفت: عمده این این کانون ها در استان لرستان هستند.

 

وی از مساعدت ویژه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد به کانون های خسارت دیده از سیل خبرداد و بیان کرد: در قالب برنامه های مختلف چون برنامه های مشارکتی جهت بازسازی کانون های خسارت دیده و تجهیز کانون ها اقدام خواهد شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی، افزود: در طرح بازسازی مساجد خسارت دیده از سیل تلاش می شود ساختمان کانون های فرهنگی هنری مساجد هم احیاء و بازسازی شود.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد با هدف تقویت روحیه امیید و نشاط در جامعه و کاهش آلام مردم سیل زده برگزار می شود.

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد دهه کرامت اوقات فراغت نماز جمعه خطبه نماز جمعه شیراز خبرگزاری شبستان استان بوشهر خطبه های نماز جمعه اردبیل مناطق سیل زده کانون های فرهنگی هنری مساجد اوقات فراغت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۳۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش راهبری هنرمندان در تحقق شعار سال

اعظم روانشاد امروز در ضیافت افطار اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه الیگودرز ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع اهالی فرهنگ این شهرستان بیان کرد: هنر می‌تواند والاترین و پیچیده‌ترین مفاهیم عالی را به نسل‌ها و عصر‌ها منتقل کند و هنرمندان نقش مهمی در ارتقای هنر به وضعیت مطلوب دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید با مشارکت مردم گفت: هنرمندان می‌توانند در تحقق شعار سال نقش راهبری داشته باشند.

وی افزود: تعامل بین هنرمندان و مسئولان اصلی‌ترین عامل در راستای ارتقای سطح فرهنگی و هنری کشور است.

روانشاد با بیان اینکه اصحاب فرهنگ، هنر رسانه و حلقه‌های میانی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های گسترده خود در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری، می‌تواند در ترویج فرهنگ انقلاب و ارزش‌های اسلامی نقش موثری ایفا کند، گفت: امید است هنرمندان ما بتوانند با فعالیت‌های گسترده و تهیه آثار فاخر در بخش‌های مختلف هنری گام موثری در تحقق شعار سال بردارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به حضور هنرمندان سرشناس، جوانان و صاحب‌نام در الیگودرز گفت: با هم افزایی باید ظرفیت‌های موجود را ضریب داد و موثرتر واقع شد.

در ادامه این نشست صمیمانه تعدای از هنرمندان و فعالان فرهنگی و قرآنی شهرستان به بیان دغدغه‎ها و مطالبات صنفی خود پرداختند و مسائل و مشکلات پیش روی خود را مطرح کردند.

سلسله برنامه‌های ضیافت افطار اصحاب فرهنگ هنر و رسانه لرستان به مناسبت ماه مبارک رمضان در شهرستان‌های استان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و با همکاری ستاد کانون‌های فرهنگی مساجد، جبهه فرهنگی انقلاب و حوزه هنری در استان اجرا خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن آیه‌های بندگی در بیرجند
  • نقش راهبری هنرمندان در تحقق شعار سال
  • برگزاری آیین شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان
  • تولید ۳۰۰ محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور
  • استقبال مسافران نوروزی از ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان در لرستان
  • برخی مسئولان اسلامی فکر می‌کنند اما قارونی عمل می‌کنند
  • درخواست امام جمعه نورآباد برای تخصیص اعتبار
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در موزه مردم شناسی ارومیه برای کودکان