Web Analytics Made Easy - Statcounter

 دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت: در زمان حاضر ۹ هزار نیروی نظامی این کشور در افغانستان حضور دارند که بزودی این تعداد به هشت هزار نفر کاهش خواهد یافت.

اخبار بین الملل- به گزارش شبکه طلوع نیوز افغانستان ، ترامپ روز شنبه با اشاره به خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان گفت: اعضای کابینه، وی را برای ورود به یک جنگ در افغانستان و خاورمیانه تحت فشار قرار نمی‌دهند و بزودی اخبار خوبی در مورد افغانستان منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زلمی خلیلزاد نماینده آمریکا ، هم اکنون برای پایان دادن به جنگ طولانی مدت ۱۹ ساله افغانستان در حال مذاکره با دولت کابل، طالبان و جامعه بین‌المللی است.

بر اساس این گزارش، ترامپ در مصاحبه با مجله تایم گفت: همانطور که شما می‌دانید زمانی که من به عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا در سال ۲۰۱۶ انتخاب شدم تعداد ۱۶ هزار نیروی نظامی در افغانستان حضور داشتند و امروز ۹ هزار سرباز آمریکایی در این کشور مستقرند.

سخنگوی طالبان در هفته گذشته گفت که آمریکا خروج نیروهای خود از افغانستان را پذیرفته است.

خلیلزاد اما در پاسخ به این ادعای طالبان گفت: آمریکا به دنبال توافق جامع صلح است نه توافق بر سر خروج نیروهای نظامی از افغانستان.

ترامپ ادامه داد: شمار نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان بزودی به هشت هزار نفر خواهد رسید.

رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با نخست وزیر کانادا در کاخ سفید اظهار کرد؛ آمریکا خواهان خروج سربازان خود از جنگ‌های طولانی مدت است.

خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان تا کنون شش دور مذاکره با نمایندگان طالبان با چهار محور تضمین‌های ضد تروریسم، خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، مذاکرات بین‌الافغانی که منجر به یک راه حل سیاسی شود و برقراری آتش‌بس جامع و دائمی در شهر دوحه قطر داشته است.


 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نیروی نظامی افغانستان آمریکا افغانستان دولت قطر کاخ سفید ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۴۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار قربانیان سیل در افغانستان به 66 نفر رسید

به گزارش جماران به نقل از آناتولی، وزارت دولت برای مدیریت بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تعداد قربانیان سیل در روزهای اخیر در مناطق مختلف این کشور به 66 نفر رسیده است.

در این اطلاعیه آمده است، 66 نفر بر اثر سیل اخیر جان خود را از دست داده و 36 نفر دیگر زخمی شده‌اند. همچنین در نتیجه این سیلاب‌ها، 600 راس دام تلف شده و 235 خانه نیز ویران شده است.

در همین راستا، دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان اعلام کرد که برای تامین مسکن دائمی مردم سیل زده و رفع نیازهای فوری آنها تلاش خواهند کرد.

گفتنی است بارش باران و وقوع سیل در روزهای اخیر باعث ریزش سقف خانه‌ها، رانش زمین، تخریب جاده‌ها و جان باختن ده‌ها نفر در افغانستان شده است.

 

دیگر خبرها

  • آمریکا از پاسخ به استفاده از پایگاه نظامی پاکستان طفره رفت
  • خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • خروج سامانه‌های ناپایدار از اصفهان همراه با باد و باران/ دمای هوای استان کاهش می‌یابد
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • شمار قربانیان سیل در افغانستان به 66 نفر رسید
  • خروج موج بارشی از خوزستان/ دما افزایش می‌یابد
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می شود
  • آغاز رزمایش نیروهای مسلح تاجیکستان و روسیه در ختلان