Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنتی با اشاره به اینکه برخی صاحبان مشاغل گروه سوم که درآمد یکسال آنها کم است، نیازی به اظهار نامه مالیاتی ندارند، گفت: ۵۴۷ هزار نفر شاغلان مشمول تبصره از پرداخت مالیات معاف هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، برنامه شب گذشته(شنبه اول تیر) تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره بحث نظارتی دولت و اصناف بود و کارشناسان اقتصادی با حضور در این برنامه به بیان نظرات و دیدگاه های خود درباره وضعیت کنونی اصناف پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بنابراین گزارش نائب رییس اتاق اصناف در بخشی از این برنامه با اشاره به شرایط اقتصادی امروز و با بیان اینکه زمانی کشور دچار جنگ نظامی بود اما امروزه با جنگ اقتصادی مواجه هستیم از اصناف به عنوان افسران مقدم جنگ اقتصادی یاد کرد و با توجه به این جایگاه بر لزوم اهتمام دولت برای کمک به اصناف و ارتقای جایگاه آنها تاکید کرد.

رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی نیز در بخش دیگری از این برنامه با اشاره به اینکه اصناف بالاترین سطح اشتغالزایی را در کشور دارند به برخی از مشکلات اصناف اشاره کرد و با بیان اینکه اصناف در مسائل بیمه ای و بانکی هنوز معضلاتی را با این نهادها دارند بر لزوم حمایت های همه جانبه در ارائه تسهیلات کم بهره برای آنها تاکید کرد.

این گزارش می افزاید: معاون سازمان امور مالیاتی نیز در ارتباط تلفنی با این برنامه به تعریفی از اظهار نامه مالیاتی پرداخت و گفت: بر اساس دستورالعمل صادر شده اجبار و الزامی در بیان اظهار نامه مالیاتی وجود ندارد.
 
به گفته «نادر جنتی» برخی صاحبان مشاغل گروه سوم که درآمد یکسال آنها کم است، نیازی به اظهار نامه مالیاتی ندارند.
 
معاون سازمان امور مالیاتی با اشاره به آمار درآمد مشاغل گروه سوم افزود: آمارهای دقیق بیانگر این است که بیش از 80 درصد این نوع مشاغل کمتر از 2 میلیون و 500 هزار تومان است.
 
وی خاطر نشان کرد: 547 هزار نفر شاغلان مشمول تبصره از پرداخت مالیات معاف هستند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد دهه کرامت اوقات فراغت شیراز خبرگزاری شبستان استان بوشهر بیرجند نماز جمعه اردبیل غنی سازی اوقات فراغت امور مالیاتی معافیت مالیاتی مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۵۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر منصور آریا به تور مالیات افتاد | ۶۵ هزار متر زمین در تهران به تملک دولت درآمد

به گزارش همشهری آنلاین پس از حدود ۱۳ سال از تشکیل پرونده مه‌آفرید خسروی ملقب به امیرمنصور آریا به اتهامات متعدد از جمله اختلاس ۳۰۰۰ میلیارد تومانی بانک صادرات، تسهیلات ۴۰۰ میلیارد تومانی بانک ملی، زمین‌خواری در کیش و دیگر اتهامات، سرانجام پرونده مالیاتی این گروه تعیین تکلیف شد.

آنطور که سازمان امور مالیاتی اعلام کرده با گذشت بیش از ۳۰۰۰ روز از تعویق وصول حقوق بیت‌المال از شرکت‌های متعلق به گروه امیرمنصور آریا، مشتمل بر ۱۱ شخص حقیقی و حقوقی و با بدهی بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال، سرانجام برابر احکام نمایندگی صادره از دادگستری استان گیلان و دادسرای تهران مراحل شناسایی، بازداشت و مزایده پلاک ثبتی مرغوب این شرکت‌ها به مساحت بیش از ۶۵ هزار متر مربع واقع در بزرگراه فتح تهران انجام شد.

این پلاک ثبتی در آخرین روز کاری سال ۱۴۰۲ به تملک دولت درآمد.

با این اقدام می‌توان گفت یکی از پرونده‌های معوقات کلان نظام مالیاتی کشور با همکاری قوه قضاییه و پیگیری‌های سازمان امور مالیاتی کشور مختومه شد.

کد خبر 840945 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه قوه قضائیه دولت سیزدهم

دیگر خبرها

  • مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد
  • نرخ جدید مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد
  • انتقال پرونده مالیاتی ۹ شرکت تولیدی به اداره مالیات استان قزوین
  • تور مالیات؛ ملک ۶۵ هزار متر مربعی «امیرمنصور آریا» در تملک دولت قرار گرفت
  • امیر منصور آریا به تور مالیات افتاد | ۶۵ هزار متر زمین در تهران به تملک دولت درآمد
  • امیرمنصور آریا در تور مالیات افتاد
  • انتقال ۹ پرونده مالیاتی شرکت تولیدی به اداره مالیات قزوین
  • ابر بدهکاران مالیاتی نقره داغ شدند
  • ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از ابر بدهکاران مالیاتی اخذ شد/ پرداخت کالابرگ و مطالبات گندمکاران با مالیات مردم
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد مالیات معوق از بدهکاران مالیاتی