Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@13:41:25 GMT

بنیان خانواده را بر مبنای معارف دینی درست کنیم

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۵۶۰۵۴

بنیان خانواده را بر مبنای معارف دینی درست کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الا سلام مسعود صفی یاری شامگاه شنبه در آئین گرامی داشت روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی گفت: اهمیت موضوع تبلیغ برای همگان واضح و روشن است.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) هم مبلغ دین بودند و هم مبلغ تربیت می‌کردند، اظهار کرد: ما نیز به‌عنوان پیروان پیامبر اکرم (ص) باید به راهبردهای تبلیغ دینی توجه ویژه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان رسالت مبلغین را بسیار مهم اعلام کرد و گفت: نگاه در حوزه اعزام مبلغ نباید اداری و سیستمی باشد بلکه باید نگاه تکلیفی باشد.

صفی یاری با بیان اینکه فضای کاری سازمان تبلیغات مشخص است، گفت: باید در راستای تحقق کار تبلیغ در جامعه به رسالت خود به خوبی عمل کنیم.

وی با بیان اینکه اگر سازمان تبلیغات اسلامی برداشته شود اثری از اسلام نخواهد بود، تاکید کرد: باید مدیریت صحنه تبلیغی در جامعه اتفاق بیفتد.

بیانیه گام دوم انقلاب به خوبی تبیین شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: باید این بیانیه که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده در جامعه به خوبی تبیین و بیان شود.

صفی یاری تأکید کرد: باید خانواده‌ها و همه بدانند که عرصه جنگ نرم راداریم و عرصه جهادی است و باید باهم و در کنار هم با جنگ نرم برخورد کنیم.

وی بابیان اینکه مأموریت مبلغین جامعه سازی است، گفت: برای تحقق این مهم باید خانواده سازی و خودسازی محقق شود.

جامعه سازی با خانواده سازی محقق می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: خانواده سازی نباشد جامعه سازی اتفاق نمی‌افتد و هرکدام از اینها زمینه ایجاد یکدیگر هستند و اگر تمدن سازی هم رخ ندهد ظهور محقق نمی‌شود.

صفی یاری به بنیان خانواده اشاره کرد و گفت: لازم است خانواده و بنیان خانواده را بر مبنای معارف دینی درست کرده و روی آن کار کنیم.

وی بابیان اینکه باید روی سه رکن خانواده کار کنیم، ابراز کرد: باید روی بحث اعتقادی خانواده‌ها کار شود و مبنای اعتقادی خانواده‌ها تقویت شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: بحث اخلاقیات در خانواده بای بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

تقویت حقوق شهروندی در خانواده‌ها

صفی یاری بر توجه و تقویت حقوق شهروندی در خانواده‌ها تأکید کرد و افزود: توجه به ارکان خانواده باعث می‌شود جامعه درستی داشته باشیم و اگر جامعه اسلامی درست نشود تمدن سازی اسلامی هم درست نمی‌شود.

وی افزود: شبکه‌های مجازی خوب است و باید استفاده درستی از این فضا شود و این فضا به خوبی مدیریت‌شده و کاربران شناخت لازم از این فضا را داشته باشند.

کد خبر 4648146

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب سازمان تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۶۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان هرمزگان که با حضور خانواده‌ها در جزیره قشم برگزار شد، خانواده را اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی دانست و اظهار کرد: انسان به صورت ذاتی موجودی مدنی و اجتماعی است و خانواده نقش مهمی در این مدنیت ایفا می‌کند.

وی با ذکر این نکته که خانواده امروز در دنیا تقلیل به زندگی در زیر یک سقف پیدا کرده است، عنوان کرد: خانواده دارای اصول و عناصری است که باید به آن توجه داشت چراکه زیر سقف بودن بدون دارا بودن شاخصه‌ها اهمیت زیادی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، آرامش را یکی از اصول اساسی خانواده دانست و بیان کرد: هر عضو خانواده مسئولیت‌هایی را بر عهده دارند. پدر خانواده وظیفه مهم تزریق آرامش و امنیت خانواده‌ها را بر عهده دارد و پس از آن نیز مادر وظیفه بسیار مهمی برای ایجاد فضای امن و آرام خانواده بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، عشق و مودت را یکی دیگر از اصول و بنیان‌های مهم خانواده دانست و گفت: اگر محبت و مودت در خانواده حاکم نباشد، گرمی کانون خانواده را خواهد گرفت. اولین معلم عشق و محبت برای کودکان پدر و مادر هستند؛ چرا که وقتی فرزند عشق و محبت والدین را می‌بیند، همین عشق را به فرزندان خود تزریق خواهد کرد.

وی رحمت را محصول عشق و آرامش دانست و خاطرنشان کرد: رحمت در ابتدا از سوی خداوند نازل می‌شود و لایه‌های مختلف خانواده را در بر می‌گیرد.

کد خبر 6087672

دیگر خبرها

  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • پیشرفت جامعه اسلامی در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها
  • خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی است
  • احکام متناسب با جرم در پرونده‌های مرتبط با حجاب صادر شود
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • تحکیم بنیان خانواده با سبک زندگی اسلامی
  • مردمی سازی موضوع سلامت یک ضرورت است
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • اصل کار شورای هماهنگی اجرای مراسم بر مبنای حکومت است