Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: دستگیری مجرمان جرایم مواد مخدر در سال گذشته بیش از ۱۹ هزار و ۷۴۷ نفر بوده که در مقایسه با سال ۹۶ افزایش ۶۳ درصدی داشته است.

به گزارش ایسنا-  سردار احمد طاهری در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته پنج سرشبکه مواد مخدر را دستگیر کردیم که نسبت به سال ۹۶ که ۲ سرشبکه دستگیر شدند، ۱۵۰ درصد افزایش داشته است و این امر نشان از اشراف اطلاعاتی و اقدامات خوب انتظامی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: قاچاق موادمخدر برای قاچاقچیان باید پرهزینه شود و در این زمینه در تلاشیم از هر جهت به قاچاقچیان ضربه وارد کنیم بطوری که کشف مواد مخدر بلاصاحب ۱۵ درصد کاهش یافته است.

طاهری گفت: کشفیات مواد مخدر ۳۵ درصد افزایش داشته که در حوزه نیروی انتظامی با ۹ درصد افزایش رو به رو بوده است، هفت هزار و ۲۰۲ عملیات انتظامی در استان انجام شده که ۱۳۸ عملیات کشف مواد مخدر توأم با درگیری مسلحانه بوده و ۱۹ نفر قاچاقچی توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر به هلاکت رسیده اند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع کشف سلاح نیز گفت: کشفیات سلاح یکی از موضوعات مهم است که ۱۳۵ قبضه سلاح سبک و نیمه سنگین، مهمات و امکانات بیسیمی از قاچاقچیان کشف شده است.

وی با اشاره به اقدامات سه ماهه اخیر سالجاری در حوزه انتظامی گفت: از ابتدای سال ۹۸ هزار و ۹۵۹ عملیات انتظامی انجام شده که ۳۳ عملیات توأم با درگیری مسلحانه بوده و هفت نفر قاچاقچی مواد نیز به هلاکت رسیدند .

وی ادامه داد: ۲۵ باند قاچاق مواد مخدر و ۲ نفر سر شبکه اصلی نیز دستگیر شدند و ۲۳۵ دستگاه خودرو و موتورسیکلت نیز از قاچاقچیان کشف شده است .

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: امکانات و تجهیزات کشف شده از قاچاقچیان مواد مخدر در همین استان و در راستای مبارزه با مواد مخدر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: در سه ماه اخیر ۶ هزار و ۵۱۲ نفر دستگیر شدند که ۷۴۴ نفر خرده فروش و پنج هزارو ۵۲۴ نفر معتاد بوده اند.

سردار طاهری گفت: همچنین ۱۲ باب اماکن و منازل خرید و فروش مواد مخدر در سالجاری پلمب و بیش از ۳۳ تن و ۵۶۰ کیلوگرم مواد مخدر توسط ماموران انتظامی کشف شده است.

رئیس کمیته مقابله با عرضه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان ادامه داد: در ۲ ماه نخست امسال نیز اعضای کمیته مقابله در مجموع ۳۸ تن و ۷۸۰ کیلو گرم مواد مخدر کشف کردند که ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: 50 تن مواد افیونی به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر پنجم تیر ماه با حضور نماینده سازمان ملل، مسئولان کشوری و استانی و خانواده شهدا و جانبازان امحاء می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۵۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عاملان توزیع مواد مخدر در شهرستان اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ فرمانده انتظامی شهرستان اشنویه گفت: در تداوم طرحهای امنیت محله محور مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با اشراف اطلاعاتی در عملیاتی ضربتی، چهار سوداگر خرید و فروش انواع مواد مخدر و هفت معتاد متجاهر را شناسایی و دستگیر  کردند.

سرهنگ علی توکلی افزود: مأموران از مخفیگاه این افراد ، موفق به کشف مقادیر قابل توجهی از انواع موادمخدر شدند.

سرهنگ توکلی اضافه کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در مازندران
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • دستگیری زوج سوداگر مرگ
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ معتاد و سوداگر مرگ در لنگرود
  • باند ۵ نفره قاچاق مواد مخدر در مازندران متلاشی شد
  • دستگیری ۵۴ خرده فروش مواد مخدر در خدابنده
  • دستگیری عاملان توزیع مواد مخدر در شهرستان اشنویه
  • از دستگیری قاچاقچی مواد مخدر تا پلمب واحد‌های صنفی متخلف در فارس