Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@21:45:21 GMT

عطوان: متحدین ترامپ در منطقه عزادار شده اند

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۵۵۶۲۶

عطوان: متحدین ترامپ در منطقه عزادار شده اند

وی روز یکشنبه خود در روزنامه رأی الیوم نوشت که آمریکا دور اول جنگ ضد ایران و محور آن را باخت و به لحاظ روحی و روانی شکست خورده و اکنون ابر قدرتی است که متحدان منطقه ای آن؛ اسرائیل و اعراب نمی توانند به آن اعتماد کنند. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به انهدام پهپاد جاسوسی "گلوبال هوک" عظیم این کشور که سرآمد صنایع جاسوسی آمریکایی است توسط موشک های ساخت داخل ایران و نه روسیه، چین و آمریکا پرچم سفید تسلیم بالا برد و از بیم خود نتوانست پاسخ انتقامجویانه به ایران بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تحلیلگر افزود که تبدیل شدن ترامپ به یک رئیس جمهور دروغگو، ترسو، مردد در چشم متحدان خود خسارت بزرگی برای آمریکا به عنوان یک ابرقدرت جهانی است و ادعاهایی از قبیل اینکه حمله ای را که قرار بود علیه ایران صورت گیرد ده دقیقه پیش از آن متوقف کرده در واقع نمایشی است که حتی کودک ۱۰ ساله را قانع نمی کند.

ایستگاه آخر این سریال دروغین آمریکایی زمانی بود که موسسه نظامی آمریکا مدعی شد که این هواپیما در حریم هوایی بین المللی و نه حریم ایران پرواز می کرده است تا اینکه ایرانی ها تصاویر لاشه این هواپیما را که در سواحل این کشوربه دست آمده بود را منتشر کردند و سیلی محکمی به اعتبار آمریکا زده و اعلام کردند که آمریکایی ها دروغگو هستند و دلایل آن نیز همین تصاویر و شواهد است.

عطوان نوشت: چه زمانی آمریکایی ها نسبت به قتل و کشتار میلیون ها انسان در عراق، افغانستان، سوریه، لیبی و ویتنام احساس مسئولیت کرده اند که حالا درباره احتمال کشته شدن ۱۵۰ نفر در ایران در حمله انتقامجویانه آنها احساس مسئولیت کنند؟ اگر در خصوص ایرانی ها احساس مسئولیت می کنند چرا آنها را تحریم کرده اند؟

حقیقت همانند خورشید روشن است چرا که ایران با رونمایی از لاشه هواپیمای جاسوسی آمریکا به طول ۱۴ و ارتفاع ۴ متر به ثروت جاسوسی الکترونیکی ذی قیمتی تسلط یافته است. یکی از ویژگی های این هواپیما گرفتن تصاویری در ارتفاع ۲۰ کیلومتری و محاسبات پیشرفته آن است که بزودی تکنولوژی آن را در صنایع نظامی ایران شاهد خواهیم بود و بعید نیست ایران آن را در اختیار روسیه و چین نیز و کره شمالی نیز قرار دهد همانطور که پیش از این به پهپاد دیگری این کشور که تکنولوژی کمتری نسبت به پهپاد کنونی داشت در مرزهای این کشور با افغانسان دست یافت و با وجود فشار های آمریکا از بازگرداندن آن امتناع کرد و پس از آن نسخه جدید آن را در ایران شاهد بودیم.

به اعتقاد این تحلیلگر، متحدان آمریکا در تل آیو و پایتخت های کشورهای حاشیه خلیج فارس با این رخداد عزا دیده شدند در حالی که مسئولان آنها برای یک جشن بزرگ که بزرگترین دستاورد قرن برای آنها بود آماده شده بودند درحالی که گمان می کردند که تا ابد از بیماری "ایران فوبیا" خلاص می شوند و آمریکا با قدرت خود ایران را بطور کلی نابود کرده و نظام آن را ساقط می کند.

آمریکا از فاجعه وارد فاجعه دیگر می شود و جنگ ها نظامی و اقتصادی در نقاط مختلف جهان به راه انداخته است و این کشور و با چشمان باز این جهان را به سمت ویرانی و تباهی پیش می برد. مردم آمریکا رهبری کشورشان را به یک فرد دمدمی که پیرامونش را مشاوران بی تجربه و خام اندیش و متحدان منطقه ای ترسویی همچون اسرائیل و دولت های حاشیه خلیج فارس گرفتهٰ، سپرده اند.

وی افزود که پس از ساقط شدن هواپیمای جاسوسی آمریکاٰ ایران نیازی به بستن تنگه هرمز ندارد و در انتظار اشتباه آینده آمریکا برای پاسخگویی قاطع به آن، هر نقطه ای که رخ دهد، است چرا که توان واکنش ایران از سواحل خلیج تا سرزمین های اشغالی امتداد دارد.

