Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@07:22:39 GMT

مشکلات محیط زیست شهری بوشهر بررسی و پایش می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۵۳۸۹۸

مشکلات محیط زیست شهری بوشهر بررسی و پایش می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوذر دهدار عصر شنبه در نشست اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر اظهار داشت: کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر بوشهر تصویب و تشکیل شد.

وی اضافه کرد: عبدالخالق برزگرزاده، کیوان هاشم زاده، مهرزاد آسایش و طاهره شمشیری چهار نفر از اعضای شورا در کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر بوشهر عضویت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر به اهمیت بسیار بالای محیط زیست اشاره کرد و ادامه داد: بررسی و پایش مشکلات محیط زیست شهری از مهمترین اهداف تشکیل این کمیته بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل این کمیته به درخواست اداره کل حفاظت محیط زیست استان و برای ارتقای وضعیت محیط زیست شهرستان بویژه در مبحث آلایندگی‌ها محقق شده است.

کد خبر 4648128

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر شورای شهر بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۳۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دوبرابری مساحت بوستان‌های مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهدگفت:حفظ و نگهداری فضای سبز با استفاده از روش‌های غیرشیمیایی و هم‌سو با محیط زیست را یکی از روش‌های نوین در مدیریت فضا‌های سبز شهری دانست.

مهدی یعقوبی افزود: در حال حاضر شش بوستان در شهر مشهد به عنوان «بوستان سبز» معرفی شده‌اند و نظارت در هر کدام از این بوستان‌ها، برعهده یک کارشناس گیاه‌پزشک مستقر در هر کدام از مناطق است.

او گفت: در بوستان‌های سبز، به منظور کاهش استفاده از سموم شیمیایی برای دفع آفات و بیماری‌ها، از اجرای سمپاشی‌های بی‌مورد جلوگیری شده و در مقابل، از شیوه‌های غیرشیمیایی موثر و متد‌های کنترل بیولوژیک، مکانیکی و فیزیکی استفاده می‌شود. 

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد افزود: طی سالیان اخیر به همت مدیریت فضای سبز شهری، حفظ و نگهداری فضای سبز در تعدادی از بوستان‌های سطح شهر با رویکرد سبز صورت پذیرفته و با توجه به مزایای متعدد این روش از جمله کاهش قابل توجه مصرف سموم شیمیایی و مخاطرات زیست‌محیطی، حفظ سلامت شهروندان، کمک به استفاده از تکنیک‌های کم‌خطر در کنترل جمعیت آفات و عوامل بیماری‌زا و نیز حذف تدریجی روش‌های قدیمی و پر‌خطر، برنامه‌ریزی لازم برای توسعه این طرح صورت گرفته و در نظر داریم تا پایان سال ۱۴۰۳، تعداد بوستان‌های سبز را به ۱۳ بوستان افزایش دهیم.

 

دیگر خبرها

  • ستاد «جهش تولید محیط زیست محور» تشکیل می‌شود
  • اجرای پروژه‌های شهری طبق مصوبه
  • افزایش دوبرابری مساحت بوستان‌های مشهد
  • مشکلات آلودگی آب سرخون به نفت هنوز وجود دارد
  • کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور
  • خراسان رضوی در جایگاه دوم انجام پایش های نظارتی در کشور
  • شورایاران خدمات شهری را به اطلاع شهروندان برسانند
  • خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد
  • سلامت مردم و محیط زیست در رأس دغدغه‌ها و نیاز جامعه
  • انجام خط‌کشی‌های ترافیکی سازگار با محیط زیست در قم