Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در توئیتی دستور بازداشت مهاجران به این کشور را که قرار بود از امروز (یکشنبه) آغاز شود برای دو هفته به تعویق انداخت. او نوشت این تعویق به منظور انجام مذاکراتی با کنگره در خصوص تغییر قانون مهاجرت صورت گرفت.

ترامپ در حساب توئیتری خود نوشت: «به دنبال درخواست دموکرات‌ها، فرایند اخراج مهاجران را برای دو هفته به تعویق انداختم تا ببینم دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند و در نهایت راه حلی برای مشکل پناهجویان و عبور آن‌ها از مرز‌های جنوبی بیابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر این طور نشود اخراج‌ها شروع خواهد شد!»

برخی از مقامات امنیت ملی و «اعمال مهاجرات و گمرک» آمریکا با اظهار نگرانی در خصوص این دستور ترامپ اعلام کردند اکنون که مبارزات انتخاباتی آغاز شده این طرح یک تلاش سیاسی از سوی ترامپ برای سرسخت نشان دادن موضع او در مسئله مهاجرت است. دموکرات‌ها نیز با این طرح مخالفت نشان داده و آن را بی‌ارتباط به انتخابات پیش روی این کشور ندانستند.

نانسی پلوسی، رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، چند ساعت پیش آنکه ترامپ دستور لغو طرح بازداشت مهاجران را صادر کند حدود ۱۲ دقیقه در این خصوص با او تلفنی صحبت کرد. پس از مکالمه تلفنی پلوسی ترامپ توئیت تعویق دستور بازداشت مهاجران را منتشر کرد.

به دنبال آن پلوسی نیز در توئیتی از ترامپ بابت این موضوع تشکر کرد. پلوسی در توئیت خود نوشت «آقای رئیس‌جمهور از دستور تعویق بسیار خوشحال شدیم. برای اصلاح جامع قانون مهاجرت زمان نیاز هست. اعضای خانواده به یکدیگر وابسته هستند».

با این حال نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا در این خصوص روز گذشته به سی‌ان‌ان گفتند فکر نمی‌کنند در صورت دستیابی به توافق، ترامپ به وعده خود برای لغو دستور بازداشت مهاجران عمل کند. یک نماینده گفت: «دموکرات‌ها ارزش‌های خود را به خطر نمی‌اندازند. او از بسیاری از توافق‌ها در خصوص مهاجرت خارج شده است. ما در این زمینه هیچ توهمی نداریم».

هفته گذشته، ترامپ در توئیتی از بازداشت حدود ۲۰۰۰ مهاجر خبر داده بود که از سوی دادگاه برای آن‌ها احضاریه ارسال شده، اما آن‌ها در این خصوص همکاری نکرده و در دادگاه حضور نیافته‌اند. او در توئیت خود نوشت در نهایت ممکن است «میلیون‌ها» مهاجر از آمریکا اخراج شوند.

بنابر اعلام واشنگتن پست، عملیات بازداشت مهاجران قرار بود از امروز (یکشنبه) در شهر‌های بزرگی، چون نیویورک، شیکاگو، میامی، آتلانتا، بالتیمور، دنور، هاستون، لس‌آنجلس، نیواورلئان و سان‌فرانسیسکو آغاز شود. بسیاری از مقامات و فعالان آمریکا در این خصوص اظهار نگرانی کرده و گفته بودند این طرح ممکن است سبب جدایی اعضای خانواده‌های مهاجران شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا دونالد ترامپ بحران پناهجویان کنگره آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۵۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد

به گزارش تابناک، ایسنا نوشت: «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا روز دوشنبه در جریان محاکمه برای پرونده حق‌السکوت به بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی در دادگاه نیویورک حاضر شد.

طبق آنچه پایگاه خبری هیل گزارش کرده است، ترامپ در حین دادگاه بارهاچشمانش را بست و ظاهرا چرت می‌زد. او هم‌چنین برای مدت طولانی بی‌حرکت به صندلی‌اش تکیه می‌داد و درحالیکه دست‌هایش را روی هم قرار می‌داد، به خواب فرو می‌رفت. البته نظرات متفاوتی در این خصوص وجود دارد و همه رسانه‌ها باور مشابهی ندارند.