قدرت ایران به استقلال و پروژه های سیاسی و نظامی آن بازمی گردد در مقابل آنها دشمنان گمراه و فریب خورده آنها با ادعاهای دورغین آنها قرار دارند. ملت ایران پشت سر رهبری این کشور که در برخورد با رویارویی های روانی و نظامی با آمریکا بسیار هوشمند است، ایستاده اند و این برای شرایط کنونی کافی خواهد بود.

عطوان در پایان نوشت که این درست است که آمریکا کشور ابرقدرتی است که ۴ هزار کلاهک هسته ای، ۱۰ ناو هواپیما بر، دو میلیون نیروی نظامی، شش ناوگان، صدها کشتی جنگی و دو هزار هواپیما در اختیار دارد اما این را هم می دانیم که آمریکا در ویتنام، عراق، سوریه و افغانستان شکست خورده و در ایران نیز بازنده خواهد بود که باعث فروپاشی اقتصاد آن و هیمنه دلار خواهد شد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۵۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید اسرائیل جنگ روانی است/موشک‌هادوپایگاه هوایی را تارومار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالباری عطوان، تحلیلگر مسائل راهبردی منطقه در پیام تصویری جدید خود با تمجید دوباره از پاسخ نظامی ایران به رژیم پوشالی صهیونیستی، قدرتنمایی نظامی سپاه پاسداران ضد دشمنان قسم خورده کشورمان را «تاریخی» عنوان کرد و از پس لرزه‌های این عملیات در محافل صهیونیستی در اراضی اشغالی پرده برداشت.

تحلیلگر سرشناس جهان عرب دوشنبه شب در پست ویدئویی جدید خود با طرح چند پرسش درباره واکنش بعدی شورای جنگ این رژیم در قبال عملیات تاریخی ایران چگونه خواهد بود از تشدید دامنه اختلافات در میان سران این رژیم سخن گفت.

سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای «الرأی الیوم» ادعای صهیونیست‌ها در حمله قریب الوقوع به خاک ایران در واکنش به پاسخ نظامی ایران را فضاسازی و جنگ روانی دستگاه رسانه‌ای صهیونیست‌ها توصیف کرد.

عطوان در بخش دیگری از سخنان خود اسرائیل را یک رژیم از هم فروپاشیده در برابر ایران به عنوان یک کشور قدرتمند تأثیرگذار در سطح منطقه دانست و مهمترین رخداد مواجهه نظامی اخیر ایران ضد رژیم صهیونیستی را در رویارویی «مستقیم» و بدون بهره گیری تهران از بازوان منطقه‌ای محور مقاومت بیان کرد.

وی افزود: عملیات شنبه شب ایران ثابت کرد که اسرائیل هرگز توانایی دفاع از خود در برابر رهگیری موشک‌های بالستیک و پهپادی ایران بدون بهره گیری از متحدان کلاسیک خود از جمله آمریکا، فرانسه، انگلیس در حریم هوایی اردن را ندارد.

عطوان با اشاره به خیانت دولت اردن به آرمان فلسطین و همدستی با اسرائیل و متحدان این رژیم در تلاش برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایران از وجود ۱۶ پایگاه نظامی متحدان اسرائیل از جمله آمریکا، فرانسه و انگلیس در خاک اردن برای مقابله ضد ایران خبر داد.

عبدالباری عطوان در ادامه به قدرت ویرانگر کلاهک‌های انفجاری موشک‌های ایران در اصابت به اهداف تعیین شده در اسرائیل پرداخت.

عطوان درباره ابعاد قدرت ویرانگر و مرگبار و تخریبی موشکی ایران در خاک اسرائیل به اظهارات «رونین برگمن» روزنامه نگار نزدیک به سرویس جاسوسی موساد اشاره کرد و افزود: «اگر ساکنان اسرائیل ویدئوهای ثبت شده از قدرت تخریبی و حجم ویرانی ناشی از موشک‌های ایرانی به دو پایگاه هوایی در نواتیم و دیگری در صحرای نقب را مشاهده کنند ،۴ میلیون شهرک نشین؛ یعنی نیمی از ساکنان اسرائیل به پناهگاه‌ها پناه می‌برند.»

کد خبر 6079296

دیگر خبرها

  • عطوان: تهدید اسرائیل جنگ روانی است
  • عملیات وعده صادق جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی ایران را تقویت کرد
  • عطوان: تهدید اسرائیل علیه ایران جنگ روانی است
  • عطوان: تهدید اسرائیل جنگ روانی است/موشک‌ها دوپایگاه هوایی را تارومار کرد
  • تهدید اسرائیل جنگ روانی است/موشک‌هادوپایگاه هوایی را تارومار کرد
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • کاخ سفید: شرایط فعلی منطقه، نتیجه عملکرد ترامپ با برجام است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • کنعانی: ایران یک قدرت مقتدر و امنیت‌آفرین است | آمریکا قدردان اقدام منطقی ایران باشد