Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از انتشار نامه اعضای تشکل‌های دانشجویی اردبیل به دادگستری استان درباره اجرای قانون رسیدگی به اموال مسئولان، برخی مسئولان استانی به دانشجویان درباره ادامه این پروژه هشدار دادند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو- اعظم ذوالفقاری منظری؛ آیین نامه رسیدگی به اموال و دارایی مسئولان از سوی قوه قضاییه در ۲۱ خرداد امسال ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
به گفته غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه، در این آیین نامه اموال دو گروه از مسئولان شامل رئیس جمهور، وزرا و برخی مقامات ارشد در آغاز و پایان دوره مسئولیت، مورد بررسی قرار گیرد. گروه دوم نیز شامل گروه زیادی از مدیران استانی، نمایندگان مجلس و همه مقامات قضایی است که باید اموال خود، همسر و فرزندانشان در آغاز مسئولیت اعلام کنند.
چند سالی است بحث اعلام اموال مسئولان ارشد کشور، قبل از آنکه به مسئولیتی را بپذیرند و پس از آن، مطرح شده است. برخی کاندیدا‌های ریاست جمهوری نیز از این موضوع، به عنوان شعاری تبلیغاتی استفاده کرده و در مناظره‌های انتخاباتی یا سخنرانی‌های تبلیغاتی خود، رقمی را به عنوان دارایی خود اعلام می‌کردند و به این صورت، قانون رسیدگی به اموال مسئولان نظام و دولتی، موضوعی فانتزی و تبلیغاتی تبدیل شد و وقتی صحبت از اعلام اموال مسئولان می‌شد، فضایی فانتزی همراه با جک‌های کوچه بازاری و تلگرامی نیز همراه آن به ذهن مخاطب می‌آمد؛ اما با ابلاغ آیین نامه این قانون از سوی قوه قضاییه، امید می‌رود که این بار به صورت واقعی، اموال مسئولان و مدیران دولتی و سازمان‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد.
فعالان دانشجویی اردبیلی، با همین امید و براساس سابقه پیگیری که از رئیس کل دادگستری استان خود درنظر دارند، در حمایت از این قانون و اجرایی شدن آن در استان خود، به ناصر عتباتی نامه زدند و ضمن حمایت از فعالیت‌های پیشین وی در شناسایی محتکران اردبیلی، پیشنهاد کردند لیستی را از مسئولانی که باید اموال آنان در اولویت بررسی باشد، اعلام کنند.
میلاد بیغاله، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اردبیل در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو درباره این نامه می‌گوید: پس از ابلاغ آیین نامه رسیدگی به وضعیت، با جمعی از فعالان تشکل‌های دانشجوی اردبیل تصمیم گرفتیم که نامه‌ای بنویسیم و از دادگستری اردبیل خواستیم که در این امر پیشتاز باشد.
بیغاله با بیان اینکه قاضی عتباتی، قبلا در زمینه‌های دیگر مانند مبارزه با احتکار و موارد مشابه، اقدامات پیگیرانه خوبی داشتند، افزود: به همین دلیل انتظار داریم در این مورد نیز دادگستری اردبیل پیگیر موضوع باشد و بتواند در رسیدگی به اموال مسئولان فعالانه ورود کند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اردبیل با اشاره به متن نامه‌ای که به دادگستری اردبیل ارسال شده، بیان کرد: در این نامه اعلام کردیم که تشکل‌های دانشجویی براساس بازخورد‌های مردمی، در حال تهیه لیستی از مسئولان استانی هستند که رسیدگی به اموال آنان باید در اولویت قرار گیرد.
وی تصریح کرد: این لیست لزوما به معنی اینکه در اموال این افراد شائبه‌ای وجود دارد، نیست؛ دلیل اصلی ما این است که این افراد جایگاه شغلی مهمتری دارند و لازم است اموالشان زودتر بررسی شود.
بیغاله ادامه داد: پس از انتشار نامه، برخی مسئولان استانی برای ارزیابی اموال و دارایی‌های خود، اعلام آمادگی کرده اند؛ اما برخی از مسئولان و وابستگان آنان نیز از ما خواسته اند که از انتشار این لیست خودداری کنیم.
وی بیان می‌کند: افرادی که از انتشار لیست و پیگیری از سوی تشکل‌های دانشجویی نگران هستند، این شائبه را ایجاد می‌کنند که اموالشان مخدوش است و ممکن است بعدا دچار مشکلاتی شوند.
گفتنی است که پس از انتشار نامه مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی اردبیل، شهرام محمدی، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اردبیل طی نامه‌ای به قاضی عتباتی، بیان کرد: هرچند به دلیل ماهیت، نحوه اداره و عدم بهره مندی سازمان از اعتبارات دولتی، قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران ظاهرا مشمول رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان نمی‌شود، اما معتقدم هرکس در نظام جمهوری اسلامی و در هر جبهه‌ای اعم از دولتی یا بخش خصوصی مرتبط با عموم مردم جامعه، مسئولیتی را عهده دار می‌شود، باید به ویژه از نظر منابع درآمدی و افزایش دارایی‌ها همواره مورد بررسی و دقت خود و نهاد‌های مسئول قرار گیرد.
در بخش دیگری از این نامه آمده است: برای پیگیری عملی شدن این قانون بسیار مهم در سطح استان، که به نوعی صیانت از سرمایه‌های انسانی نیز تلقی می‌شود، اینجانب که از شهریورماه سال ۱۳۸۹ به مدت چهار سال مسئولیت این سازمان را به عهده داشته و از تاریخ ۲۶ شهریورماه سال گذشته نیز مجددا این مسئولیت بر عهده حقیر گذاشته شده است، رأسا آمادگی خود را جهت اعلام و رسیدگی به اموال و دارایی‌های خود اعلام می‌دارم.
جمعی از فعالان دانشجویی نیز در حمایت از این نامه و در راستای اجرای هرچه سریعتر قانون رسیدگی به اموال مسئولان، با هشتگ اردبیل شفاف، خواستار پیشتازی این استان در اجرای قانون شدند و خواسته خود را در توییت‌هایی اعلام کردند.
سجاد علیپور، یکی از فعالان دانشجویی اردبیل با اشاره به نامه تشکل‌های دانشجویی به دادگستری اردبیل نوشت: به زودی لیستی از اسامی مسئولین اردبیل که اموالشان براساس نظرات مردمی در اولویت رسیدگی قرار دارند، تقدیم خواهد شد.  
حامد رضایی نیز با انتشار تصویر نامه مجمع هماهنگی جنبش دانشجویی اردبیل به دادگستری این استان نوشت: اموال مسئولان قبلی و فعلی اردبیل در بوته آزمایش؛ برایم جالب است که بدانم نام چه کسانی در این لیست قرار می‌گیرد.  
نیکنام ایران نژاد، از فعالان دانشجویی اردبیل نیز اجرایی شدن قانون رسیدگی به اموال مسئولان را حجامت نظام دانسته و نوشته است: رسیدگی به اموال مسئولان فعلی و قبلی! ... حجامت نظام شروع شده است.      