«مگی هابرمن» خبرنگار سیاسی ارشد روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که ترامپ ظاهرا خواب است و سپس به تلویزیون سی‌ان‌ان گفت: «به نظر می‌رسید که او خواب بوده است و به طور معمول سرش به پایین می‌افتاد.»

او با تحلیل حرکات ترامپ استدلال کرد: دونالد ترامپ به یادداشتی که وکیلش برای او فرستاده بود توجه نکرد و فک او مدام رو به سمت پایین می‌افتاد و دهانش سست می‌شد.

عکاسان فقط در لحظه شروع دادگاه اجازه ورود و عکس‌برداری را داشتند و لحظاتی را که این خبرنگار توصیف می‌کند، ثبت نشده‌اند.

«کیت بدینگفیلد» مدیر سابق ارتباطات رئیس‌جمهور بایدن، در پاسخ به این گزارش نوشت: «دون (دونالد) خواب‌آلود!»

«دن فایفر» مشاور ارشد باراک اوباما، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا گزارش اولیه هابرمن را به اشتراک گذاشت و افزود: «اگر ترامپ برای بیدار ماندن در دادگاه کیفری خودش آنقدر پیر و ضعیف باشد، فکر می‌کنید در اتاق وضعیت چه اتفاقی رخ می‌دهد؟»

«جیم مسینا» مدیر کارزار انتخاباتی ۲۰۱۲ اوباما ضمن اشتراک‌گذاری مصاحبه هابرمن با سی‌ان‌ان گفت: «ظاهرا ترامپ خوابیده است.»

«کرس جکسون» استراتژیست دموکرات عکسی را از ترامپ منتشر کرد و گفت: «چه ناراحت‌کننده!»

برخی هم در شبکه اجتماعی ایکس نوشتند که «اگر جو بایدن در لحظه مشابهی می‌خوابید، داستان بزرگی می‌شد.»

دونالد ترامپ دیروز پس از ورود به دادگاه کیفری جهت رویارویی با چندین اتهام عنوان کرد که «این حمله‌ای به یک رقیب سیاسی است».

ترامپ به اتهام ۳۴ جرم جعل اسناد تجاری برای پنهان کردن ۱۳۰ هزار دلار حق‌السکوت پرداخت شده به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، در حال محاکمه بوده است.

این پرونده یکی از چهار اتهام کیفری در طول دوره ریاست‌جمهوری او بوده و ممکن است تنها پرونده‌ای باشد که قبل از روز انتخابات در ماه نوامبر به دادگاه ارجاع شود. هم‌چنین اگر ترامپ در این پرونده مجرم شناخته شود ممکن است تا چهار سال به زندان محکوم شود.

پیش از سوژه خواب دونالد ترامپ در دادگاه، جو بایدن بسیار به این کار معروف بوده و بارها گاف‌ها و لحظاتی از او منتشر شده که این رئیس‌جمهور را به فردی که هوشیار نیست، شبیه کرده است.

جو بایدن، پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا پیشتر اذعان کرد که متوجه سن بالای خود است اما قصد شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ را دارد زیرا «دونالد ترامپ می‌خواهد دموکراسی آمریکا را نابود کند» البته باید اشاره کرد که ترامپ تنها ۴ سال از بایدن کوچکتر است.

دیگر خبرها

  • تظاهرات هزاران نفر در آمریکا علیه حملات رژیم اسرائیل در غزه
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • وال استریت ژورنال: اوکراین از کمک غرب به اسرائیل خشمگین است
  • منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود
  • پایان برتری زود‌هنگام ترامپ بر بایدن
  • بازداشت عضو حزب اسلامی افغانستان در آمریکا
  • چه کسی ضد چین‌تر است؟ بایدن یا ترامپ؟
  • ترامپ: تنها به یک شرط موافق کمک به اوکراین هستم
  • ۶ ماه حساس برای جو بایدن
  • بازداشت عضو «حزب اسلامی» حکمتیار در آمریکا