Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@20:57:09 GMT

مهار کامل آتش‌سوزی در کوه‌های سپیدان

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۵۵۵۷۲

با تلاش به موقع نیرو‌های منابع طبیعی و مردم محلی، آتش سوزی ارتفاعات اَبنو سپیدان بطور کامل مهار شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، شهرام منتصری در تشریح وقوع این آتش سوزی اظهار داشت: آتش سوزی از ساعت ۱۱ صبح دیروز در عرصه‌های مرتعی ارتفاعات اَبنو شهرستان سپیدان به وقوع پیوست که پس از دریافت گزارش آتش سوزی در این منطقه بلافاصله تعدادی از نیرو‌های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سپیدان و منابع طبیعی بخش بیضا به محل اعزام و عملیات اطفاء حریق آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به شرایط خاص و صعب العبور بودن منطقه و نیز پوشش متراکم گونه‌های مرتعی و وزش شدید باد عملیات اطفاء حریق دشوار و به کندی پیش می‌رفت، اما درنهایت پس از تلاش‌های فراوان و علی رغم گرمای طاقت فرسا و گستردگی جبهه‌های آتش به علت حضور به موقع نیرو‌ها در منطقه، حریق در ساعت ۱۸ بعداز ظهر بطور کامل کنترل و مهار شد.

منتصری ادامه داد: ساعاتی پس از مهار کامل حریق نیز تعدادی از نیرو‌ها جهت پایش منطقه و اطمینان از مهار کامل حریق در منطقه حضور داشتند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اشاره به میزان خسارت ناشی از این حریق اظهار داشت: مساحت آتش سوزی و علت وقوع آن در دست بررسی است.

وی در پایان ضمن اشاره به اثرات مخرب آتش سوزی در اراضی جنگلی و مرتعی از مردم خواست تا از روشن کردن آتش در عرصه‌های جنگلی خودداری و در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی در این عرصه‌ها مراتب را به شماره ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی گزارش کنند.

منطقه اَبنو در ۲۰ کیلومتری شهرستان سپیدان واقع شده و دارای پوشش مرتعی غنی از جمله بوته‌های گون و دافنه و کلاه میرحسن است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: استان فارس آتش سوزی مهار آتش سوزی پنتاگون موساد گلوبال هاوک آب های سرزمینی طرح ترافیک ۹۸ الاهلی عربستان بابک زنجانی سردار حاجی زاده مارک اسپر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۵۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستای حفاظت و صیانت از انفال، با اجرای یک فقره تبصره ذیل ماده ۵۵، رفع تصرف اراضی ملی به مساحت تقریبی ۴ هزار متر مربع واقع در منطقه قارنسرا، توسط سرجنگلبان و نیرو‌های حفاظتی منابع طبیعی ساری حوزه استحفاظی دودانگه و نیرو‌های شرکت چوب و کاغذ انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • انبار داروی بیمارستان امام حسین دچار حریق شد
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!
  • مهار آتش‌سوزی مهیب یک مجتمع مسکونی در کرمان
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • شرکت حدود ۱۰ هزار نفر از روستاییان در کارگاه‌های آموزش اطفای حریق