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اجرای قانون رسیدگی به اموال مسئولان تشکل های دانشجویی اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۴۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبلغ وام شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه پیام نور، مهدی محمدی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه پیام نور از اول اردیبهشت آغاز شد، اظهار داشت: دانشجویان متقاضی جهت ثبت نام وام شهریه دانشجویی تا ۳۱ اردیبهشت ماه می توانند درخواست وام شهریه خود را در سامانه یکپارچه صندوق رفاه دانشجویی به نشانی http://refah.swf.ir ثبت نمایند.

وی درباره مبلغ وام شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور گفت: مبلغ وام شهریه به ازای هر نیمسال تحصیلی در مقطع کارشناسی ۳۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال، در مقطع کارشناسی ارشد ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال و در مقطع دکترا ۷۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه همچنین تصریح کرد: طبق ضوابط و قوانین دانشجویان در مقطع کارشناسی به مدت ۸ نیمسال تحصیلی، کارشناسی ارشد به مدت ۴ نیمسال و در مقطع دکترا نیز ۸ نیمسال تحصیلی می توانند از این وام بهره‌مند شوند.

دکتر محمدی در پایان با تاکید بر رایزنی‌های مکرر دانشگاه با صندوق رفاه در خصوص تخصیص اعتبار بودجه وام دانشجویی به دانشجویان مستعد دانشگاه افزود: متقاضیان دریافت وام شهریه دانشجویی پس از ثبت درخواست خود و تایید نهایی مرکز آموزش دانشگاه و واحد استانی مدارک لازم را جهت تشکیل پرونده و اخذ وام شهریه به مرکز آموزش محل تحصیل خود اراِیه نمایند.

کد خبر 6084115

دیگر خبرها

  • سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا
  • حمایت قاطع از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • کلاف سردرگم واردات خودروهای کارکرده/ چرا کسی اجرای قانون را گردن نمی‌گیرد؟
  • بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
  • کلاف سر در گم واردات خودروهای کارکرده/ چرا کسی اجرای قانون را گردن نمی‌گیرد؟
  • جزئیات چگونگی اجرای طرح فیرپلی مالی باشگاه‌ها با اصلاح آیین نامه/تاکید چند باره وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال
  • مبلغ وام شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور اعلام شد
  • ارسال۲۳۰ هزاراظهارنامه پیش‌فرض درنخستین سال قانون جدیدمالیات
  • تایید ۱۰ هزار متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت
  • اجرای طرح بورسیه صنعتی دانشجویان برای اولین بار در استان یزد