Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ در ابتدا دکتر آمنه ماجدی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پارسیان با اشاره بر اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در شهرستان، هدف از اجرای طرح را تشخیص زود هنگام بیماران فشارخون و پیشگیری از عوارض ناشی از آن مطرح کرد.

دکتر ماجدی در ادامه در خصوص بیماریهای منتقله از آب و غذا، ناشی از مصرف کودهای غیر بهداشتی کشاورزان عنوان کرد در این خصوص میبایست همه ادارات ذیربط همکاری لازم داشته باشند تا از ورود کودهای غیر بهداشتی جلوگیری و کودهای جایگزین به کشاورزان معرفی گردد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان پارسیان مصوب کردند، کشاورزان تا شعاع سه کیلومتر در حاشیه اماکن مسکونی فقط از کودهای جایگزین استفاده کنند و ملزم به بکارگیری کارشناس فنی جهت زراعت خود شوند .

از مصوبات مهم جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی، برگزاری کلاسهای آموزشی جهت کشاورزان حاشیه شهر توسط جهاد کشاورزی بمنظور کاهش مصرف فضولات مرغی آلوده بود.

سپس فرماندار شهرستان پارسیان ضمن تقدیر از تلاشهای شبکه بهداشت و درمان در ارتقای سطح سلامت عمومی جامعه ضمن بررسی مصوبات جلسه گذشته اظهار کرد: ارتقاء وضعیت بهداشتی نیازمند نهادینه کردن فرهنگ بهداشت و سلامت محیط در بین جامعه است و ارتقای سطح بهداشت عمومی در شهرها و روستاهای تابعه از مهمترین اهداف شورای سلامت و امنیت غذایی می باشد و با آموزش صحیح فرهنگ غذایی بعنوان یک اولویت اصلی به مردم، می توان ازمیزان ابتلا به برخی از بیماریها پیشگیری کرد.

فرماندار شهرستان پارسیان با اشاره بر مصوبات قبل و ممنوع بودن کود مرغی در کشاورزی های پارسیان گفت: سلامت مردم از مهمترین مقوله های مورد توجه شورای سلامت و امنیت غذایی می باشد و امیدواریم با تعامل و همکاری بین مردم و مسئولین مسائل و مشکلات بهداشتی شهرستان به حداقل رسیده و شاهد تغییرات اساسی در خصوص ارتقاء شاخص های بهداشتی در شهرستان باشیم.

فرماندار پارسیان در ادامه به اهمیت جلسات شورای سلامت و مصوبات آن اشاره کرد و اظهار داشت: باید به این جلسات که سلامت مردم در گرو مصوباتش است، نگاه ویژه شود و مصوبات آن باید لازم الاجرا و در صورت اجرا نشدن، موانع آن، رفع شود.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه سلامت شبکه بهداشت و درمان فرماندار فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۵۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح مصوبات شورای تأمین استان یزد در خصوص سنگ آهن مرکزی ایران-بافق

شاه حسینی معاون امور اقتصادی استانداری یزد گفت: بحث ۲ درصد فروش سنگ آهن مرکزی ایران-بافق که توسط امام راحل مصوب شده است، مورد تأکید شورای تأمین استان است و حتما باید ادامه پیدا کند.

او افزود: سهام ترجیحی کارگران سنگ آهن مرکزی مورد تأکید و از مطالبات استان از صندوق بازنشستگی فولاد کشور است. شاه حسینی بیان کرد: قبل از اینکه سهامی در بورس عرضه شود، حق و حقوق کارگران و شهرستان، نحوه ورود به بورس، ۲ درصد و...، در امیدنامه باید موردنظر قرار گیرد.

شاه حسینی ادامه داد: در زمینه طرح‌های توسعه‌ای، تکمیل زنجیره فولاد باید اتفاق بیافتد و استاندار پیگیر تامین خوراک است چراکه این مطالبه برحق کارگران است. معاون امور اقتصادی استانداری یزد گفت: در مورد بحث انتقال حساب‌های بانکی شرکت به شهرستان، طبق مصوبه مورد تاکید و پیگیری است و حتما باید انجام شود.

او خاطرنشان کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق جزء مؤثرترین بنگاه‌های اقتصادی منطقه است که همه ما در استان و شهرستان پیگیر هستیم این مجموعه مثل سابق بدرخشد و حقوق آن محقق شود. گفتنی است در این جلسه که در دفتر امام جمعه بافق برگزار شد، نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی، معاون امور اقتصادی استانداری یزد، اعضای شورای شهر و شورای کارگری سنگ آهن مرکزی ایران-بافق حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • خوکفایی در گندم علاوه بر تامین امنیت غذایی، اهرم موازنه قوا در روابط بین الملل است
  • تولید نان کامل در ۶ نانوایی زنجان
  • رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی از گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش قیمت کودهای شیمیایی در آغاز سالجاری خبر داد
  • خروج هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی در بوکان از چرخه مصرف
  • جمع آوری هزار و ۷۹۵ کیلو گرم مواد غذایی غیر بهداشتی در فیروزه
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • ۲ هزار بازرسی بهداشتی در قالب بسیج سلامت نوروزی گناوه انجام شد
  • تشریح مصوبات شورای تأمین استان درخصوص سنگ آهن مرکزی ایران-بافق 
  • تشریح مصوبات شورای تأمین استان یزد در خصوص سنگ آهن مرکزی ایران-بافق